Ondanks een teleurstelling blijft het glas meer dan halfvol
Eric had het zo druk dat het twee weken lang oorverdovend stil bleef. Dus zelf maar gebeld om wat wijzer te worden. In eerste aanleg werd ik afgewimpeld, moest het doen met: “geen idee”, “zal het moeten navragen”, “als ik het weet dan bellen we zo snel mogelijk terug”
De volgende dag kwam het ‘verdict’: we kunnen er niets mee, onderdelen zijn niet meer te krijgen. Alles is natuurlijk te repareren maar in dit geval is, naar ons idee, het sop de kool niet waard, dus einde oefening. En daar mocht ik het mee doen.
Vandaag m’n UFO opgehaald, uiteraard gevraagd wat nu precies de oorzaak van het stilstaan is.
Dat en wat er nu precies kapot is en dus vervangen moet worden kon niet verteld worden. Verder dan: ‘gebrekkig & slecht onderhoud in het verleden’ en ‘tandwielen zijn niet meer te krijgen’ kwam de charmante dame niet. Erg teleurstellend, had na ruim 14 dagen wachten in ieder geval een wat diepgravendere diagnose verwacht.
Maar goed bij mij is het glas altijd tenminste halfvol en er zijn meer uurwerkspecialisten binnen fietsbare afstand van Tungelder.
En zo fietste ik terug naar Weert waar een conculega van Eric te vinden is.
Deed daar m’n verhaal, waarbij de beste man bij het horen van de naam Movado en het zien van het uurwerkje helemaal opbloeide. Hij merkte wel op dat een van de wijzers afgebroken en wel doelloos onder in het glaasje rondspartelde [had m’n UFO met functionerende wijzers in Budel-Dorplein afgegeven en, stom genoeg, in goed vertrouwen het horloge zonder te checken weer in ontvangst genomen]
Hij bevestigde het verhaal dat onderdelen voor dergelijke uurwerken slecht verkrijgbaar zijn.
Maar na een eerste globale inspectie [o.a. een vergane pakking en dus wat vochtplekjes] heeft hij er wel vertrouwen in [passende pakkingen en vervangende wijzers zijn op voorraad] dat het uurwerk, binnen acceptabele toleranties, weer aan de gang te krijgen is. Beloven deed hij uiteraard nu nog niets. Na het uitbouwen van het uurwerk en een uitvoerige inspectie komt hij met z’n oordeel; advies en bijbehorend prijskaartje.
Ben erg benieuwd
Uiteraard vervolgens ‘pissed off’ over die afgebroken wijzer met Budel-Dorplein kontakt opgenomen. Daar werd in alle toonaarden ontkent dat het afbreken van de wijzer door hun handelen veroorzaakt is. Want: het uurwerk is niet uit de kast geweest, dus dat kunnen wij niet gedaan hebben …
Tja, dan val je stil en besluit je nooit maar dan ook nooit meer voor horloge gerelateerde zaken naar de stad, waar ook Nystar gevestigd is. te gaan.