Laat je Grand Seiko zien IX

Prachtig stuk! :heart_eyes: is dit de SBGN027G?

Yes sir!

Vraagje voor de mensen met GS quartz ervaring hier:
Is het gebruikelijk dat dat de secondewijzer niet alle markers 100% strak aan tikt? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat dit wel gebruikelijk was of zit ik ernaast?

Vooral tussen 6-12u:

Tussen 12-6u gaat het wel goed:

7 likes

Ik vermoed vertekening, hou je je horloge een beetje scheef zit je ernaast.

Even recht bovenop bekijken met een loep

1 like

Ja. Daarom voor mij geen quartz GS meer helaas.
Heeft met de speling op de tandwielen te maken. Omdat een 9F twee keer per seconde tikt schijnt er meer ruimte nodig te zijn.

Als hij nu rond 6 uur niet precies op de markers tikt zal het rond de 12 uur zijn als je hem op zijn kop houdt.

1 like

Mijn gewezen en huidige 9F quartzprullen (SBGN005, SBGN011, SBGX339) tikken en tikten allemaal het minuutje rond precies op de indices.

4 likes

Die van mij raakt ze ook allemaal, en de Seiko Dolce ook :+1:

1 like

Volgens mij horen ze de (opgelegde) inidices te raken. Dat doet die van mij altans bang on. De seconde markering daartussen is afhankelijk van de hoek van je blikveld t.o.v. het horlogeglas.

1 like

Check :heavy_check_mark:!
Horloge 180 graden draaien was inderdaad de truc. Verklaart waarschijnlijk waarom de ene helft wel recht lijkt en de andere helft niet. Gelukkig is het vertekening!

2 likes

Vertekend beeld, je 2de foto is ook weer een andere hoek als de laatste.

Als bewijs is het bij mij dan net andersom.

Dus rustig verder genieten :smiley:

8 likes

Thanks :+1:t3:! Inderdaad precies hetzelfde zo ze zien maar dan gespiegeld. Ben weer gerustgesteld :face_with_peeking_eye:

1 like

:relieved:

19 likes

Crosspost

12 likes

Eigenlijk zijn al die GS owners best mierenn*kers :joy: als je ziet waar andere merken mee wegkomen :smile:

5 likes

Tja… …zit hem eenvoudig in het gewicht van de wijzer. Als het inderdaad geen vertekening in de foto’s is. De staart van de wijzer compenseert dat gewicht net onvoldoende. Zouden ze werk van kunnen maken IMO - om de wijzer volledig in balans te laten zijn.

Net een GS GMT kwarts batterij-service gedaan, tikte wel mooi consequent exact de indexen aan.

4 likes

Prachtig deze versie in het wit! Hoe eenvoudig en mooi kan een Grand Seiko zijn :slight_smile: Dit model zie je volgens mij niet zo vaak hier. Is dit de SBGX259?

1 like

295

1 like

De uurindexen hier ook wel (mag ik ook wel verwachten van een nieuwe horloge maart 2024) maar het ging over de seconden, maar dit is maar net vanuit welke hoek je op het horloge kijkt. Vertekening inderdaad.

Of mieren…. Als je het zo wil noemen :smiley:

1 like

Zijn de 295 en 259 niet identiek, op de band na? (leer en stalen band) :thinking:

2 likes