Laat je Grand Seiko zien V

Nee, dit was maar 6.5x.

18046 op 6.5:

Sorry Paul. Ik kijk er graag naar door een microscoop, uit nerdheid.

5 likes

dit lijkt mij vanuit lagere vergroting/ niet digitaal ingezoomd. anders zijn de indices wel heeeel groot van de GS :joy:

maar jij hebt op de knoppen gedrukt en zal het zeker kunnen zeggen :wink:

2 likes

Lekker uitgelijnd die ‘steen’ op 11uur… hadden ze het dagvenster toch beter wat smaller kunnen maken.

Overigens laten de macro’s van Horomariobro op Instagram zien dat eigenlijk alle topmerken wel hun minpunten hebben. Met als dieptepunt de afwerking van wijzers van sommige Patek Philippe horloges waar de verf gewoon van de zijkant druipt.

Zo wil niemand welk horloge dan ook :slight_smile:

Ik zie het trouwens niet hoor. Ik zie wel dat het polijstwerk ongelooflijk strak is, maar deze bedrukking ziet er niet slechter uit dan wat ik op de macro’s van horomariobro zie.

4 likes

Die lume pips :joy::grimacing:
Note to self: horloges niet onder een microscoop leggen.

3 likes

Ik denk dat ik wel begrijp wat jij bedoelt. De print is veel vetter dan de dunne strakke lijntjes bij vintage Rolex.
Dit verschil is ook te zien tussen vintage GS/KS en modern GS.
Zal het niet een design dingetje zijn?

3 likes

Ik denk van wel, volgens mij proberen ze een beetje reliëf te creëren. Ik vind het er meer luxe uitzien.

Deze post zocht ik, met die kwast-strepen op de zwarte datumschijf van de SBGH269:

Ik vraag me af of dit opzettelijk is :sweat_smile:
Zo erg is het ook weer niet, niets is perfect. De indices bij de GS zien er crap uit zo, de lume pips en het diamantje bij de Rolex. Zo, is iedereen weer boos :stuck_out_tongue:

1 like

Das alleen bij die van jou zo :face_with_hand_over_mouth:

Ik stoor me wel aan het afknippen van de wijzers. Dat ziet er raar uit.

Heb het over de zwarte streepjes eh :wink:
Gaat niet zozeer over stijlkeuze, maar over de afwerking.

1 like

Het maakt me wel nieuwsgierig naar de bedrukking van een SKX en een SARX, puur ter vergelijk

1 like

Ik zie eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Die zwarte letters zijn in glanzend reliëf, zoals je ook weleens op visitekaartjes ziet. Dat is bewust anders dan een subtiel geprint streepje.

Door de weerkaatsing van het licht op deze letters ziet het er een heel klein beetje onregelmatig uit op deze vrij extreme vergroting.

Ik zou zeggen maak er nog eens een paar met een betere belichting als dat kan. Dit is wel een erg overstuurd plaatje.

1 like

Ik zal die van mij er ook weer eens onder gooien.
Die plaatjes kunnen beter :wink:

Blijf de hele dag kijken hoelaat het is :grin::grin::grin:

a

12 likes

Hahahahaha @HanDavinci je maakt wel weer iets los hèh :rofl:

1 like

Altijd.

Maar ik wil niet het idee geven dat ik er niet blij mee ben, de 231 is super.

17 likes

Is ook een fantastisch horloge. Ben zelf blij met mijn 001.

Beetje nuance op de Grand Seiko hype was best op zijn plaats.

1 like

Ik lust wel weer eens een andere GS.
Vind de SBGH273 erg mooi, of een knappe SBGH005/205

2 likes

De mooiste :relaxed:

1 like

maar eens op leer gezet…

14 likes