NA: Outbreak

Horlogefanaten,

Jullie kennen het vast: periodes waarin voor langere tijd de hobby op een wat lager pitje staat. Sluimerend. Om dan ineens , ja onverwacht, eerst met een klein vonkje maar later al snel volledig te ontbranden.
Eerder dit jaar ontwaakte het virus weer en begon ik horloges die te weinig draagtijd krijgen te verkopen met als doelstelling de verzameling iets in grootte te reduceren.

Daarbij vond ik het ook leuk om horloges die ik op mijn “misschien ooit” lijst heb staan een kans te geven. (Dit is geen lijst in excel, maar een lijst die alleen in mijn hoofd bestaat en dan niet eens in de vorm van een lijst).

Ik kocht een duiker uit de SPB14x serie.

Schitterend! En een goed gevoel!

Toen ik echter in Squale only, aka de Squale Kroeg :shark: aan het scrollen was wist ik het! Een squale moest van mijn “misschien ooit” lijstje promotie krijgen naar “om de pols”.

Kennen jullie dat? Een horloge aanschaffen om te ontdekken waarom het anderen zo enorm begeistert?

De SPB147 kreeg niet de kans om een basisplaats te verdienen en maakte plaats voor de fraaie 1521 Green Ray die een zeer sympathiek forumlid aanbood.


Dit was wel love at first sight! :heart:

Met daarbij dan ook de vraag hoe het mogelijk is dat ik de magie van deze fraaie horloges nu pas echt ervaar. Na al die jaren van flipperen,….

Hier gebeurde bij mij wel iets dat ik nog niet eerder ervoer. ChatGPT antwoordde me het volgende op de vraag of er een fenomeen bestaat waarbij een virus enkel kan toeslaan bij een persoon dat eerst met een ander virus besmet is:

“ Hallo! Ja, er zijn virussen bekend als secundaire infecties, die alleen kunnen toeslaan als het lichaam al geïnfecteerd is met een ander virus. Dit fenomeen staat bekend als virale superinfectie.”

Ik denk dat dit is wat er bij mij ging spelen na het ervaren van de Green Ray: Een persoon dat een forse infectie doormaakt van het horlogevirus kan blijkbaar als de omstandigheden goed zijn ten prooi vallen aan het secundaire Squale virus.

Als gevolg hiervan bracht Tim mij gistermiddag een Blasted versie van de 1521, No Date


En ook hier weer liefde.

Ter afsluiting van deze NA wil ik jou als lezer bedanken dat je de moeite genomen hebt om kennis te nemen van mijn hersenspinselen. Daarnaast bedank ik @JackW , @Piede , en @timinh0 alsmede de community in de Squale kroeg voor het mogelijk maken van mijn virale superinfectie.

Voorlopig is mijn honger gestild. :peace_symbol:

99 likes

Mooi hoor! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, mooi verhaal!

1 like

Mooie aanwinsten, die squale kroeg is gevaarlijk!


7 likes

Haha herkenbaar! Squale is gewoon leuk, kost de wereld niet en draagt super comfortabel.
Ik heb ongeveer 2 weken geleden ook een Green Ray aangeschaft. Ik dacht waag eens een gokje. Positief verrast!

2 likes

Erg mooi! Van​ harte en veel plezier ermee!

1 like

Fraaie aanwinst, skwaleeee :+1:

1 like

Haha ja zeg dat wel! Maar toch was voor mij het moment dat ik die 1521 om de pols legde het gevaarlijkst. Daarvoor waren plaatjes van SQuales genoeg om een Squale op mijn “misschien ooit” lijst te zetten, maar een hevig verlangen kreeg ik er nog niet van.

Van harte!

1 like

Mooie NA, gefeliciteerd en veel plezier ermee. :+1:

Prachtig horloge. Een van de weinige horloges die ik geflipperd heb maar om de zoveel tijd wil terugkopen

Die groene is ook leuk maar voor mij wat minder draagbaar.

1 like

Gave aanwinst Onno! En leuk hoe de overdracht van jouw Seiko zich ontwikkelde gisteren :sweat_smile:

1 like

Lekkere aanwinsten @Windhund!

Leuk verhaal om te lezen en tot in de kroeg, natuurlijk!

1 like

Lekkere aanwinsten, gefeliciteerd. Begrijp het wel, Squale blijft bij mij ook lonken :grin:

1 like

Leuk verhaal, gefeliciteerd met je aanwinst!

Benieuwd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dank allen!

Waarom is dat?

Ja dat was leuk!!

:beers:

Dan gebeurt het vast een keer!

Jaja, ik geef het toe: er is nog iets onderweg van de “ooit nog eens” lijst en het is geen Squale

:microbe::microbe::microbe:

4 likes

Mooie horloges. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk om te lezen, gefeliciteerd!

1 like

Veel plezier met je Seiko en je Squali…

1 like

Hahaha.

Een heerlijke aanwinst :green_heart:

1 like

Leuk verhaal en mooi horloge! Geniet er van en gefeliciteerd!

1 like