TreVoR
Botte pech of een ‘product eigenschap’ en had ik het dus kunnen weten.
M’n Chakalak (Uzbeeks voor Seagull) begint steeds meer op van een van de meer dan fraaie geestes (achter)kleinkinderen van Trevor Wilkinson te lijken.
Trevor Wilkinson? Dat is de man die in 73 jaar geleden aan de wieg van het fameuze Britse automerk TVR
(foto geleend van
PistonHeads.com)
Helaas, vaak met 1 vervelende eigenschap, er vallen op de meest onverwachte momenten spontaan onderdelen vanaf. Dat fenomeen begint zich nu ook bij m’n Chakalak te manifesteren. Na de eerdere vechtscheiding van het acryl glaasje was het nu de onderste pusher die gillend ons huis verliet.
Wat is er gebeurd?
Koud 24 uur eerder was ik zeer in m’n nopjes omdat de nauwkeurigheid van het kloppend ST1901 hart in m’n chrono wederom verbeterd was. De afwijking bedroeg nu +2,8 seconden / 24 uur (gemeten over een 925 tal aaneengesloten draai-uren) Maar toen ik die ochtend eens wat beter naar m’n Chakalak keek ontbrak er een onderdeeltje.
De onderste pusher had er kennelijk schoon genoeg van en was een geheel eigen leven gaan leiden. Ze was namelijk, hoe goed ik ook zocht, in geen velden of wegen meer te bekennen.
Wat nu? Verzin een list! zou Ollie B. Bommel zeggen.
Mijn list bestond uit het sturen van een mailtje richting Soest waarin ik m’n netelige situatie uitgelegde. Kreeg, ondanks dat het de dag der ruste was, binnen no time een reactie: stuur maar op, valt binnen de garantie.
Dus de volgende dag met een ‘bombproof’ pakketje naar het Post.NL ‘agentschap’ in het centrum getogen en 4 dagen later kreeg ik het Track&Trace nummer door waarmee Chakalak’s terugreis gevolgd kan worden. En haar terugreis verliep voorspoedig, vanochtend landde ze, moe maar voldaan, op onze deurmat. Ze had, als verrassing, zelfs een fraai standaard NATO bandje meegekregen.
Hulde voor de mannen en vrouwen bij WatchUnique 
En zo ben ik weer helemaal gelukkig 
Rest de vraag: blijft m’n Chakalak m’n dagelijkse metgezel of is het slimmer om haar alleen bij ‘speciale’ gelegenheden te dragen. Net zoals het, tenzij je hele diepe zakken hebt, niet zo slim is om met je TVR Chimera jaar in jaar uit maandelijks een 2K km af te leggen.
Omdat bij mij het glas altijd halfvol is hou ik het vooralsnog op botte pech en ga ik er vanuit dat 3x scheepsrecht is.
To be continued ……