Het is een serieuze hobby hè ![]()
Niet té licht over denken idd. ![]()
Voor mij het jaar dat ik de hobby weer opgepakt heb. Er kwam weer een Seiko duiker. Daarna begon t pas echt weer te kriebelen.
Uiteindelijk beland bij de Sinn 556i MOP en helemaal tevreden.
Volgend jaar ben ik van plan om wat te rommelen in de collectie.
Deze en mijn skx en de solar tuna misschien toch maar een deurtje verder, wil heel graag een Squale of Yema duiker gaan proberen maar de horlogedoos is vol en de voorkeuren zijn veranderd
2025 was een mooi horloge jaar.
veel verkocht, best veel eigenlijk, vinted (27) en HF (11).
maar waar het om draait in dit lijstje wat is er aangeschaft.
Swatch Scubaqua see nettle. (vakantie knaller)
HGP Mechaquartz PVD (volgens mij de hype op hf in 2025)
HGP Mechaquartz gele diver (the must have en uitverkocht)
Doxa Sub 600T professional (oranje) de klapper van het jaar voor mij)
Thorn T023 vintage sub hommage (wel gekocht in 2025 maar komt pas in jan/feb 2026)
Garmin Fenix 7x Pro (ter vervanging van mijn whoop)
mooi lijstje al zeg ik het zelf.
maar goed het is jullie mening die meer telt, ik ben ook niet objectief al eigenaar natuurlijk.
Mijn enige aanschaf in 2025 was de Nomos Lambda 960.S3. Nog steeds mijn favoriete horloge.
https://www.horlogeforum.nl/t/nieuwe-aanwinst-nomos-lambda-960-s3/548699
![]()
Ja dat kan gewoon. Een keuze van tevoren goed overdenken en dan doen en bij de keuze blijven.
… niet dat ik niets in het blauw heb. ![]()
Kijk eens op de kalender ![]()
Haha zat met mijn hoofd al in 2026.
Mooi nieuws voor jou dat we nog een paar weken 2025 hebben. Dat zijn nog zeker 2 nieuwe horloges. ![]()
Overigens vond ik je lijst wel veel leuks bevatten.
Eentje, maar die zit er al bij…![]()
Dit jaar zoveel moois voorbij zien komen als mogelijke NA en steeds getwijfeld (en niet doorgezet). Maar toen ik deze paste direct de knoop doorgehakt. De eerste en enige NA dit jaar:
De facto is dit mijn mooiste NA omdat het het enige horloge was dat ik dit jaar aanschafte. Gekocht voor €3 bij Kruidvat (50% korting
) omdat de bandaansluiting 22mm is en ik spring bars in die maat nodig had.
Met het batterijtje erbij stiekem best een aardige deal (en het bandje heb ik toch ook maar in de doos gegooid
)
Je kocht een horloge, alleen voor de springbars?
Ik vind het geniaal, en voor €3 een koopie!
Lol yep. Na een verhuizing kon ik m’n doosje springbars niet meer vinden en ik wilde een nieuw bandje monteren op een losse kast. Zulke dingen hebben weinig haast natuurlijk, maar ik moest wel gniffelen toen ik dit ding in de koopjesbak zag liggen.
Reisjes zijn vrijwel altijd fijn!!
Jou reisje is ook altijd een mooie.
Dank
Dit jaar had ik me bedacht niet zoveel meer te kopen. Het zijn er toch nog 4 geworden. En 1 verkocht.
Januari: Longines Conquest VHP 41mm Black dial
April: leuk pareltje voor weinig, overgenomen hier @Clem
Mei: wat heeft deze HF parel me wakker gehouden! Zo blij dat ik die heb kunnen overnemen, @BaytLif
Augustus: mijn laatste en grootste aankoop. De grootste parel in mijn horlogedoos. Zit er vaker niet in dan wel!
Deze Nomos krijgt ongeveer net zoveel draagtijd als de Perrelet. De rest ligt te verstoffen.
In oktober nog eentje verkocht aan het duo @Assie62 / @fredpanarai1.
Na de Nomos lijkt de honger gestild, maar zeg nooit ‘nooit’.
Zowel in 21, 22, 23, 24 en nu in 2025 weer deze ![]()
Ben nu niet van plan hem weg te doen, soms moet het groeien en de uncle oyster schakels werken ook lekker.
En deze voor op werk.
Voor de rest stabiel!
Te veel horloges gekocht dit jaar. Maar ook weer teen en tander verkocht. Dus dan staat het redelijk quitte.
Mijn mooiste. Dan moet ik gaan kiezen uit 4 modellen.
Maar écht mooi en bijzonder vind ik de Norqain, met de Breitling vlak er achteraan. Een goeie derde en vierde plek voor de Omega Railmaster en Union Glashütte Noramis.