Ligure Scuba Diver watches nieuw Nederlands merk?

Van pure pixels op je beeldscherm. Tot nu toe heb ik volgens mij alleen tenders gezien.

1 like

Had renders moeten zijn. Wederom autofail op de iPhone…

1 like

One year later….

Is dit merk nu van de grond gekomen? Niks meer van vernomen…

2 likes

Staan nog op de startbaan, maar het opstijgen gaat wat lastig geloof ik

Wel een leuk horloge

Ow sorry ik moet positief blijven…

Uhm…ik ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen van nieuwe eigenaren….

Een van de bouwers heeft zich laatst op dit forum gemeld.

1 like

Ah heel goed, blijkbaar nog geen enkel exemplaar geproduceerd naast de 10 demo’s?

1 like

080

1 like

De mede-eigenaar/producent zit toch sinds kort op HF?

(weet de forumnaam niet meer)

1 like

Yep, @ligurewatches , Pieter kom er maar in :wink:

2 likes

Sorry:

1 like

Ze zijn recent bij @Twan en @Sjorsson geweest, of ze hadden demo-horloges in de uitzending? Mannen van de tijd aflevering 57 gaat er in elk geval over. Binnenkort komt hij in productie.

In aflevering 58 haalde ze het merk nogmaals aan, dat er ook al een special edition oid aan zit te komen na de introductie. Maar daar mochten ze nog niets over melden.

3 likes

Goed om te horen dat ze al wat stappen gemaakt hebben het afgelopen jaar. De horloges zijn echter nog niet te koop. Het zou ze sieren om antwoorden te geven op de volgende vragen:

Wat bedoelen ze met ‘Italian design’?
En ‘German Assembly’?

Waar worden de kasten, wijzers, wijzerplaten en banden gemaakt? (Productie dus geen ‘assembly’)

Ik krijg gewoon een beetje jeuk van alle marketing om dit merk heen. Niks persoonlijks maar wees gewoon eerlijk en duidelijk.

3 likes

Dat één van hen in Italy woont en daar een Seiko Turtle ter inspiratie heeft gebruikt, ipv in Nederland denk ik.

Dat er een Duitser op zijn zolderkamer het horloge in elkaar heeft gezet ipv in Nederland.

Aan de andere kant, maakt dat wat uit? Vraag je je dat ook bij andere merken af? Het gaat om het eindproduct toch? Ziet het er goed uit? Werkt het naar behoren? Is de klantenservice goed? En vooral, wordt je er blij van als je het koopt?

2 likes

Kijk eens wat sommige andere merken aan marketing doen?

2 likes

Helemaal mee eens. Er zijn maar weinig echt eerlijke merken. Hele geschiedschrijvingen worden herschreven om merken maar history te geven. Zo zijn sommige merken die claimen honderden jaren oud te zijn, terwijl het merk in de jaren 1920 bijvoorbeeld failliet gingen en ergens in de 2000 weer “opgestart” werden.

Ik denk dat het wachten is op het eerste echte horloge, review en ervaringen.

3 likes

Goeie vraag. Heel HF is van die vraag doordrenkt eigenlijk. Alles uit China is rommel, Zwitsers moet je hebben. Duits gaat ook nog, maar Japan is maar de vraag. Allemaal stellingen die regelmatig gebezigd worden. Volgens mij redelijk achterhaald inmiddels.

Wat ik me wel kan voorstellen, is dat het stoort als het marketingteam wel heel veel afwijkt van de waarheid. Als dat al zo is, want ik heb geen flauw idee daarvan. Als iets in Italië bedacht is, kun je het Italian design noemen waarschijnlijk.

2 likes

Maakt voor mij wel uit, ik kan niet tegen marketing BS. Zeg gewoon hoe het zit… anderhalf jaar lullen en geen antwoorden geven op vragen :face_vomiting:.

Maar weet je wat, ik kan hier toch niks positiefs over zeggen en ik zal ook nooit een exemplaar aanschaffen. Een merk wat al anderhalf jaar met alleen gebakken lucht en BS probeert klanten te trekken voor oerlelijke horloges voor veel te hoge prijzen die nog niet eens te koop zijn…ik haak af, slecht voor mijn bloeddruk. Ik hoop dat de beste mensen niet teveel geld hebben geïnvesteerd aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een fiasco wordt.
Hoe denken ze de concurrentie aan te gaan met andere microbrands? (NTH, SanMartin, Heimdallr,Helson, etc) als de prijzen richting Doxa en Squale kruipen?.

Ik doe niet meer mee, slechte reclame is ook reclame en ja ik ben een zure :lemon:
Ben ik dan echt de enige ben met een stevige kritische mening over dit merk?

4 likes

Edit: ik ga me er niet druk over maken … iedereen denkt maar wat ie denkt :slight_smile:

Ligure wens ik in ieder geval veel succes met de introductie!

1 like

O nee hoor, ik ben heel eerlijk, ik heb de aflevering van “Mannen van de Tijd” over Ligure niet eens geluisterd. Kreeg bij voorbaat al pukkeltjes. Maar ik ben bereid opnieuw te kijken als er wat is, als het dan iets is waar ik dan interesse in heb. Maar daar gaat wat tijd overheen, eerst bewijs dat het serieus is.

1 like