N.A. Oris Source of Life Aquis (v3)

Vandaag mijn nieuwe N.A. opgehaald! Veel is al geschreven in de N.A.'s van de Oris Acquis Source of Life van @ofv en @JR001, waarvoor overigens nogmaals dank :+1:. De ‘‘56k killer macro pics’’ uit beide topics met bijbehorend schrijven gaven mij de doorslag om voor de SoL op grijs rubberen band te gaan. Voor de geinteresseerde hierbij nogmaals de linkjes:

https://www.horlogeforum.nl/t/n-a-source-of-life-let-op-56k-killer/189233

https://www.horlogeforum.nl/t/na-oris-aquis-date-source-of-life-ltd/201477

Omdat er toch weer een Aquis moest komen na de verkoop van de Small Second aan @Mike heb ik een aantal weken geleden een bestelling geplaatst bij Juwelier van Willigen. Ik moest ca. 2 a 3 weken wachten en vanmiddag was het dan eindelijk zover, het horloge is vanuit plaatsje Holstein nabij ‘‘Lai da Tuma’’ is aangekomen in Den Haag.

Beturrrr, want einde van de week zoeken we de zon op, dáhaaaggg, nondeju, wat ben ik daar aan toe!!! Kan ik natuurlijk gelijk kijken hoe de Oris zich houd in een ongekoeld max. 2 meter diep zwembad met een paar peuters, first time mommies (naisss) én nog 2 vaders met licht overgewicht al genietend van een fris biertje, a.k.a. de ultieme diverstest, WooT!

Anyhow, ik werk dichtbij, dus zodra ik eerder vanmiddag bericht kreeg van binnenkomst was het afronden, afsluiten, laptop dicht en toedeledoekie!!! Collega 1 wat ga je doen, ga je alweer een horloge halen? Collega 2, weet je het zeker? Jup :laughing: kan ik je het horloge morgen showen, uitleggen waarom ik het heb gekocht, wat voor uurwerk en afwerking het heeft en hoe geweldig de lume wel niet is, kan je tevens net doen alsof je geinteresseerd bent! Een dikke duim en een lach later met het treintje unterwegs en binnen no time op de buitenhof met de tram uitgestapt om vervolgens nog een klein stukje naar van Willigen te wandelen. Na wat formaliteiten, een drankje, het passen van de GMT met een veels te dikke grijns huiswaarts gegaan. Ik heb nog een uur lang in de trein kunnen genieten onderwijl we het uurtje misgelopen werk op kantoor hebben ingehaald.

En wat eigen foto’s:


Bij de juwelier:

In de trein:

Dadelijk de oogjes toe en naar de lume staren. Weltrusten!

58 likes

Wat is die mooi hè. Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig !

1 like

Geweldig mooi horloge en erg leuk verhaal erbij.
Gefeliciteerd met de Oris en veel plezier gewenst tijdens het loeren naar je pols.

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid, :+1::+1::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi man. Heel veel plezier ermee. En wat een jaloerse collega’s zal jij morgen hebben

1 like
1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een noeste duiker die zijn schoonheid met verve etaleert!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst.

1 like

Prachtig! Veel draagplezier :sunglasses:

1 like

Jaja. :ok_hand:t4: wat een ding hè. …goeie sluiting ook.

1 like

Prachtig! Van harte met deze geweldige Aquis!

1 like

Oris ? NICE :heart_eyes::ok_hand: geniet ervan

1 like

Mooi horloge man! Geniet van deze mooie aanwinst

1 like

Wauw ! Prachtig horloge.
Geweldige combi, die bezel icm met het blauw van de wp èn de sunburst… hmmm smullen.
Dit horloge leeft !
Ik ben nu al benieuwd naar de foto’s van de Oris samen met de first time mommies !
Gefeliciteerd met deze prachtige NA

1 like

Prachtige klok. Mooie kleuren en een stoer uiterlijk.
De grijze band kan me minder bekoren, maar dat is eenvoudig op te lossen
Geniet ervan

1 like

Wat een beest van een horloge! Schitterend.

1 like

Heel Naissss.
Pas je wel op met de gesp in je ongekoelde zwembad? Tere peuterhuidjes en zo…

1 like

Mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Wat zie je dan als je de oogjes toe hebt?

2 likes