Maen ft. Nico Leonard

Echt belachelijk lelijk en nog belachelijker dat hij er zo blij mee is. En al zn “medewerkers” vinden het o zon schitterend horloge. Mafklappers. Unsubbed.

1 like

Afhankelijk van hoeveel invloed hij hierop heeft gehad zou ik zeggen “Don’t quit yer fuckin’ day job, laddie”.

En dan ook nog op rubber. Man man man man man.

Ik vind samenwerkingen altijd prima als er wat goeds uit komt rollen. Deze samenwerking, ja, daar zit ik niet op te wachten, afgaande op de renders. Ik wil nog wel een live foto zien, maar ik heb geen goede hoop.

Oef.

Zware minpunten voor dat opgezwollen tepelhof van die kroon. Bah.

We zijn het eens wat betreft die bovenste op de Cartier tortue leunende kast. Het is geen hommage omdat Cartier die bij mijn weten nooit zo hebben gemaakt.

Ik krijg hoofdpijn van die sugess.

Ah. Kijk.

Vooral dat logo vind ik verschrikkelijk. Die 5 wijzertjes zodat t op n rolex kroon lijkt alw ik mn bril niet op heb, is wat mij echt n doorn in t oog is.

1 like

Vreselijk, ik mis de dial met drie wijzers.
Niets voor mij.

1 like

Kan mij niet bekoren!!!

Die van @Ojjz is 100 miljoen keer op alle fronten beter, mooier, und so weiter

:star_struck:

1 like

Hommage aan cartier. Ofja, hij bedacht ook die gare kroon op de pasha.

De kroon is iig mijn minst favoriete deel van dat ontwerp, dat wel.

1 like

Ik vraag me af hoe hij aan dat accent komt, als gewone Nederlander zijnde

2 likes

Gewoon
 door in Ierland te wonen, een tijd lang.

Ik merk dat mijn accent de kant op drijft van de mensen waar ik mee omga, dagelijks.

De Pasha is interessanter dan je zou vermoeden, maar heeft toch een strakkere kroon gehad door de tijd heen.

Maar je hebt gelijk, die Genta Jumping hour is stukken cooler dan deze Maen, want dat lijkt wel het liefdeskind van een Tortue en een Daniel Roth, maar dat hij dan wel onder een schuurspons door is gehaald.

Bovendien weet ik niet of ik 1210 ballen op tafel zou klappen voor een Seagull uurwerk. Ik zou dan veel eerder een Manhattan 37 kopen in zalmroze.

Maen doet leuke dingen, dit is er niet een van.

1 like

Tsja. Ze lijken qua kast plus dikke rubber strap wat mee te willen met de Richard Mille crowd. Dat past wel bij nico die graag daar bij wil horen.

Pass voor mij maar het zal wel tongen losmaken en wat meer herrie in de markt ipv van de tudor en rolex derivaten waar mee ze begonnen.

Voor Maen is dit blijkbaar niet hun meest succesvolle keuze. Soms is eenvoudig en klassiek echt beter dan overdreven complexe ontwerpen.

1 like

Ik snap vooral de prijs niet. Horloge moet jouw smaak zijn maar de prijs is veel te hoog.

Ja helemaal eens - de vensters zijn akelig klein. En dan die 2 brands er zo onder geplakt, esthetisch erg matig gedaan

1 like

Fake it till you make it?

1 like

Voor alle liefhebbers, wellicht toch even deze insta checken.

.

2 likes

Het gaat hier uiteraard om een wanstaltig horloge. Maar het zou maar zo kunnen dat hij salonfehig wordt. Nog niet zolang geleden werd de lelijke Patek Philippe Cubitus gepresenteerd en ook toen stond bijna iedereen op zijn achterste benen. Toch zie je dat er nu meer waardering voor komt. En ook Richard Mille, het werd aan alle kanten neergesabeld maar sinds sporters er mee rondlopen werd het al anders.
Kan dus bij Mean ft. Nico Leonard ook zomaar het geval zijn.

1 like

Ik had beide vensters graag iets groter gezien. Het lijkt ook een beetje op een cycloop. Lelijk is het niet maar ook niet mijn smaak.

3 likes

Goh, ik vind hem wel gaaf. Gewaagd en een mix tussen chique en sportief.

Maar ik vind hem ook vooral gaaf voor iemand anders, zelf zou ik hem niet kopen.
Klagen over de prijs vind ik in de horlogewereld wat ingewikkeld. De meeste horloges zijn (zwaar) overpriced, of je betaalt knetterhard mee aan alle marketinguitingen e.d.
De prijs is m.i. de prijs en als ze hem ervoor verkopen klopt ie.

2 likes

Zat even te kijken op insta en daar wordt het horloge wel vrij zwart gemaakt. In mijn ogen ook wel enigszins direct als je weet dat er een uurwerk van 20,- in zit.

En helemaal als je voor 150,- hetzelfde uurwerk dit kan kopen.

https://www.chrono24.com/all/sugess-art-master-38mm-jump-hour-one-pointer-seagull-st1721-movement-mechanical-watch-s451-1wg--id34449495.htm

1 like

Blijft clownesk lege plaat zo.

Die nieuwe cartier suckt ook al zo hard

Ik vind de nico misschien nog wel mooier :thinking: dan bovenstaande 1 april grap.

2 likes