NA: Fortis Marinemaster M-44 "Diving is an option"

Fortis Marinemaster M-44 Black Resin Gold

Om mijn nieuwe aanwinst te kunnen delen heb ik even gewacht tot #Fortisfriday. Inmiddels mag ik mezelf met mijn uitgebreide Fortis collectie wel een echte connaisseur noemen denk ik! Bij een hertelling kom ik zelfs uit op 22 stuks nu met deze meegerekend :sunglasses:

De nieuwe aanwinst:

De lijst: met Fortis horloges

• Fortis Vintage 34mm zwart
  • Fortis Vintage 38mm patina
  • Fortis Logo 36mm
  • Fortis Flieger 34mm zwart
  • Cosmonauts day date 38mm zwart
  • Cosmonauts day date 38mm blauw
  • Spacematic ECO Quartz 40mm wit
  • Spacematic Automatic 40mm zwart
  • Spacematic PVD Stealth white 40mm lume dial
  • Flieger 40mm zwart
  • Flieger LE 40mm groen
  • Flieger Cockpit 40mm zwart
  • F43 Big Day Date zwart
  • Aviatis Flieger Professional Chronograph zwart
  • Fortis Square 38mm zwart
  • B-42 Marinemaster zwart
  • B-42 Cosmonauts Chronograph zwart
  • B-42 Amadee 20 (Titanium) zilver
  • B-42 Chronograph Alarm wit/blauw
  • S-41 Stratoliner grijs
  • Flieger F-41 Liberty Blue
  • Marinemaster M-44 Black Resin Gold

Totaalplaatje van alle Fortis horloges is een beetje lastig omdat ik niet alles thuis meer heb liggen echter in het Fortis only topic is er van elk horloge wel een plaatje te vinden!

Tevens verwijs ik gaag naar mijn Stratoliner topic met wat historie van het merk Fortis:

Langzaam richting de foto’s

De Marinemaster gaat trouwens al een tijdje mee en wist je dat Seiko en Fortis overeen zijn gekomen dat ze beide de naam “Marinemaster” mogen gebruiken?!

Een muziekje erbij voor de gezelligheid: The Ecstasy of Gold - Ennio Morricone

Fortis Marinemaster M-44 - “Diving is an option” -

Het korte verhaal:
Ik heb deze gezien, gepast, en onthouden. Veel later besloten dat ik hem wilde aanschaffen, hij werd thuisbezorgd. Hij is echt heel mooi! :star_struck:

Iets langer verhaal:
Afgelopen december zat ik maar te kijken op de website van Fortis naar de mooie horloges die voorbij kwamen. Wetende dat er een Amadee 24 versie onderweg was van de Novonaut bleef de Marinemaster toch knagen. Ik heb deze Gold editie gepast op de 2022 Watchtime beurs in Düsseldorf en daar dacht ik al, Wow!, maar veel te gek… Tijdje later de Amber Orange Marinemaster M-44 van @ABCSteed nog eens om de pols gehad en ik vond/vind dit een fantastisch model.

Toen was even later eigenlijk de beslissing al genomen he, nog een beetje twijfel over Horizon Strap of Block Bracelet en een beetje rekenen, wel duur maar wel heel gaaf!! Zo rond mijn verjaardag in de maand mei zou echt perfect zijn. Dus deze mooie Limited Edition 1 van 50 siert nu om mijn pols!

Over mijn pols gesproken, die is ongeveer 20cm en in de zomer soms wat omvangrijker maar deze 44mm valt echt perfect en dat komt hoofdzakelijk door de lug to lug van maar 48mm. Dat draagt echt enorm lekker en zeker op de horizon strap, een mooie FKM soepele band met een hele slanke vouwsluiting. Het dial patroon met de “O” van Fortis komt tevens terug op de Horizon strap wat het geheel gewoon helemaal af maakt! :sunglasses:

Ik wil graag benadrukken dit ik nog steeds onder de indruk ben van de kwaliteit en afwerking.
Ik heb nu 3 Redefined Fortis horloges die onder leiding van Jupp zijn uitgebracht; de Flieger F-41 / Stratoliner S-41 en deze Marinemaster M-44. Je zou ze absoluut in het echt moeten zien!!
Het zijn allemaal ultieme “Toolwatches”.

