NA plus een geruststelling (Dumet Momentum)

Wel een goede vraag, mij lijkt het ook een zeer grote kanshebber om achter te moeten laten. De inzetjes in je portemonnee betekent echter ook inleveren vermoed ik.

Kom ik bij een andere luchthaven anekdote… bij de douane overhandig ik netjes m’n paspoort aan de beambte. Hij kijkt er aandachtig naar, vervolgens naar mij, weer naar m’n paspoort en zegt dan tegen me “Zo… u leeft er goed van…” :flushed::flushed:

6 likes

Is er al een nieuwe batch uitgeleverd?

6 likes

Niet ongeduldig, maar ben ook benieuwd naar de voortgang.

1 like

Arie was bezig met een grote batch, maar ik weet niet wat precies de status nu is.

de status vandaag… : Zaterdag = weekend… ik ben vandaag voor mezelf onderweg geweest… hoewel hetgeen ik gekocht heb ook ten goede komt van mijn bedrijf…
Morgen wil ik wel weer even naar de werkplaats…

Status momenteel: 50 Korte, en 50 lange doppen, 42 bodies… morgen 8 bodies draaien, en dan 50 bodies in totaal aan de achterzijde draaien… dan het hele spul mee naar huis… schroefdraden tappen, schoonmaken, Anodiseren en verzenden…

Onlangs een Labelprinter gekocht, en dat gaat me veel tijd schelen in het verzendklaar maken…

12 likes

Het moet maar he :see_no_evil:

Persoonlijk had ik geen rust gehad voor al de bestellingen de deur uit waren.
Tuurlijk heb je recht op weekend maar hoelang duurt die 2e batch van 50 stuks inmiddels weer?

2 likes

En dan overal nog een persoonlijke noot bij, je bent er maar druk mee. Zo eerst de sprintrace!

2 likes

Mooi, dan zijn we weer op de hoogte! Hopelijk zijn er volgende week meer mensen die hun tooltje kunnen delen :tada:

Inmiddels ben ik gewend aan een nieuwe item aan m’n sleutelbos. Even wat sleutels eraf gehaald die ik niet meer nodig heb. Per saldo een opschoning.

Ik heb hem al een paar keer gebruikt, terwijl het eigenlijk meer een hebbedingetje was :joy:. Ik zou niet meer zonder willen.

Is er nog iets dat ik anders had willen hebben? Qua functionaliteit niet. En kwalitatief valt er ook niets aan af te dingen. Qua design zie ik ook weinig verbeterpunten. Ik mis enkel een… kleurtje :see_no_evil:

Zeker, eerst hoog van de toren blazen dat deze het mooist is, maar ja, toch wel benieuwd naar een exemplaar met kleur. Ze lijken me allemaal fraai, maar rootbeer lijkt me de meest stijlvolle van de beschikbare kleuren.

Nu snel naar Max! :racing_car:

6 likes

Succes ermee, ik zie hem wel verschijnen.

Voor mij was het vandaag vooral op F5 drukken om te zien of de FIA al iets had besloten.

Nu ook klaar voor de sprintrace. :ox:

2 likes

Dit dus. Maargoed; betaald dus zie het tzt wel.

@Ruud inmiddels al wel 1 ontvangen?? !

1 like

2 weken voor deze batch van 50. Dat is net geen 4 tooltjes per dag. Nog even geduld dan maar. Ik zou het wel fijn vinden om duidelijkheid te krijgen over de verwachte leverdatum.

2 likes

“We rekenen nu met zo’n 20 minuten per tooltje, 3 per uur, 24 per dag. Maar dat is op dit moment het optimale scenario zonder tegenslag.”

Optimaal scenario × 0,17 is een beste tegenslag.

1 like

Ik kan echt van deze topics genieten. Mensen kopen een product waarvan ze weten dat het hele maakproces nog niet vast staat. De prijs laag is, de marges voor de maker zeker en dat men dan zeuren om snelheid. Je weet bij wie je koopt. Deze man is trots op het proces en wilt er door al zijn beschrijvingen vooral een gezamenlijk product van maken. Alleen dat is toch al waanzinnig? Het is nu een product van en voor het forum… lekker achteroverleunen en afwachten tot het komt. Niks mis mee!

49 likes

Nee. Ik vind t prima om m als laatste te krijgen.

Dat is Arie’s eerste inschatting geweest. Het is achteraf duidelijk dat die veel te optimistisch is geweest.

Ik kan niet zien hoeveel tijd Arie nu precies aan de tooltjes besteed ipv aan andere projecten en bezigheden.

Eens, maar toch. Beloofd is beloofd… dus had ze liever al op de mat gezien. Maar goed, ik ben net zo afhankelijk van Arie als de rest.

6 likes

Factor 0,17 onthouden en alles komt goed :+1:

Inderdaad, mee eens :+1:
Het is al mooi en interessant om te zien hoe Arie dit maakt.
Kost gewoon tijd en laten we wel wezen, je krijgt er een uniek stukje gereedschap voor terug.

2 likes

Kennelijk is het tooltje gewoon veel te goedkoop en krijg je meer waar voor je geld :rofl:

Kom, we (als horloge-community, misschien niet jij specifiek) betalen grif voor handwerk en unieke producten met wachtlijsten van jaren (en soms mag je blij zijn dat je iets mag kopen). Nu maakt een forumlid een grote batch, verkijkt zich misschien op wat zaken qua process en we maken er meteen een halszaak van.

7 likes

Wil je m’n NA topic per se weer dicht hebben? Off-topic hier en ook nog overbodig in herhaling vallen. Na een half uur nota bene.

Hoezeer iedereen er ook naar uitkijkt, dit is geen levertijden topic. Als je het daarover wilt hebben, open dan svp je eigen topic :+1:

Ik vind het prima wanneer het een keer genoemd wordt, maar nu heb je maar eentje nodig en tientallen mensen vinden dat ze hetzelfde moeten zeggen/vragen. Mijn hemel.

5 likes

Ik snap de frustraties in elk geval.

Denk dat het wel slim is om die eventueel per pb naar me te sturen dan hier te posten. Deze draad is al een aantal keer op slot gevlogen.

5 likes