Microbrand only (Deel 2)

Leuk. Hoe is de kwaliteitsindruk irl?

Ah heb t gelezen, had die even gemist! Ik snap jullie punten, wel dacht ik dat hij zei dat de zwarte en witte een soortgelijk natuursteen/marmer effect zouden krijgen maar dat in zijn filmpje alleen de rode nog af was.

Ik ben er zeer over te spreken. Voor mij is het ontwerp echt even anders dan ik normaal draag (met name duikers).
Mooie overgang van gepolijst/ geborsteld en de wijzers zijn super strak. Hierbij is het een super dun horloge.

8 likes

Die cirkel is volgens mij altijd ingelegd met twee helften natuursteen. Of dat je aan staat, moet je zelf bepalen natuurlijk. Voor mij is zo’n kast met extra gekleurde decoratie meestal geen succes. Ik heb het gekend met Montmartre (daar was het zelf lume, en kon ik nog redelijk mee overweg) of bij Brunmontagne. Het is echt een stijlkeus die bij je merkt passen. Mijn vraag is ook de duurzaamheid. Ik heb bijvoorbeeld een gesp met een gravering met zwarte verf gevuld, maar veel sneller dan gedacht sleet dat af. Volgens mij moet je dat voor een goede finish echt emailleren.

1 like

Het ziet er vanaf de foto netjes uit, maar vind het vaak alleen in persoon of zeer goede video echt duidelijk. Arsène Lippens beloopt wat aanpak betreft een vergelijkbaar pad. Ik vind deze wat duur voor quartz, en Arsène wat duur voor eenvoudig mechanisch. Ergo: simpel kost extra? :wink: Als dan de verhoudingen, finish, en feel echt geen twijfel overlaten, dan kan het de moeite zijn.

Ik kan me niet herinneren het Tsjechische merk Robot al eens te zijn tegengekomen. Deze Flieger is een samenwerking met Micro Praha en er lijkt er nog één beschikbaar te zijn. Voor de vlugge beslissers. Fliegers is niet mijn genre, maar in de categorie vind ik dit best sympathiek ogen.

11 likes

Ik heb ze 3 jaar geleden voor het eerst gezien op de Watchtime:

4 likes

Leuk dat er een op het forum zwerft! Hoe bevalt de kwaliteit?

1 like

Wel ik heb hem helaas alleen gepast, niet gekocht :sweat_smile:

2 likes

Ach so. Toch, dichterbij dan anderen

1 like

Ze staan er in Oktober weer, dus leef je uit :+1:t2:

Dat is wel een geinige visie op het flieger ontwerp, in ieder geval geen dertien in het dozijn.

1 like

DUG heeft de verstandige zet genomen de Purist ook in 37mm uit te brengen.

12 likes

Heinrich komt met een basketbalhorloge. Een speciale versie van de Helicoprion.

In naam en vermelding wel, maar nog niet om de pols hier inderdaad.

Zijn hier Robot eigenaars? Ze zullen wel terug op SEW staan eind dit jaar, dus dan kan ik eens zien of die draagbaar zijn op mijn pols. :smile:

1 like

Kom jij ook weleens bij Infinity Watches? Die hebben afgaande op de website een leuke selectie in stock!

1 like

Ik kom maar zelden in Praag, da’s 3 uur rijden (en ik ben zo al geen grote fan van grootsteden, zelfs al zijn ze zo mooi als Praag). Maar wel al een praatje gemaakt met de meneer op SEW vorig jaar, die hebben inderdaad hele leuke dingen. :smile:

En daar is die Helicoprion dan, eigenlijk precies zoals verwacht of nog wat puurder. Het resultaat is écht voor de liefhebber.

Oogt rustiger op staal:

4 likes

Leuk!, mooi slank en niet grof, een passend geheel zou ik zeggen.

1 like

Leuk gedaan. Niet helemaal mijn ding maar American football fans zullen dit ongetwijfeld kunnen waarderen.

1 like