Klopt, ik zie dit bijvoorbeeld bij Christopher Ward heel vaak voorbij komen. Ik heb een Hamtun met een Sellita met day-date complicatie, die heeft er ook enorm last van. Als ik de kroon terugschroef al bijvoorbeeld, simpelweg door er druk op uit te oefenen spint-ie als een dolle. De gangreserve is echter conform specs, en hij loopt behoorlijk nauwkeurig. Dus, lelijk en irritant probleem maar zit het functioneren verder niet in de weg. Zelf wind ik mijn automaten altijd op door ze gewoon te dragen.
Dat heb ik nou echt nooit.
En als ik ‘schudden’ zeg bedoel ik echt een gentle shake. Het is minimaal. En die paar seconde mogelijke extra precisie merk ik toch niet in de praktijk.
Dan zul je er inderdaad weinig last van hebben.
Ontopic: vandaag deze Gruppo Gamma nog eens op de pols
Ik bedoel maar: het mooie van een mechanisch uurwerk is wat mij betreft juist dat het niet loopt als je het niet draagt. Dat presrveert.
On topic: ik zie meestal Grupo Gamma’s die specifiek aan Panerai doen denken. Doen ze ook andere dingen?
De oprichter van GG is een Panerai fan, dus zowel de naam van het merk als veel van de ontwerpen zijn duidelijk geïnspireerd door (voornamelijk oudere) Panerai horloges. Ze hebben echter ook al wel wat meer unieke ontwerpen gehad, zowel onder het Gruppo Gamma merk (de Nexus bijvoorbeeld) als onder Venturo, hun submerk.
Ik had tot vannacht nog nooit van Xalt gehoord. Met 41mm op zo’n glooiende integrated bracelet in mijn ogen echt te fors, maar interessant font en mooie bracelet met die miniscule centre links die net nog een beetje glans toevoegen. Uit de teksten online kan ik niet opmaken waar ze vandaan komen. Veel gepraat over Zwitsers, maar zonder herkomst. Wel shipping tijden voor internationale orders, maar aangeven hen internationale shipping te bieden (en bovendien, wat is dus internationaal?) en in een kopje een grove typefout maken. Volgens mij mag er nog wat bijgeschaafd worden aan de presentatie.
Pfff! Wat een prachtige wijzerplaat en perfect afgestemd kleurgebruik. Trafford laat wel zien wat die kan. Zoveel textuur aangebracht en heel precies erover geprint. Deze groene had altijd mijn voorkeur maar heb er niet naar gehandeld (want ja, de gimmick met het duurdere dikkere uurwerk had niet mijn prioriteit). Iemand anders wel?
Even juist in dit topic, (ik moedig het graag aan) een verwijzing naar een GTG voor liefhebbers van Microbrands.
Wie wil? wie doet mee? Graag een PM aan @bnv
Erg fraai inderdaad.
Heb ik ook nog een van, helaas is het merk NTH inmiddels ter ziele.
Ik vind dit ook een leuk merk, heb er twee van, maar tegenwoordig is het heel erg stil op het gebied van nieuwe releases. Ook in de facebookgroep laat de eigenaar zich niet meer zien.
Heel jammer inderdaad, ik heb zelf ook nog een Barracuda. Prima horloge!
Jammer, ik ben erg tevreden met mijn Vanguard en Peacemaker
Dennison met hout. Ik moet toegeven dat met deze kast en wijzers bijna alles dat erin wordt gestopt gelijk mooi lijkt te ogen. Mooi hout ook.
Ik kon zo gauw deze Omnis niet vinden hier.
Giilloche, saffier, Miyota (?), 39mm voor €249.
Althans ‘gebaseerd op een Miyota 8’. Wat betekent dat? Een Chinese kloon van de Miyota?
Ik vind vooral de witte wel aardig. Jammer van de wijzers, die vind ik afschuwelijk.
Volgens mij alleen een custom rotor oid. Ik vind het goed overkomen voor die 250 euro al helemaal en 11mm met Miyota 8 blijft not binnen de perken.
Doe mij de auto maar!
Nou idd