NA Casio Duro met Pepsi bezel

De Casio ‘Hulk’ met een groene bezel heeft referentie MDV106B-1A3VCF.

De standaard rubberband vind ik te stug, zit niet lekker en het is gewoon plastic. De groene heb ik op een leren Geckota vintage racing bandje gezet.

Voor de bedrijfseconomen en investeerders onder ons:

  • de bestaande modellen zijn verkrijgbaar voor tussen de € 60 en € 80. Uitzondering is de zilveren versie. Schaars.
  • deze nieuwe modellen zijn nog wat duurder. 75 USD, met invoer en transport kom je op €95 uit.
  • investering is dus laag. Verwacht rendement is niet hoog. Eigenlijk geen rendement.
  • afschrijvingen zijn er bijna niet. Je kunt hem gemakkelijk voor de aanschafprijs kwijt.

Pica’s. Foto’s zijn gemaakt bij een tankstation/parkeerplaats.

4 likes

Fijne combi met die vintage strap. Snel wat draagsporen er op nu :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

proficiat, veel draagplezier toegewenst!

1 like

een van mijn eerste horloges en steeds als ik er ene zie denk ik; ja deze was echt mooi voor dat geld (45 euro toen). Voor mij nu iets te groot maar voor grotere polsen geen probleem. Geniet ervan !

1 like

Nice, dat vintage racing bandje staat hem ook erg goed, gaaf man!
Dat is ook een mooie eigenschap van die Duro’s: je kunt er qua strap alle kanten mee op, zie ze zelfs af en toe op staal voorbij komen op dit forum, kan ie ook prima hebben :+1:

1 like

De eerste duro’s waren zowel op staal als rubber verkrijgbaar.

Original_Duro

3 likes

@Zuid
Die middelste heb je ook nog niet hè? :rofl:

1 like

Die blauwe van ‘vroegah’ heb ik niet. Jij wel?

Wat ik wel grappig vind is dat het modelnummer MDV-106D-1A2V nu wordt gebruikt voor de Pepsi-bezel.

Kwam toevallig nog 1 review tegen van vroegah over die metalen band:

Jammer voor hem. Ik vind stalen band altijd net wat minder, ook bij duurdere banden. Dus het model op rubber is prima voor mij. Heb zelfs nog niet de behoefte gehad de band te veranderen hoewel ik hier nog een aantal kandidaten heb liggen. De gaatjes vallen (voor een keer) perfect. Dit horloge had me bij wijze van spreken 10 jaar horlogehobby kunnen ‘besparen’ want meer heb ik eigenlijk niet nodig. (terwijl ik weer een andere Casio incoming heb :joy:)

1 like

Haha, mooi hoor. Welke Casio heb je incoming?

Ik dacht jij zit te azen op de zilveren versie, en die is ook van vroegah.

De ‘D’ na 106 staat trouwens voor de stalen band, de nieuwe versies hebben een ‘B’

:nerd_face:

afbeelding

GAW-100b, uit de blauwe hoek hier.
Quartz is leuk, maar Multiband en solar combi is voor mij het summum :partying_face:
Heb ook een gw5000, maar deze wil ik testen voor de fun (zoals met de Duro :grin:)

1 like

Leuk hoor. Van die multiband heb je minimaal 2x per jaar lol van (zomer/winter) :wink:

Gefeliciteerd! Hele leuke knaller voor het geld!

1 like

Voor zilveren dials heb ik een zwak:

Dan is het ypenummer toch gerecycled; de stalen uitvoering van de nieuwe Pepsi zou hetzelfde zijn.

De nummer drie in de reeks. De Batman, met de referentie MDV106B-1A1V

2 likes

Is het de Multiband niet die iedere nacht het horloge juist zet? Want dat is wat ik zo gaaf vind.

1 like

De Casio Duro’s hebben helaas geen multiband.