Als die dag en datum aanduiding op een ronde schijf staan, staan ze om half vijf onder een hoek van 45 graden ten opzichte van de zes of drie. Ten opzichte van de 12 ben je dan 135 graden rond, uiteraard. Het enige wat Seiko zou hoeven doen om het horloge wat je laat zien grondig te verneuken is een groter gat in die wijzerplaat frezen, een 4r36 in de kast klappen en er een loepje op plakken.
Een day date onder 45 graden is voor mij dan ook één van de grootste horreurs die ik me in kan denken.
Ik ben blij dat Seiko op het horloge wat je laat zien de datum discreet heeft gehouden met zwarte plaat en klein venster, maar liever zou ik zien dat ze die kut ISO-standaard te grave droegen, de lume pip op 3 afschaften en gewoon een datumvenster op 3 zouden doen. Daar mag, deo volente, van mij dan ook wel een dag bij staan als het moet.
Tot die tijd is iedere Seiko duiker die uit komt een beetje kut.
Dat vind ik een hele nette omschrijving van een godsliederlijke design-fail.
Als ik deze hele lijst bekijk kom ik tot de conclusie dat ik m’n SKX171 met 007 bezel nooit weg had moeten doen voor een grijpstuiver, en dat ze me de Mini Turtle uit m’n koude dode vingers zullen moeten wrikken.
Dat ding is afgrijselijk. Ronde datumpukkel, vreemde indexen. Mini turtle brr.
Saai is my middle name.
Long story, ik had de blauwe SLA043 gepast… en vond ik fantastisch. Maar mijn kleur voorkeur is zwart/grijs/wit wbt horloges… dus toch maar voor de veilige keuze gegaan dus achter de SLA017 aangegaan.
Achteraf weet ik niet of ik niet beter gewoon de SLA043 had kunnen halen.
De like komt van mij – niet om de dag/tijd onder een hoek want eens dat dat niet best is – maar omdat iemand ernaar vraagt en jij uit je historische collectie een voorbeeld weet op te duiken
Toevoeging edit: is die blauwe bezel rand van plastic?
Wat een leuk ding. Als ik een van mijn dochters aan een horloge zou willen is zo iets wel leuk. Veel dames modellen zijn gepimpt met “leuke” diamantjes etc
Deze is nog wel redelijk normaal maar dan met een opvallende kleur. En de datum/dag op half vijf, laten we het daar niet over hebben
Beetje off topic: dit is een kleiner model maar wel automatic. Wat ik me altijd afvraag is hoe lang is de power reserve van een mechanisme hierin?
Inderdaad een mooie Seiko Chris, maar geloof je nooit dat je daarna geen horloges meer koopt in 2022. Je hebt nu eenmaal het virus, goed voornemen maar komt niets van terecht .
Seiko kopen? Nee, ik heb al twee Seiko duikers, en überhaupt teveel horloges van Seiko. Misschien wel teveel horloges. Als er al iets gebeurt in 2022, dan is het dat er nog één of twee Seiko’s uit gaan ten faveure van wat anders.
Deze Seiko 5 heeft m’n interesse ook niet. Het horloge is DLC coated, waar ik niet van houd, hij heeft dezelfde maten als een SKX case wat hem te groot en dik maakt voor consideratie, en tot slot is hij zwart, wat ik niet cool vind. En geel. Wat ook niet echt m’n ding is. Ik post hem puur even om hem als Seiko 2022 release te boek te voeren.
Aha, dan had ik je verkeerd begrepen. Dus 2 Seiko eruit en 3 andere horloges erin . Ik snap wat je bedoelt, maar de kleurstelling vind ik wel mooi van die Seiko, niet dat ik hem ga kopen.