NA Fortis Flieger F-41 Liberty Blue

Tijd voor een nieuw NA topic!

“Welkom nummer 18” :sweat_smile:

Het was alweer meer dan een jaar geleden dat ik een Fortis horloge aan de collectie heb toegevoegd en het voelde alsof het daar weer tijd voor was. Het vele werken moet ook worden beloond vind ik. :ok_hand:

Dit is net als de Fortis Stratoliner een “nieuwe” Fortis en daarmee bedoel ik de modellen die in de afgelopen jaren zijn herzien “Redefined” onder leiding van Jupp Philipp. Dit is overigens een hele aardige vent mocht je hem een keer spreken op een Watchtime beurs of iets en waarschijnlijk tref je daar @ABCSteed ook!

Een tijd lang zat ik al te kijken en te denken, eigenlijk mis ik gewoon een “nieuwe” Fortis Flieger met die lekkere concave bezel in de collectie. En dan te bedenken dat ik reeds beschik over 2x 40mm Fortis Flieger 1x Fortis Pilot Classic Second en een 34mm Fortis Flieger die eigenlijk voor mijn zoontje is. En ik ben niet eens een piloot als je FSX op de PC niet meerekent, gelukkig gaat Fortis hier coulant mee om! :innocent:

Aangezien er tegenwoordig behoorlijk wat keus is in 39mm of 41mm en ook nog 2 soorten 43mm met verschillende complicaties en kleuren etc, is dat zo makkelijk nog niet. Uiteindelijk werd het de F-41en ik twijfelde nog over 2 kleuren Petrol of Liberty Blue. Na het openen van de verpakking heb ik geen seconde spijt van mijn keuze. :melting_face:

Sidenote
Bij Fortis hoef ik me inmiddels niet meer druk te maken of een horloge wel lekker zit of goed draagt, ik heb nou eenmaal een iets forsere pols en ze passen letterlijk allemaal. Dat maakt het bestelproces wel een heel stuk makkelijker!

Nu naar het officiële gedeelte, heet dat zo…? Foto’s in ieder geval :+1:

Na het openen van de verpakking

Komt ie, klik voor muziek

Indruk

Als je deze Fortis dus uit de verpakking haalt dan kan het niet anders dan dat je een solide horloge in handen hebt! Het merk van de tool watches levert ook met deze Flieger precies hetzelfde gevoel vind ik. Een voor mij vetrouwd gevoel!

Meer plaatjes

De slideclasp

Tools voor het resizen van de Block Bracelet

De wijzerplaat

De wijzerplaat heeft een prachtige blauwe kleur en door de sunburst wisselt deze continu van kleur naarmate de lichtinval verandert. De dial is helder, strak en crisp en ook het saffier glas is wederom heel erg mooi! De opstaande “concave” bezel gaat de AR coating goed beschermen dacht ik zo!!

De 13 is oranje

Jupp Philipp kocht Fortis Watches AG in 2018 ergens en de deal was rond en ondertekend op de 13e. Deze 13 in berlac orange komt in bijna alle modellen terug behalve de Amadee-20 (daar is de 13 blauw)

Meer informatie over Fortis staat overigens in mijn NA Stratoliner topic NA: Fortis Stratoliner S-41

De specs van de F-41 komen gewoon van de Fortis website:

case diameter
41mm

case water resistance
200m | 600ft | 20atm

case material
recycled stainless steel

bezel type
bidirectional 12h gmt bezel

case back
stainless steel caseback with ultra engraving

lug to lug
52 mm

height
12.5 mm

weight watchhead
86 gr

Movement
uw-30 performance

What makes the UW Performance calibers stand out, is the robust, antimagnetic, gilt Glucydur balance wheel for outstanding precision.

complications
date

balance frequency
28.800 vibrations per hour (4 Hz)

power reserve
38 hours

performance
Regulated to chronometer standards by the Fortis Watchmakers in Grenchen according to the Fortis Performance Requirements

Key features:

Synchroline®
Whenever pilots unite to create a formation it is essentially important that all of them are precisely aligned. To help them do so we designed the Synchroline®. Within a ±5 second range the pilot can now adjust to his teammates.

Ultimate readability
That’s not new. Only better than ever before. Illuminated Brix – applied on the circular brushed Brixtrack® – increase the average readability speed. Especially in low-light conditions.

Second timezone included
With only 2 stops per hour you can literally fly through the time zones. Click by click.

And also:
Triple-Gasket crown system with especially developed fkm gaskets.

Sapphire crystal with the best of the best anti-reflective coating on both sides.

The Fortis Screw Pin System allows for a “one fits all” concept.

All Block Bracelets come with the Slide Clasp incl. quick fine adjustment option.

We use recycled stainless steel for all our stainless steel watches and block bracelets.

We give you a 5-Year Manufacturer Warranty without any logins.

Vergeet ook vooral niet dit Fratello artikel te bekijken voor meer info

Hier nog een kleine greep uit de “Flieger” collectie

85 likes

Mooie aanwinst hoor! Veel draagplezier ervan!

2 likes

Toolwatch perfectie! Gefeliciteerd!

2 likes

Toffe Fortis! Leuk om dit merk vaker voorbij te zien komen. Mooie clasp ook. :+1:.
De wat “naar binnen vallende chapterring” is ook mooi. Valt me nu pas op.
Geniet ervan :v:

2 likes

Schitterend horloge, Fortis is goed bezig!

2 likes

Mooi

2 likes

Dat ziet er goed uit, veel plezier ermee :+1:

2 likes

Strak …. :100: punten :trophy:

2 likes

WoW :star_struck:, cool :sunglasses:
Fortis doet het voor jou :muscle:t3:
Gefeliciteerd met deze toffe NA

2 likes

Mooi verslag van je allernieuwste NA ! Veel draagplezier toegewenst!

2 likes

Wat een fantastische NA, gefeliciteerd!
Fijn geschreven, mooie foto’s.
En wat een heerlijke Flieger-collectie :star_struck:

2 likes

Gefeliciteerd

2 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een bijzonder fraai horloge!!
Ik wens je er een langdurige polstijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtig horloge, prachtig merk! Gefeliciteerd en geniet ervan!

2 likes

Coole Fortis! Ziet er solide uit :muscle:t2:

2 likes

Heel cool :ok_hand:t3: gefeliciteerd!

1 like

Nice, gefeliciteerd! Geniet er van!

1 like

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Fortis Flieger :heart_eyes:
Ik snap wel dat Jupp aardig is tegen jou😃
Zo’n wandelende reclamezuil mag best gewaardeerd worden​:upside_down_face::crazy_face::pray:

2 likes

Veel draagplezier!

1 like