Longines only (Deel 2)

Ik ben benieuwd, de verkoper zei dat het van 1953 is, maar volgens mijn logica is het eerder van 1956
Ik heb hier namelijk een horloge gevonden met een serie nummer dat iets lager is als dat van mij en dat horloge is van 1955

Fijn dat je de vraag stelde over extract of the archives, nu ben ik alweer een stuk wijzer geworden en weet zo meteen misschien precies hou oud het is en waar het voor de eerste keer is verkocht.
Bedankt hiervoor.

1 like

Iemand nog zin in een Flagship?

4 likes

Deze maar weer eens een keer…

21 likes

Zulu van forumgenoot gekocht. Staat een LLD van 2009 wel ok.

16 likes

14 likes

De no date die werd gestopt omdat hij te weinig succes kende. Toch zo veel mooier dan één met datum.:+1:

Ik draag hem inderdaad met veel plezier af en toe en ik vind hem veel mooier dan die met datum van toen.

1 like

14 likes

Ik draag op dit moment een Hydroconquest dagelijks, voor mijn verlovingsfeest heb ik een budget van €1500 uitgetrokken, het liefst blijf ik binnen Longines. Hebben mensen hier een goede ervaring met de Dolcevita? Of andere aanraders wat goed onder een pak staat?

1 like

@Pieterswatch @Fate_Amenable_To_Change kom maar met de Dolce Vita reviews :slight_smile:

Qua andere aanraders zeg ik de sector dial (mede omdat die nog altijd op mijn lijstje staat):

12 likes

Wow! :heart_eyes:wat een verbluffend mooi horloge is dit, ook al op leeftijd? Het ziet er zo prachtig haast nieuw uit. Een zeer mooi pronk stuk. :+1:

2 likes

Je kunt ook denken aan een Flagship

Goed zoeken en onderhandelen dan kan het binnen je budget

8 likes

Het enige punt van kritiek op de Dolce Vita is dat hij twee millimeter te dik is. Althans, naar mijn smaak, wat zeker ook komt omdat hij hier in de kist ligt naast een JLC Reverso en een Santos de Cartier. Verder is het zonder meer een geweldig horloge.

Maar ik had al een uitgebreide review geschreven:

Voila.

Ik zou evengoed ook kijken of de echo/neutra Rivanera wat voor me zou zijn, maar ik ben niet per se merkentrouw.

4 likes

Dit is er één uit de heritage lijn van Longines. Weet eigenlijk niet zeker of deze discontinued is. Soms kom je ze nog tegen en heel soms voor echt hele goede prijzen.

1 like

Ter aansluiting, ik heb de iets grotere uitvoering, scheelt 3mm geloof ik.

Vaak naar deze gekeken maar de kast kon mij in het echt niet bekoren. En de wijzers te dun.

Longines is inderdaad erg fijn.:blush:

17 likes

Ik wist niet dat Longines zo’n lijn heeft, dus misschien kom ik nog een echte vintage tegen in deze stijl, ik zal eens op zoek gaan, kijk, ik wil wel graag op het vintage topic posten hé en dat kan met deze niet, het is wel een heel mooi horloge, daar moet je wel een mooi chic colbert bij dragen, want dat hoort wel, dat zou heel mooi staan.

De originele uit de jaren dertig is 33mm en kom ik soms nog weleens tegen voor prijzen die mij veel te hoog liggen. Dit type dial heet bull’s eye of tuxedo. Omega en andere merken hebben deze ook.

1 like

Eerlijk is eerlijk, dit is het enigste horloge waar ik ooit eens op aangesproken ben.

1 like