Maen ft. Nico Leonard

Deze hebben ook te kleine vensters. (zelfde uurwerk?) En voor mijn gevoel zou ik op een jump hour horloge helemaal geen wijzers willen.

Minder geslaagd, net als dat vorige model van Maen. Voelt een beetje alsof ze het finetunen van een model overslaan en dat de eerste prototypes direct in productie worden genomen.

Valt me ook op dat ze vooral werken met renders bij de eerste bekendmaking. Dat stoort mij eigenlijk ook. Zorg gewoon voor strakke foto’s bij de lancering van je nieuwe model.

Jump hour wel gaaf, out of the box denken ook leuk. Maar de uitvoering is het niet voor mij.

Absoluut, de goeie oude Seagull ST1721. Je kunt de minutenwijzer eenvoudig vervangen door een roterende plaat met cijfers zoals ze bij Maen nu gedaan hebben. Genoeg horloges verkrijgbaar die die aanpassing hebben. Door de aard van het binnenwerk ben je wel een beetje beperkt wat de grootte van het venster betreft maar goed, we spreken dan ook over een binnenwerk dat destijds te krijgen was in Alpha horloges van € 40. Hieronder kun je goed zien waarom het venster moeilijk groter kan:

Is die Farasute een “hommage”?

Geen idee.

1 like

Een Cartier Tortue kast, maar die hebben volgens mij geen jump hour gemaakt in die kastvorm.

Edit: De kroon is Cartier, maar de rest lijkt meer op de Patek Philippe 3969 (die wel een goed formaat venster heeft)

Thanks! Vond het best een leuk model namelijk, maar ben niet zo’n fan van hommages :slight_smile:

Kon het zo snel niet terugvinden maar dit maakt het een stuk duidelijker!

Lelijk horloge, net als die schreeuwlelijk zelf :scream:.

1 like

Kan de kastvorm van voren wel hebben, maar van zij lijkt hij dik. Doet me ook enorm hieraan denken (en die op zijn beurt aan andere versies):

3 likes

Echt belachelijk lelijk en nog belachelijker dat hij er zo blij mee is. En al zn “medewerkers” vinden het o zon schitterend horloge. Mafklappers. Unsubbed.

1 like

Afhankelijk van hoeveel invloed hij hierop heeft gehad zou ik zeggen “Don’t quit yer fuckin’ day job, laddie”.

En dan ook nog op rubber. Man man man man man.

Ik vind samenwerkingen altijd prima als er wat goeds uit komt rollen. Deze samenwerking, ja, daar zit ik niet op te wachten, afgaande op de renders. Ik wil nog wel een live foto zien, maar ik heb geen goede hoop.

Oef.

Zware minpunten voor dat opgezwollen tepelhof van die kroon. Bah.

We zijn het eens wat betreft die bovenste op de Cartier tortue leunende kast. Het is geen hommage omdat Cartier die bij mijn weten nooit zo hebben gemaakt.

Ik krijg hoofdpijn van die sugess.

Ah. Kijk.

Vooral dat logo vind ik verschrikkelijk. Die 5 wijzertjes zodat t op n rolex kroon lijkt alw ik mn bril niet op heb, is wat mij echt n doorn in t oog is.

1 like

Vreselijk, ik mis de dial met drie wijzers.
Niets voor mij.

1 like

Kan mij niet bekoren!!!

Die van @Ojjz is 100 miljoen keer op alle fronten beter, mooier, und so weiter

:star_struck:

1 like

Hommage aan cartier. Ofja, hij bedacht ook die gare kroon op de pasha.

De kroon is iig mijn minst favoriete deel van dat ontwerp, dat wel.

1 like

Ik vraag me af hoe hij aan dat accent komt, als gewone Nederlander zijnde

2 likes

Gewoon
 door in Ierland te wonen, een tijd lang.

Ik merk dat mijn accent de kant op drijft van de mensen waar ik mee omga, dagelijks.

De Pasha is interessanter dan je zou vermoeden, maar heeft toch een strakkere kroon gehad door de tijd heen.

Maar je hebt gelijk, die Genta Jumping hour is stukken cooler dan deze Maen, want dat lijkt wel het liefdeskind van een Tortue en een Daniel Roth, maar dat hij dan wel onder een schuurspons door is gehaald.

Bovendien weet ik niet of ik 1210 ballen op tafel zou klappen voor een Seagull uurwerk. Ik zou dan veel eerder een Manhattan 37 kopen in zalmroze.

Maen doet leuke dingen, dit is er niet een van.

1 like

Tsja. Ze lijken qua kast plus dikke rubber strap wat mee te willen met de Richard Mille crowd. Dat past wel bij nico die graag daar bij wil horen.

Pass voor mij maar het zal wel tongen losmaken en wat meer herrie in de markt ipv van de tudor en rolex derivaten waar mee ze begonnen.

Voor Maen is dit blijkbaar niet hun meest succesvolle keuze. Soms is eenvoudig en klassiek echt beter dan overdreven complexe ontwerpen.

1 like