NA Rallye Chrono Panda 1969 van LIP

Dank je wel Luc, de 7e Omega is inderdaad wel een heel ander verhaal!

1 like

Dank je wel Julien, ben er blij mee, een echt Frans horloge: le coq chante fort😀.

3 likes

Functie 24 uurs wijzer: wijzer gericht naar de zon, zes is zuiden, twaalf is noorden, drie is oosten, negen is westen. In de zomer de 24 uurs wijzer ietsje verder draaien (i.v.m. zomertijd), een handig kompas.

Inmiddels heb ik de Lip Rallye 1969 nu vier dagen om, het draagt fijn, een toppertje!

12 likes

Tres beau :ok_hand:

1 like

Merci Cris!

1 like

Kaas

Beste “Kaas”, hiermee reageer ik op de eerste woorden die ik hier op het Horloge Forum lees van jou en ondanks dat deze woorden me in het geheel niet aanspreken, wil ik je toch verwelkomen met enkele woorden in de stijl zoals ik over het algemeen communiceer.

Je reageert met jouw reactie hier, op een topic die ik gestart heb i.v.m. de aanschaf van een leuk horloge. Dit horloge is afkomstig uit Frankrijk, heeft een rijke geschiedenis en de prijs is dusdanig dat het eventueel bereikbaar is voor behoorlijk veel mensen, d.w.z. dat het geen erg duur horloge is. Toch zal ik er zuinig mee zijn en ik ga wat dit horloge betreft en overigens met geen enkel ander horloge doen wat jij ons adviseert😀.

Ons fijne Horloge Forum wordt in leven gehouden door een pluriform gezelschap die als enige overeenkomst heeft, dat we allemaal van het prachtige stukje techniek houden dat “horloge” heet.

Zoals gezegd zijn de leden van het Horloge Forum heel verschillend, zoals “jong en oud”, “arm en rijk”, genderneutraal, zwart en wit met alle variaties daartussen die mogelijk zijn, kortom: iedereen is welkom. E.e.a. wil natuurlijk niet zeggen dat we perfect zijn en zoals we al hebben gemerkt, ben jij dat ook niet.

Van jouw eerste woorden hier heb ik geen kaas gegeten, maar gelukkig zijn het alleen maar woorden. Op woorden kun je terugkomen!

26 likes

Vlak als inspiratie voor de Dan Henry de Heuer Carrera 2447 niet uit… Da’s overigens nog zacht uitgedrukt :speak_no_evil:

Dat vlak ik ook niet uit… en er zijn wel meerdere inspiratiebronnen te noemen. Hamilton en Breitling om er zo even twee te noemen.

1 like

Veel draagplezier Hans👍

1 like

Geen tijd en moeite spenderen aan een herrieschoppertje met het IQ van een fish stick
:wink:

Geniet van deze mooie Lip

3 likes

Dank je wel Mathhias!

1 like

Dank je wel Tom! (En zal ik niet meer doen😀)

1 like

Ik bewonder jouw eeuwige we bekijken het van de goede kant, Hans en ben stiekem jaloers dat ik zoiets niet zou kunnen. Maar ik denk dat dit echt verloren moeite is.

2 likes

Kaasstengel :slightly_smiling_face:

2 likes

Dank je wel, m’n eerste reactie was ook heel anders😡, maar toen ik er over nadacht realiseerde ik me dat je er behoorlijk ernstig aan toe moet zijn om deze lelijke woorden te schrijven.

3 likes

Ik vind dat je het netjes verwoord heb. En een correcte weergave van de diversiteit op dit forum. Helaas zal Kaas daar geen worst van gegeten hebben.

6 likes

Goud​:pray:t2::+1:t2:

2 likes

@Climholland Cliiiiimmmmm

Edit; @Candide hoor ik uit betrouwbare bron

6 likes

Mooie reactie Hans! :facepunch:

3 likes

Dank je wel Ferry, het was een behoorlijk zware en dikke chronograaf van Tissot, ik was zelf ook verbaasd dat het van m’n pols vloog. Er zat een vouwsluiting op die was losgevlogen.

De Omega uit 1944 ziet er nog prachtig uit, ongepolijst en geen patina, degene waarvan ik het heb geërfd was er volgen zijn vrouw ook bijzonder zuinig mee, hij droeg hem alleen op bijzondere momenten. Overigens heb ik hem zelf ook gekend, hij is 95 jaar geworden en heeft de Omega zelf destijds nieuw gekocht. Het aankoopbewijs en certificaat van echtheid kreeg ik er bij.

De Franse chronograaf is nieuw, maar het Franse horloge huis Lip maakt dit model al vanaf 1969, eerst alleen mechanisch en nu ook als automaat en Quartz. Die van mij is nieuw en Quartz.

Lip werkte ook samen met andere horloge merken, zoals bij dit Lip - Blancpain horloge uit de veertiger jaren:

2 likes