dit dus
Dat was simpel de uitleg van de dealer
Welk type nummer is dit ;)?
SBGP001
407 op een saffiano van Molequin. Kunstlicht haalt niet het beste in deze combinatie naar boven zie ik.
Dat is echt een fantastisch mooi horloge! Daar ga ik naar opzoek
Zeer mooi
Merci! Vind het zelf ook zeer geslaagd. Bij daglicht komt 'ie echt beter tot z’n recht Het zal niet voor iedereen zijn maar het is eens wat anders dan de een zwarte, bruine of donkerblauwe alligator/struisvogel-strap.
Neen, logisch advies. Onderhoud is een ‘business model’.
Je vergelijking met een auto gaat niet op. Als die riem niet tijdig vervangen wordt bij je wagen dan draait je motor in de soep. Als je bij een horloge wacht met service tot ze stopt dan is dat alles wat er gebeurd, ze stopt.
Het ‘pakket’ dat dan vervangen wordt, wordt altijd vervangen. Of ze nu nog netjes loopt of niet. Geen verschil. Kostprijs, geen verschil.
Bij SD komt er gewoon een nieuw kaliber in. Vraag me geen bron. Jaren terug gelezen op WUS. Die man had detail foto’s van voor en na. Dus daar gaan ze niet meer aan prullen. Trouwens, die gaan ook bijna nooit kapot.
Daar ga ik ook vanuit.
Wellicht dat ze een voorraad reeds geassembleerde uurwerken hebben en ze de oude gewoon wisselen voor een nieuwe. Maar tot een paar jaar geleden konden spring drive alleen in Japan geserviced worden. En dat zou niet moeten hoeven als je gewoon 1:1 het uurwerk vervangt. Dat kan ook in Schiedam. Dus iets doet me toch denken dat het anders is dan een 1:1 omwisseling.
Los daarvan is een spring drive uurwerk natuurlijk geen wegwerp uurwerk. Mochten ze omwisselen, dan zal het toch zo zijn dat ze de oude demonteren en niet-slijt-onderdelen herbruiken.
Ziehier een mooie breakdown van een spring drive uurwerk:
De NA is binnen! Deze stond al een tijdje in de running en de nieuwe GS moest sowieso een spring drive zijn. De wijzerplaat verandert constant afhankelijk van de lichtinval en dat dunne profiel is echt heerlijk!
Nu nog een andere band erop zetten
Geweldig mooi! Gefeliciteerd en veel draag plezier.
Van harte!!! Blijft een prachtige uitvoering.
Geweldig! De Omiwatari heeft op het forum een zeer trage start gehad, maar mooi om te zien dat er nu alweer een aantal in omloop zijn.
Prachtig horloge, geniet ervan!
Geweldig Jasper, proficiat
Dank mannen!
Klopt inderdaad, toevallig zijn er net een paar bijgekomen. Die kast vind ik alleszins ondergewaardeerd, de lijnen ervan zijn echt heel mooi. En de plaat glinstert mooi onder de spots, net als de zee in de avondzon, heel mooi effect! Maar het is echt een model dat niet tot zijn recht komt op foto’s