Mijn aan te kopen trots over 50 jaar!

Uiteindelijk wil iedereen toch een Zenith…

Sommigen weten het alleen nog niet…

Ok, wel nog even doorsparen (zie nu pas het budget). Maar toch…

11 likes

JAAA TUDOR :crazy_face:

1 like

Een bonus die je er als Tudor eigenaar gelijk bijkrijgt is een geweldige fanbase haha. Zeker hier op Horlogeforum, maar ook daarbuiten.
Ik zal laatst helemaal voorin het vliegtuig als een van de eerste, dus iedereen liep langs me. Ik kreeg van twee willekeurige voorbijgangers een compliment ‘Nice Tudor man!’ en ‘I love the Blackbay!’. Het mooie van de Tudor dragen is, je weet dat het mensen zijn met de échte horlogekennis :wink:

3 likes

Die wil iedereen wel voor 2k😛

1 like

Een mooi GS en je bent klaar. Succes.

Ja.

Dat ding beantwoord letterlijk al je gestelde eisen.

En a propos de Chronomaster:

Ik zou een zekere herwaardering van quartz op z’n plaats vinden op dit forum.

Sympathiek merk met coole horloges. Alleen zie ik ze niet voor 2000 in het blauwe staan. :upside_down_face::thinking::smiley:

We doen poging twee. Probeer eens buiten de box te denken die Zwitserland heet.

1750 euro. Bam.

3 likes

Uiteindelijk, als je de magische grens doorbreekt naar luxe automaten uit Zwitserland, kom je aan het einde van je rit terecht bij ; Rolex.

De reis er naar toe is leuk, maar je kan ook gewoon direct doorsparen.

2 likes

Ik heb de magische grens van luxe automaten doorbroken, maar dat resulteerde voor mij niet in een Rolex. Terwijl ik toch echt een nieuwe auto in de hobby heb zitten waar ik fluitend een Rolex voor koop.

Iedere keer als ik er één in handen heb denk ik “is dit het nou”, en doet het me totaal niks.

Niet dat TS geen Rolex moet kopen als hij dat leuk vindt, het gaat mij er eerder om dat het geen voldongen feit is dat iedereen te veel wil betalen voor een middenmoter.

Pak dan Tudor. De BB58 Zilver, bijvoorbeeld. Of de GMT.

6 likes

Een horloge met een verhaal:
Glycine airman GMT.

2 likes

Jij zit ook wel vaker fout.

Je moet kijken naar wat jij wilt. Als dat een quartz is, is t een quartz. Is dat een automaat, haal een automaat.

Binnen je budget zou ik kijken naar Longines of Tudor. Een ander ander alternatief is de Sinn 556 (nieuw 1190 op staal).

Of Damasko:

Maar dan ben je incl staal voor 2k klaar.

3 likes

Mag ik vragen waarom je denkt dat Citizen geen geschiedenis heeft? Het bedrijf bestaat al ruim 90 jaar.

Little known fact: citizen produceert al sinds 1959 waterdichte horloges.

Ze waren nipt eerder met die productie dan Seiko met de Silverwave serie, die in 59 ook eea introduceerden, maar eigenlijk pas in 61 los gingen.

:+1:

Mooier dan de Damasko, want minder tool-achtig, dus ook gewoon net te dragen. Nog goedkoper ook, omdat Damasko zo nodig in house ambities moest krijgen.

Maar als we rond de 900-1100 Euro gaan zitten: De Archimede Klassik 200 is ook nog wat. Da’s alleen op leer, maar goed.

Je noemt Duitse toolwatches, ik kom even in de lucht met twee Franse opties.


Allebei 100m WR, saffier, automaat en met een vintage goodness vibe.

3 likes

Je eisen lijstje schreeuwt Grand Seiko Quartz

Genoeg mooie modellen te koop en met goed zoeken rond de 2k wel te vinden.

1 like

Gebaseerd op de feiten helemaal eens. Maar wanneer iemand hier op het forum in de zoekcriteria vraagt naar een eigen verhaal / geschiedenis dan is Citizen niet het eerste dat bij mij oppopt. Is puur gevoel dat ik voor TS invul, alhoewel ik zelf liever betaal voor goede en mooie horloges en minder voor opgeklopte marketing. De Chronomaster is gezien de zoekcriteria van TS een erg goede optie hoe je ook tegen verhaal/geschiedenis aan kijkt.

1 like

Ja klopt, en erg leuk om complimenten te ontvangen van willekeurige mensen :slight_smile:

1 like

Nomos Ahoi! Eigen design en uurwerk, chique sportief en gewoon mooi.

3 likes

Weet niet wat het probleem met TH is….

Heb er nog nooit problemen mee gehad! Maak het horloge niet dagelijks open en kijk naar de plastic ring… who cares!

Standaard uurwerk? Een Selitta wat zijn werk verricht, zoals het hoort… kan elke horlogemaker repareren, is toch van voordeel? En af regelen kun je zo‘n werk ook prima!

De markt regelt de prijzen en jong gebruikt krijgt je behoorlijk wat geboden!

3 likes

Durf het bijna niet voor te stellen na al die (dure) knallers die hierin gegooid worden… maar als je van de Rolex explorer houdt zoals je zei, is een seiko Alpinist / baby alpinist dan niks?

  • Oerdegelijk
  • kan zowel sportief als meer allerdaags/netjes aangekleed worden
  • (relatief) weinig onderhoudskosten
  • mooie historie
  • meer dan 1000 euro onder je budget

natuurlijk is een horlogebetoog niets zonder plaatjes…



3 likes

Zit je wel tussen de 500 en 1200 boven budget, nieuw. Ik kan beamen dat het een fantastisch end-all-be-all horloge is met z’n 200m WR. De mijne is net terug uit Servië (ik had hem mee)

DenseSharpCurassow-max-1mb

Ik heb het gevoel dat merken die te veel marketing op gevoel / backstory zitten, misschien te veel doekoe voor hun producten vragen. :slight_smile:

Zelf vind ik Japanse producten erg tof in die zin dat zowel Grand Seiko als bijvoorbeeld Kawasaki uit pure wrok over Westers anti-Azië sentiment (en in de VS ronduit racisme) gewoon de meest brute machines hebben gemaakt. De oorspronkelijke Kawasaki Ninja, bijvoorbeeld, was zo’n enorme brute middelvinger naar de westerse motor-industrie, daar kan ik smakelijk om lachen, om die houding.

Het feit dat Citizen de facto de meest accurate uurwerken bouwt, ter wereld, over alle merken heen, vind ik dan wel weer erg cool.

Seiko doet voor 600-1000 ballen inderdaad angstvallig coole dingen.

En dan met geharde kast en een iets discreter uiterlijk:

Maar ik gooi er toch nog even een plaatje in van een Chronomaster met Washi paper dial om het imago van quartz wat op te vijzelen.

Niks mis mee. Een aquaracer met stalen bezel, zowel in quartz als automaat, is niet te versmaden. Ik vind ze supercool, en er is echt niks mis mee.

Ooit was ik een TAG hater. Ik ben er vanaf gestapt. Ze maken mooie dingen.

2 likes

Ik heb daar nog een aanvulling bij.

1 like

Toe maar hoor, wrijf maar zout in de wonde. Ik had de witte in Mei al gekocht. Ik hoor van Serica dat ik hem over twee, drie weken binnen krijg.

Zo. Lang.

Maar ik zie er naar uit.

2 likes