N.A. Oris 65 12H Caliber 400

Na ruim 2,5 jaar rust en discipline in Huize Bierman (geen N.A’s) heb ik begin juni bij @Hornet zijn Oris 65 12 H Caliber 400 mogen ophalen.

Ik was al enige jaren benieuwd naar een 65tje na een tweetal Aquis te hebben gehad (en te hebben doorverkocht):

Oris Acquis Small Second 500m:
https://www.horlogeforum.nl/t/oris-aquis-small-second-date-black-met-oranje-wijzers-nieuwste-model/202324
Oris Source of Life Aquis:

De Oris 65 heeft, tot mijn eigen verbazing, een paar weekjes in het blauw gestaan. Had al een paar keer de advertentie bekeken, getwijfeld en de trigger maar niet overgehaald. Toen mijn broer een gouden Zenith van 70 jaar oud van 35mm met Guilloiche wijzerplaat onder mijn neus schoof, was het over met de rust en heb ik de trigger dezelfde avond overgehaald en Bas een bericht gestuurd.

De volgende dag op een warme middag de Oris 65 opgehaald. Was goed ontvangen, lekker frisje erbij, gekletst over horloges en na een klein half uurtje weer huiswaarts gegaan zodat Bas zich kon richten op de BBQ. Nogmaals dank @Hornet.

Ik heb het horloge afgelopen maand vrijwel onafgebroken gedragen. De Grand Seiko SBGE257 en de Omega Seamaster 300m hebben er in ieder geval een nieuw en vrijwel zeker permanent broertje erbij gekregen. Los van het feit dat ik het een geweldig horloge vind, heef het een andere reden dat de Oris 65 bij mij zal blijven, wellicht later daarover meer in de post over de toekomstige N.A.

Tot dusver bevalt het horloge buiten verwachting goed. De Oris 65 is een heerlijk horloge, het is relatief dun, het is een bescheiden horloge, met een rustige grijze plaat en witte indexes, accuraat, een mooi gebold glaasje, een ‘’bio directional bezel insert’’ én een heerlijk comfortabele band met het prachtige zichtbare Caliber 400 uurwerk aan de achterkant.

Interessant is overigens dat een A.D. in Japan de Oris 65 voor het eerst heeft verkocht en zijn weg weer heeft teruggevonden naar Nederland. Maakt het desalniettemin, voor mij, alleen maar leuker.

Paar specs:

Referentie: 01 400 7772 4054-07 8 20 18
Diameter: 40mm
Lug to lug: 48mm
Dikte: ca. 12.8mm
Uurwerk: automaat, Calibre 400
Powerreserve: 120 uur
10 jaar garantie.

Anyway hierbij nog enkele foto’s:




64b53a27e04a54a14f2548f548d87f48ca40af73_2_375x500




56 likes

Mooi dat ie zo goed bevalt kerel!
:+1:t2:

Ben dan toch wel benieuwd naar de tweede reden waarom hij in de collectie blijft

1 like

Schitterend! Locatie helpt ook trouwens :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd met deze toffe NA. Geniet ervan :+1:t2:

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige 65 :ok_hand:

2 likes

Proficiat, zeer mooie Oris.
Geniet ervan!!:watch:

1 like

@Hornet, de Oris heeft onverwacht sentimele waarde gekregen. Mijn opa is op een prachtige leeftijd van 93, desondanks ziektebeeld toch onverwacht snel overleden. Hebben een dag lang wake gehouden voordat hij overleed. Ik heb het horloge een avond voor zijn overlijden nog laten zien en heb het om gehad tijdens de wake en in de dagen erna. Het is wellicht een beetje gek maar zo voel ik op het moment.

8 likes

Dat maakt hem dan inderdaad speciaal. Koesteren die Oris!

1 like

Mijn beste,

Een sportieve aanwinst!!
Fraai hoor!!
Ik wens je er een energieke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Van harte met deze mooie Oris en een mooi verhaal betreft de extra waarde er van.
Geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd :muscle:.

Prachtig horloge, mooi uurwerk van een authentiek merk!

1 like

Gecondoleerd. Dat is kut. Een mooie leeftijd, maar toch.

1 like

Gecondoleerd met het verlies van jouw opa.
Gefeliciteerd met de prachtige NA. Koester de herinnering.

1 like

Mooie aanwinst. Geniet ervan.
En gecondoleerd. Mooie leeftijd inderdaad, maar dat maakt op zo’n moment maar een klein beetje goed.

1 like

Gecondoleerd. Altijd klote die dingen, maar wat een mooie NA heb je daar man.

1 like

Koester deze mooie Oris. Ondanks het verlies een bijzonder en tijdloos aandenken met een persoonlijk tintje. Dubbel om enerzijds te feliciteren en anderzijds te condoleren.

2 likes

Oeff, goeie klok. Genieten✌️

1 like

Prachtige Oris ,:+1:met een mooie herinnering!

1 like