Motorrijden met een mechanisch horloge

Heb meer dan 40 jaar motor gereden met mechanische horloges om de pols en er nooit last van gehad.

4 likes

Hier een Yamaha MT-09 naked, heb tot nu toe bij elke rit een horloge om de pols gedragen, zowel met mijn Explorer als Black Bay 58 geen problemen ondervonden.

Smartphone zit aan het stuur op een Quadlock houder met vibratiedemper. Ik heb inderdaad begrepen dat camera’s van smartphones slecht tegen trillingen kunnen…

5 likes

Ben gestopt met motorrijden. Er rijden teveel mongolen (sorry, maar het is echt zo. Autorijders houden geen rekening met motorrijders) op de weg die geen rekening houden met motorrijders. Ik heb al teveel maten naar hun laatste rustplaats mogen zien gaan om mij te doen beseffen dat het allemaal niet waard meer is. De echte druppel was een oliespoor op een klaverblad waardoor ik maar net mijn motor in bedwang kon houden. Meteen naar huis gereden en motor verkocht. Klaar er mee en eerlijk gezegd nooit meer gemist.

Ik knal wel in mijn sportauto’s.

4 likes

Motorrijden in Nederland doe ik eigenlijk niet meer. Is geen donder meer aan. Af en toe woon-werkverkeer maar buiten de spits.
Daar integen ga ik regel matig een lang weekende in buitenland rijden.
Of met eigen of gehuurd. Maar alleen daar waar het nog mooi en leuk is om te rijden.
Vroeger ook vaak enduro en offroad gedaan, dat altijd zonder horloge. Laatste jaren alleen asfalt en wat gravel, harde onverharde paden. Altijd met mijn Quartz of Vostok amfibia.
Meestal met de qaurtz want die is dunner en prettiger. Maar als je alleen asfalt rijd dan zie ik geen probleem voor een mechanisch horloge.

1 like

Ik rijd al ruim dertig jaar twins van diverse makelij.
Nog nooit een horlogeprobleem gehad en ook nog nooit over nagedacht.

Hou je wel rekening met motorrijders? :grimacing:

1 like

En met overstekend wild?

1 like

Geloof dat je gelijk hebt ja. Meen me ook iets te herinneren dat datzelfde horloge eens in het gras gevallen was. Met de nodige schade tot gevolg.

2 likes

Ja hoor geen enkel probleem.

7 likes

Oris, Christopher Ward, Oriënt Star, Traska + Yamaha TDM; géén problemen.

Ik heb een identieke setup met de vibratiedemper. Helaas heeft mijn camera van de iPhone 13 pro het toch begeven (stabilisatie). Dus mijn inziens genen garantie tot succes :sweat_smile:

Dit op een triumph speedmaster 1200

1 like

Ik denk dan altijd bij dit soort vraagstukken;
Zal de rest van de horloge dragende mensen hier rekening mee houden? Ik bedoel er is hier een kleine groep mensen die er mee bezig is, maar waarschijnlijk 99% van de horloge dragende motorrijders stapt gewoon op.
Als ze al weten dat hun horloge mechanisch is.

Ohja ik heb geen motor, lijkt me wel gaaf.

de laatste 20/25 jaar op motoren gereden,
van schudders tot smooth rijders, momenteel op een kawasaki versys 1000
nooit last gehad met het dragen van horloges tijdens het rijden :ok_hand:
maar ben nu wel op een punt gekomen om afscheid te nemen van m’n stalen ros
tegen de lente gaat ie het nest verlaten
dus mijn horloges overleefden de trippen allemaal :ok_hand:

Ik draag wel eens een mechanisch horloge op de motor. Maar echt prettig zit het nooit. Tijd kan ik ook niet aflezen. Ik zie hem niet omdat die onder de jas zit. Dus nul functionaliteit voor mij. 32 jaar geleden een keer een flinke schuiver gemaakt waarbij het horloge toen compleet aan gort was. Dus meestal laat ik het horloge gewoon thuis liggen.

Gisteren nog even gereden. Klein uurtje om de accu in conditie te houden. Wel koud (ook naked) maar ozo lekker weer. Echt zin in behagelijk weer :grinning:

2 likes

Sommigen van ons rijden het hele jaar door, ook nu, op de motor naar hun werk. Als je dan geen horloge op de motor om hebt zit je de hele dag zonder.

2 likes

Toevoeging, was een iPhone idd

Horloge nog nooit een probleem gehad. Draag meestal wel een g shock of niets

1 like

Specifiek iPhones, heb ik me laten vertellen. M’n neef en ik hadden dezelfde RAM mount, allebei een 650cc Japanner. Zijn iPhone ging kaduuk, mijn Samsung weer niet.

Je bent dus zo’n mongool geworden.

Ik knal nergens in of op, ik rij gewoon. :slight_smile:

Android kopen. :slight_smile:

Triumph kopen. Vijf jaar op rondgereden (zij het de 800 XR) en het zijn erg mooie motoren die lekker rijden. De laatste varianten hebben meer electronica aan boord met verschillende rij-modi, maar er is iets bijzonders aan een Triple. Erg fijn.

1 like

Op één of andere manier zag ik hier weer een @Jurk in.
Naked op je bike, rillend van de kou :cold_face::motorcycle::joy:

4 likes

Ik rij ook het hele jaar met de motor naar het werk. Daarom heb ik dit aangeschaft om mijn horloge mee te nemen.

Boring. Af en toe eens een staandehouding op basis van artikel vijf maakt motorrijden een stuk leuker.

4 likes