Leuke online aanbieding gezien ergens meld het hier !

Earnshaw, Chinees dus. Ik zou hem niet in huis willen halen. Straks vliegt 'ie in de fik :sweat_smile:
Nog los van de Watch2day-praktijken met die prijs.

1 like

alle batterijen komen uit china, succes met overal batterijen eruit halen!

Denk dat het niet aan de batterijen ligt maar aan het piece of junk apparaat er omheen :wink::+1:

2 likes

Alsnog uit china :laughing:
Ik heb 2 watch rolls van Earnshaw.
Opzich dat het toch PU leer is, voelt het zeer degelijk aan. ze gaan wel de blauwe gedeelte in omdat ik van @Taconew watch pouches heb ontvangen , foto"s komen nog :hugs:

1 like

Het is niet helemaal mijn smaak, maar met € 975,00 (voorheen € 1.950,00) is deze Longines Heritage scherp geprijsd.

Juwelier is Van der Weerd - Janssen in Zeist.

1 like

44mm dress watch meine gute :exploding_head:

Gooi eens al je apparatuur die in China is gefabriceerd naar buiten, dat wordt lastig inloggen op hf vermoed ik.
Zelf heb ik al een jaar of twee een winder van dit merk, welke het prima doet (al is hij wat lawaaierig). Er zullen zeker betere winders zijn, maar zelf zal ik niet snel honderden euro’s of meer uitgeven aan een winder.

7 likes

Varta heeft gewoon een fabriek in DE naar mijn weten

Mooi ding en een goede prijs idd maar 44mm is mij helaas te groot.

Dress watch :face_with_raised_eyebrow: je kunt idd discussiëren wat een dress watch is maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat dit horloge niet in die categorie valt, en nee niet vanwege de diameter van het horloge.

4 likes

Niet bepaald. Not even close. Sowieso geen complicaties, al vinden sommigen een datum goed. Ik niet.

1 like

Typo, nog = niet, aangepast :grimacing:

2 likes

Juwelier Schilder uit Volendam heeft verbouwingsuitverkoop met korting van 15% tot 60%
op het hele assortiment.

Seconden hand of subdail is al discutabel…

Nee hoor. Het hoort subdial te zijn, niet subdail. Dat is niet discutabel. En liever nog sub dial, aangezien het staat voor subsidiary dial.

The more you know.

3 likes

Han, Han, ga dan de hele weg…

Que?

Seconds hand om in het Engels te blijven of secondewijzer in ons mooie Nederlands.

3 likes

Oh sorry.

Het is second hand

3 likes

Jaja… nog maar twee koffie op…

Het wordt weer zo een dag…
(en buiten ook al zeikweer…) :kissing_heart:

1 like

Ik schrijf altijd “secondenwijzer”. Dat is in tegenspraak met de verbeteringssoftware en de door jullie aangehaalde woordenboeken, maar ik kan in mijn hoofd de spelling “secondewijzer” niet verenigen met de spellingsregels die ik op de basisschool geleerd heb als we ook geen “uurwijzer” of “minuutwijzer” zeggen. En ik ben nog niet zo oud, volgens mij zijn dat de meest recente regels (vergelijk met mijn moeder die een briefje aan de juf kon schrijven met de vraag wanneer ik mocht tracteren omdat ik verjaren zou in de vacantie). Ja, ik weet dat ik ongelijk heb, maar ik ben superkoppig en ik vind toch dat er enige waarde schuilt in mijn redenering ten opzichte van een gekke uitzondering.

Vijf minuten later. Ik heb nu opgezocht waarom ik precies ongelijk heb, en dat is omdat je kennelijk ook “secondes” als meervoud van “seconde” mag gebruiken. “Secondewijzer” is dus precies conform de spellingsregels die ik zelf hanteer en ik zal het in het vervolg dus ook zo schrijven, zij het met tegenzin. @Chlorophyl bedankt voor de verbetering bij voorbaat. Ik plaats dit bericht toch omdat ik graag mijn fouten erken, maar vooral omdat ik volgens mij nog nooit iemand “secondes” heb horen zeggen en nog steeds koppig genoeg ben om mij over zo een lelijk woord op te winden.

5 likes

9 likes