Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

Certina ds action diver 38?

zeker een mooi horloge, maar ligt voor mij iets te dicht tegen het submariner hommage aan. vind het altijd wel sjiek als er elementen zijn waarbij eigen ontwerp en creativiteit is gebruikt.

2 likes

Een fiffer. Super!

1 like

Ik zeg geen nee :grin:

1 like

Deze reactie ging trouwens over de certina :stuck_out_tongue:

@Julesvh

Hier gingen een aantal je voor. Dekseltje laten graveren en gaan :grin:.

Een dergelijk initiatief zal zeker het tei kunnen keren voor deze markt👍🏽

Flipper It Forward overzicht

2 likes

Snap ik. Een eigen ontwerp is toch net even leuker. En toch heb ik af en toe ook zo’n water ghost om m’n pols.

1 like

Ik ben in gesprek met Roy omtrent een ‘‘Flipper it forward’’ horloge.
Zodra wij productie modellen op voorraad hebben willen hier graag mee verder. Ik denk dat het goed is als er zoals je aangeeft gestart wordt door @LeRoyale aangezien deze het topic gestart heeft en vanuit daar gekeken zal worden wie de volgende is!

11 likes

@LeRoyale
hier een zeer tevreden eigenaar -met een vergelijkbaar smalle polsmaat (~16cm)- van een Hudson LE (jet black) 38mm, welke minstens 2 andere eigenaren op dit forum heeft gehad.

Liep heel lang veel te vlot (+30 seconden per dag), totdat ik de stoute schoenen aantrok en bij ome Ali een demagnitizer van nog geen tientje heb laten overkomen, en voila, +/- 3 sec. per dag!

Ik stoor me ondertussen wel een beetje aan 't gemiep over slechte kwaliteit door mensen die het alleen maar als hearsay hebben, terwijl ze er geen hands-on ervaring mee hebben. Echo-kamers enzo… Boehoe dat een chamfer 0,3mm radius heeft ipv 0,01mm van de strakkere render. Newsflash, die 0,01mm zou je je zelf best lelijk aan kunnen snijden. :no_mouth:

Ik heb zelf notabene een Squale Atmos 20 WEGgedaan, niet omdat het een slecht horloge was, maar omdat ik weg wilde van het te hoge hommage gehalte. En persoonlijk vind ik de kwaliteit van mijn Hudson er niet voor onderdoen. Gezien de slankheid/geringe hoogte van de duikring is het deels toch te verklaren dat de grip minder is en hij dus moeilijker te draaien is.
Ik heb een Traska Freediver MKII gehad en ja, die draaide fantastisch, maar was ook 3x zo hoog als die van de Hudson.

Het is wel zo dat ik je volledig aanvoel wat betreft de prijs. Op het moment dat zo’n horloge rond of boven de 600 euro uitkomt, zijn er diverse interessante alternatieven, waarbij de Sealander lijn van Chr. Ward ook op mijn shortlist staat.
Met ‘onze’ polsmaten kun je maar beter onder de 40mm diameter, en een L2L van <47mm blijven.

Qua understated dressy divers zijn er al diverse goede opties genoemd, zoals de Baltic Aquascaphe, maar Yema heeft ook wat mooi spul; als het iets meer tool-watch mag zijn, zou je ook naar de RZE Resolute https://eu.rzewatches.com/collections/resolute/products/resolute-carbon-black

of Endeavour kunnen kijken, Astor + Banks Fortitude, of een Nodus Contrail.
Of wat te denken van een Echo/Neutra Averau 39? Meer een wat nette field watch, maar qua maten wel geschikt.

Wat de Hudson (tezamen met o.a. de Halios Seaforth en waarschijnlijk ook de Chr. Ward modellen, etc.) ook wat bijzonderder maakt, is hoe duikring relatief laag is t.o.v. het gebolde glas. Daardoor draagt ie een stuk slanker/lager dan je zou verwachten. Zowel de Hudson als de Traska Freediver MKII hadden beiden een totale hoogte van 12.5mm, maar één van de 2 oogde erg dik op mijn pols en dat was niet de Maen. :wink:

Mijn Halios Seaforth vind ik -op de lawaaierige Miyota na- wél een wat beter afgewerkt horloge dan de Hudson, maar die heeft me 2e hands ook het dubbele gekost. Horses for courses.

14 likes

Dan ben ik zeker kandidaat. Heb een mk1 Jet black LE (wel al geüpdatet met mk2 wijzers)( ex van @lencoth)

dus kan een mooi vergelijkende review maken zodat de afwerking van de mk1 gebruiken als excuus om een mk4 aan de kant te schuiven van de baan kan.

4 likes

genoteerd

1 like

Ben eerste eigenaar van de MK1, en draag deze nog met heel veel plezier. Vooral de fijne maat, originele wijzers, matte wijzerplaat en bolle kristalglas zorgen er voor dat ik de Hudson graag om heb. Deze versie heeft dan ook nog het bewerkte ETA elaboré uurwerk met een gemeten afwijking van 1.4 sec/dag. Heb later wel nog de verbeterde wijzers (lume) laten monteren. Maar het lume deel is niet sterkste kant van de Hudson.

Moet wel zeggen dat deze Hudson MK1 destijds wat goedkoper was via het Kickstarter project. Daarnaast kan ik de Hudson vergelijken met mijn andere meestal duurdere horloges, en ik herken me niet zo goed in de negatieve berichten over de kwaliteit van Hudson.

Mijn Hudson is in ieder geval een blijvertje, en zou deze zeker adviseren als het model je aanspreekt.

8 likes

Bedankt voor je uitgebreide review… ziet er idd erg mooi uit.

Ik moet toegeven dat dit topic mijn interesse in de Hudson nieuw leven Ingeblazen heeft.
Denk dat ik morgen toch de MK4 ga bestellen :smiley:

@Julesvh
Enige indicatie wanner de MK4 uitgeleverd wordt?

4 likes

Mijn Hudson MK1 met upgrade ETA heeft wel een voordeeltje t.o.v. de latere Hudson modellen…de achterkant is ook mooi. :slight_smile: Helaas dan wel 100m diep duiken.

jammer dat die huidige modellen niet gewoon een ETA uurwerk hebben met closed caseback. Zou hem meteen kopen.

1 like

Het liefst zouden wij ook verder gaan met ETA, maar aangezien ze geen uurwerken meer leveren aan partijen buiten de Swatch Group zijn de prijzen meer dan 3x zo duur geworden en ook erg lastig om aan te komen.

De Ronda R-150 is misschien wel een wat minder gebruikt uurwerk maar wij zijn er echt erg tevreden over. We hebben er veel mee getest en de specs zijn gewoon goed.

7 likes

kan niet wachten tot hij uitkomt :smiley:

Arnout,

uitleveringen zal rond april zijn. wanneer ze precies geleverd gaan worden zal gaandeweg bekend worden gemaakt… dat is een richtlijn.

correct me if im wrong. @Julesvh

1 like

ik vind de MAEN qua ontwerp erg geslaagtd
kwam eigenlijk hier om nog een alternatief in dezelfde prijsklasse te posten
de Lornier Hydra
vind ik persoonlijk ook een erg mooi ontwerp

de Hydra

1 like