Minder geslaagd, net als dat vorige model van Maen. Voelt een beetje alsof ze het finetunen van een model overslaan en dat de eerste prototypes direct in productie worden genomen.
Valt me ook op dat ze vooral werken met renders bij de eerste bekendmaking. Dat stoort mij eigenlijk ook. Zorg gewoon voor strakke fotoâs bij de lancering van je nieuwe model.
Jump hour wel gaaf, out of the box denken ook leuk. Maar de uitvoering is het niet voor mij.
Absoluut, de goeie oude Seagull ST1721. Je kunt de minutenwijzer eenvoudig vervangen door een roterende plaat met cijfers zoals ze bij Maen nu gedaan hebben. Genoeg horloges verkrijgbaar die die aanpassing hebben. Door de aard van het binnenwerk ben je wel een beetje beperkt wat de grootte van het venster betreft maar goed, we spreken dan ook over een binnenwerk dat destijds te krijgen was in Alpha horloges van ⏠40. Hieronder kun je goed zien waarom het venster moeilijk groter kan:
Echt belachelijk lelijk en nog belachelijker dat hij er zo blij mee is. En al zn âmedewerkersâ vinden het o zon schitterend horloge. Mafklappers. Unsubbed.
Afhankelijk van hoeveel invloed hij hierop heeft gehad zou ik zeggen âDonât quit yer fuckinâ day job, laddieâ.
En dan ook nog op rubber. Man man man man man.
Ik vind samenwerkingen altijd prima als er wat goeds uit komt rollen. Deze samenwerking, ja, daar zit ik niet op te wachten, afgaande op de renders. Ik wil nog wel een live foto zien, maar ik heb geen goede hoop.
Oef.
Zware minpunten voor dat opgezwollen tepelhof van die kroon. Bah.
We zijn het eens wat betreft die bovenste op de Cartier tortue leunende kast. Het is geen hommage omdat Cartier die bij mijn weten nooit zo hebben gemaakt.
Vooral dat logo vind ik verschrikkelijk. Die 5 wijzertjes zodat t op n rolex kroon lijkt alw ik mn bril niet op heb, is wat mij echt n doorn in t oog is.
Gewoon⊠door in Ierland te wonen, een tijd lang.
Ik merk dat mijn accent de kant op drijft van de mensen waar ik mee omga, dagelijks.
De Pasha is interessanter dan je zou vermoeden, maar heeft toch een strakkere kroon gehad door de tijd heen.
Maar je hebt gelijk, die Genta Jumping hour is stukken cooler dan deze Maen, want dat lijkt wel het liefdeskind van een Tortue en een Daniel Roth, maar dat hij dan wel onder een schuurspons door is gehaald.
Bovendien weet ik niet of ik 1210 ballen op tafel zou klappen voor een Seagull uurwerk. Ik zou dan veel eerder een Manhattan 37 kopen in zalmroze.