De Specs:

m44-chronometer-werk-11_1600x

Het Werk 11 uurwerk komt uit de stal van Kenissi waar onder andere een merk als Tudor zijn uurwerken vandaan haalt. :slightly_smiling_face: Maarja wie wil er nou een Tudor…

Het uitpakken en de foto’s:

Een voor mij hele bekende horlogedoos en een leuke boodschap

Tadaa (uit de stickers gehaald) :star_struck:

Om de pols geslingerd en DAMN!!! dit ding is gaaf! :heart_eyes:

Andere hoek :upside_down_face:

De folding clasp

De achterkant met een gouden plakje

Two Tone - Goud
Dit is wel de meest subtiele Two Tone variant van alle Two Tone horloges die ik in de laatste jaren ben tegengekomen in horlogeland. Voor mij is dat groot pluspunt!! Ondanks dat dit de 3e Fortis is dit jaar
(F-41) ben ik weer helemaal in mijn nopjes met deze knaller van een limited edition!!!

Slotconclusie:

Dat niet iedereen een M-40 of M-44 draagt is voor mij een groot mysterie :nerd_face:

Daar kan @DVR over meepraten denk ik met zijn Amber Orange Marinemaster, dit model was voor mij de aanzet en mijn favoriet naast de Black Resin Gold

FAQ:

Is dat een helium escape valve op links?
Nee, hiermee lock je de bezel in een bepaalde positie! Open draaien,
bezel draaien, weer dicht draaien = bezel lock

Gear Bezel

Made to inspire the wearer to shift down a few gears, the new Marinemaster features the Gear Bezel, the most gripping and functional tool watch bezel ever designed. The M-44 is equipped with a bidirectional Gear Bezel TM and features the Fortis Lock System®

Einde

92 likes

Ik ga straks erg genieten van je voorstelling maar snel dit: helemaal met je eens. De M40 en M44 zijn ZO goed dat het puur alleen kan liggen aan de naam. Mensen willen Tudor :roll_eyes: :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Wat een cool ding! Gefeliciteerd! :partying_face::partying_face::partying_face:

2 likes

Heel tof! Gefeliciteerd!

2 likes

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit!!

Dank voor het delen.
Ook van je uitvoerige en informatieve verhaal.

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wat een gaaf ding! Veel plezier er van!

2 likes

Prachtig horloge hoor. Veel plezier ermee.

2 likes

Hidden features op de achterkant waar alleen jij van weet, briljant!

2 likes

Prachtig horloge! Gefeliciteerd :+1:

2 likes

Nummer 22? Met recht een liefhebber dus. Gefeliciteerd met deze prachtige two tone NA

2 likes

Heel gaaf! Veel draagplezier.
Leuk ook dat ze er geen “glas” in hebben gezet :smile: :heart_eyes:

2 likes

Mooi verslag!
Staat prachtig tussen al je andere Fortis horloges en op je pols natuurlijk.
Een Marinemaster aangeschaft in 2024, het jaar van 70 jaar Fortis Marinemaster!
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag Onno!

2 likes

Gefeliciteerd , mooi

2 likes

Prachtig horloge, veel plezier ermee!!!

2 likes

Gaaf hoor. 22 !! Damn. Ik heb maar een Fortis maar ik snap het wel.
Veel plezier ermee

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige MM :ok_hand:

2 likes

Fortis virus = besmettelijk. #graagnietteveelpromoten :wink:

2 likes

Gefeliciteerd Onno, wat een topper weer! 22 stuks, damn😳

2 likes

Mooie aanwinst :ok_hand: Veel draagplezier

2 likes

Kei gaaf gefeliciteerd :ok_hand:t2:

2 likes