Longines only (Deel 2)

Precies om deze reden, het niet goed staan, heb ik gisteren een dolce vita quartz voor mijn vrouw gekocht. :smiley:

1 like

Altijd weer lekker om de pols

Morgen of overmorgen weer eens op nato zetten.

12 likes

Leuk dat jij ook al eens op onderzoek bent uitgegaan.

Zijn hier op het forum nog meer mensen die er iets van vinden/weten?

Ja, dat is ook een optie. Hoe lang ben jij dan aan het husselen/draaien? 1 minuut?

Een tijd geleden had ik het volgende topic geopend: Kwarts=kwarts?
Uiteindelijk concludeer ik in dit topic dat het geen automaat gaat worden.
Heeft mijn vrouw vervolgens haar oog op bovenstaande Longines automaat laten vallen. Ik kon praten als brugman, maar de quartz variant was toch echt minder mooi.
Nogmaals uitgelegd hoe een automaat werkt en dat je het horloge regelmatig moet instellen na lang stilliggen, maar het moest deze worden. :laughing:
Uiteindelijk heb ik haar er nooit over gehoord, ze is er nog steeds super blij mee.

Het was mijn eigen idee om te kijken hoe je met weinig moeite haar horloge aan de praat zou kunnen houden.

2 likes

Inderdaad ongeveer 1 minuut per keer (in beide richtingen). En dat paar keer per dag. Hangt dus wel af wat de situatie is. Wat ik op standaard automaten zo mis is een gangsreserve indicator. Heb zoveel liever dat dan een datum…

Kwarts is gewoon superieur aan automaat. Het is dat we hier allemaal horlogeliefhebbers zijn en van mooie techniek houden, maar als je objectief kijkt naar waar een horloge écht voor bedoeld is (tijd aflezen) is een automaat gewoon achterhaalde onpraktische technologie.

Dit is tijdens de zomermaanden (en nu al een aantal weken op rij) mijn daily beater… Precies 100x zo goedkoop als mijn Longines, maar ik geniet er net zo veel van (en nog meer van hoe praktisch ie is) :slight_smile:

2 likes

Ik doe vaak een slag of 15. Dat is vaak afdoende voor 24 uur, begin dan weerstand te voelen en net zoveel als me indertijd werd aangeraden door de verkoper indertijd.

1 like

Nog eens het forum doorgespit.
Handmatig opwinden automaat

Het blijft een beetje onduidelijk.

“Het kan niet echt kwaad maar beter van niet, omdat het opwindsysteem zwakker is dan van een handopwinder.” Dat destilleer ik uit de verschillende meningen.
Dus je kunt je horloge opgangbrengen door opwinden vanuit stilstand.
Wil je het horloge laten lopen, als je het niet draagt (om bijvoorbeeld een dag stilstand te voorkomen), dan zou je het beter met de hand rond kunnen draaien.

Samenvatting

Oftewel, beter het horloge altijd dragen of een quartz kopen :laughing:

2 likes

20 likes

De Conquest in groen

28 likes

Wow! Tatjana Simic onder de horloges voor mij :heart_eyes:
Gefeliciteerd met deze knaller!

Nice! Nog een groene hier. Is dit de 38 of 41mm?

2 likes

Best wel wat gelijkenissen met deze Breitling Chronomat b01. Maarrrr de Longines vind ik mooier door de donkere bezel.

13 likes

Ik ook JoBe :slight_smile:

2 likes

Mijn beste,

Inderdaad een schitterende Longines.:watch:
Mijn complimenten. :ok_hand:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ik zou willen dat ik deze in mijn collectie had.
De betreffende Longines behoort toe aan @Basdollevoet

1 like

Enige tijd later…
Ben ik weer, was vorige week al even langsgelopen bij de AD waar ik deze ter reparatie had liggen
Hij zei dat er nieuwe pushers besteld waren aangezien er geen losse onderdelen voor te krijgen zijn.
Het goede nieuws was dat het nog net binnen het door mij aangegeven budget blijft.
Dat budget was iets aan de hoge kant, maar dat is het me dan wel waard.
Aangezien de pushers bij Longines vandaan moesten komen waren ze wat duurder en duurder het wat langer.

Gisteren kreeg ik dan eindelijk het langverwachte telefoontje.
Meneer, uw horloge is klaar!
Blij als een kleine jongen vandaag op de fiets gestapt en langsgereden.
Daar was hij dan, hij lachte me al toe (dan heb ik het over het horloge) de AD ook overigens :grin:
Nieuwe pushers en weer waterdicht getest.
Dank aan de AD en we gaan weer genieten!

12 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Fijn dat het goed gekomen is!
Heb je misschien ook een paar scherpe foto’s? :grimacing:

2 likes

Ja ik zie het, dat zijn inderdaad niet de beste, sorry :grin:

Deze zien er iets beter uit :sunglasses:

15 likes

@Sndrvb wat een mooie longines deze staat ook op mijn lijst van de horloges die ik nog graag wil in mij collectie :slight_smile:

1 like

+1

1 like

Als ik geen groene aqua terra had, zou ik deze zeker gekocht hebben…

1 like