Althans dat beweert de citizen groep toch, hoewel ik daar toch wel een beetje sceptisch tegenover sta wil ik dat toch wel aannemen deze keer
Maar hé, als ze beweren dat dit horloge maar +/- 1sec per jaar verloopt dan moet het toch wel iets bijzonder zijn niet?
1ste bedrijf
De ontdekking:
Het begon met de introductie in 2018 met het nieuwe caliber 0100, het was baanbrekend met het gebruik van een totaal nieuw crystal oscillator dat de accuratie van het uurwerk verbeterde.
Dit werd in eerste instantie in een zakhorloge voorgesteld zoals hier te zien is op het filmpje.
als citizen liefhebber was ik natuurlijk meteen geïnteresseerd en wilde er meer van weten.
Zo ongeduldig als ik was toen, zocht ik verbeten naar het eerste polshorloge dat dit 0100 uurwerk zou gaan dragen, en wat een beauty:
Dit was de eerste die ik op het net tegenkwam, ik was meteen verkocht
Enkele dagen later kwam ik deze tegen en ja, nog mooier dan de eerste
Maar,……2018… nog niet zolang begonnen aan een verzameling, was het prijskaartje toen iets teveel van het goede en belande deze beauty’s dan ook in de “ijskast” maar niet uit het hart
2de bedrijf
De jacht
Jaren zijn intussen gepasseerd en intussen met pensioen en dat brengt ook een financiële meevaller mee want ook ik had nog een pensioenpolis lopen die nu terug naar me toekwam
dus, wat te doen
zuinig opzij zetten? Of gewoon over de “balk” smijten?
die “ijskast” begon plots ook te rammelen ……… hé, als het moment er nu niet is dan nooit niet dacht ik en zo begon mijn jacht naar het 0100 uurwerk opnieuw
eerst de nodige flaters maken zoals een bestelling plaatsen (en betaald) waarvan het horloge niet in stock is en de leveringsdatum steeds maar verzet werd , verschillende malen contact gemaakt om opheldering, maar aan het lijntje gehouden
, de bestelling uiteindelijk afgezegd en de betaling terug gevorderd.
Hier op HF mijn soelaas gehaald en de raad van enige leden gekregen eens op chrono24 te proberen en ja hoor……. Gevonden, eentje die hem nog in stock had ook, dus ………
3de bedrijf
De sprong
Nu moet het lukken, zit ik op de site van chrono24 en bij een link naar de AQ6100-56L😍 beginnen m’n ogen te glunderen, m’n wijsvinger richting de knop en vraag ik me voorzichtig af wat er nu zou kunnen foutlopen?
Dik twee maanden geleden ook die sprong gemaakt en zie wat het me opgebracht heeft, …. nada, … maar hé, hoop doet leven niet? en het hoeft niet altijd mis te lopen, dus klik
Afgerekend en kort na datum een bevestigingsmail gekregen met de leuke melding ‘beste chrono24-gebruiker, het door u betaalde bedrag is op onze rekening aangekomen. Wij hebben de verkoper al laten weten dat hij het product kan verzenden’
Kijk ik nog even op site welke leveringsdatum zij opgeven en dat is tussen 03-06 en 10-06 dat is vrij snel dacht ik maar ja, we zullen het wel zien zeker?
4de bedrijf
De bevalling
Ja , we zijn in blijde verwachting van een ongeëvenaard horloge
ik zit letterlijk op de eerste weeën te wachten
En dan vandaag om 11:15u:
Hoe snel gaat die deur open?
En ja hoor, daar staat de “vroedvrouw” man met een pakje in de hand:
De zenuwen gieren me door het lijf, ik mag eindelijk bevallen van een ongeëvenaard horloge, we gaan het pakje zonder een centje pijn proberen open te maken
nog even de goedies die mooi bijgeleverd zijn

en dan… het doosje dat er echt toe doet
zoooooo blij
natuurlijk moest ik eerst wel de bracelet aanpassen, maar dat deed ik met plezier
genoeg gezeik fotootjes zeker?
en dat was het zo een beetje
nu ga ik genieten van het beste horloge ter wereld