NA | Seiko Prospex SPB097J1 'Twilight Blue'

Na drie keer de SPB077J1 te hebben gehad was het tijd voor een vierde, maar dan wel eentje met wat kleur. Zodoende is het een SPB097J1 geworden, de zogenaamde ‘Twilight Blue’.

Tja, wat moet ik ervan zeggen?
Wat een heerlijk fris en stoer duikhorloge is dit … :heart_eyes:

Ik wil eigenlijk even beginnen met een veelzeggend marketingfilmpje. Dat scheelt mij weer een verkooppraatje want als je dit gezien hebt snap je waarom “iedereen een Seiko wil”. Dit is gewoon een alleskunner als je van avontuur houdt. Ik ga er zelf overigens gewoon mee achter het bureau zitten en de afwas doen. Kan dat? Ja, dat kan prima.

Helemaal gezien? Gaaf hè! Allemaal dingen die eigenlijk nog op mijn Mrs. Bucketlijstje staan, … gelukkig heb ik alvast een passend klokkie om de pols. :sunglasses:

PROSPEX 1968 DIVER

Prospex Automatic Diver. Designed for those who treat life as the ultimate adventure, the Seiko Prospex line follows every challenge with technological excellence and style. A modern reimagining of Seiko’s landmark 1968 Diver’s Watch, this dynamic design features a stainless steel case and bracelet with super-hard coating for nearly doubled hardness, and comes with an additional black silicone strap.

Framed by a black and red rotating elapsed timing bezel, the dark blue sunray-finish dial includes a date calendar and LumiBrite hands and markers, and is topped by a sapphire crystal with anti-reflective coating on the inner surface.

The 23-jewel automatic movement beats at a frequency of 21,600 vibrations per hour, with a power reserve of approximately 50 hours, and can be wound manually or automatically. With screwdown crown and caseback, as well as a tri-fold push button release clasp with secure lock and slide adjuster, this high-intensity timepiece follows ISO standards for scuba diving. 200m Water Resistant.

(Bron: https://seikoluxe.com/products/spb097)

Deze uitvoering betreft een speciale editie die alleen is uitgebracht in Europa en de VS. Dat is een leuke bijkomstigheid. Hij komt in een iets sjiekere verpakking dan de SPB077. Dat is de ‘saaie’ zwarte topper in deze reeks! Verpakking zeg je? Laat eens zien dan. Oké …

PROSPEX yeah! Een marketingverbastering van Professional Specifications, als ik het goed heb. Niet iedereen snapt dat Seiko het zogenaamde ‘X’ logo, wat dus eigenlijk een ‘P’ en een ‘S’ moet voorstellen, nu overal maar opzet. Mooi? Mwah. Maar ja, Marinemaster was ook een beetje raar. Hoezo ‘master’ enne niet iedereen dient of heeft gediend bij de marine, ik in ieder geval niet. :wink: … ik vind deze ‘X’ eigenlijk wel leuk!

01

Seiko Prospex daagt alle grenzen uit met een collectie horloges voor genieters van sport en avonturiers in het water, in de lucht of op land. Sinds de lancering in 1965 van Japans eerste duikershorloge, heeft de innovatieve technologie van Seiko de wereldwijde normen veranderd. Wij streven voortdurend naar een nog grotere betrouwbaarheid en veiligheid voor zowel professionele als recreatieve duikers.

(bron: https://www.seikowatches.com/nl-nl/products/prospex)

Over naar de inhoud …

Het horloge zelve, de boekjes, tags én een ongebruikt rubberen bandje. Netjes.

@Apeks, de vorige eigenaar van deze schoonheid, heeft alles keurig opgeborgen en netjes gehouden. Zoals het heurt. Ben ik blij mee, want ik heb dezelfde afwijking. Als ik zelf een nieuw horloge koop bewaar ik ook altijd alles, tot en met de stickertjes … die zaten dus ook nog in dit doosje.

Helemaal compleet. Feest! :partying_face:

Om hem helemaal lekker op de pols te krijgen moest ik wel nog even sleutelen, één extra schakeltje eruit. In totaal gaan er met mijn pols drie schakels uit. Daarna kan ik hem keurig verstellen met de microafstelling in de sluiting en zit 'ie als gegoten.

Nog een paar plaatjes om te laten zien hoe 'ie op de pols ligt, lekker dus. :sunglasses:

Dank voor het kijken, dank voor het lezen! :ok_hand:

49 likes

Gefeliciteerd!
Mooie wijzerplaat.
Veel plezier met je nieuwe horloge.

1 like

Proficiat, prachtig horloge.

1 like

Schitterend, en wat een gave wijzerplaat in deze kleur!:+1::heart_eyes:

1 like

Hij is prachtig, proficiat!

1 like

Mooi hoor…:grin:

1 like

Mooi zeg! Grappig. Kreeg eerder vandaag zo’n exemplaar tweedehands te koop aangeboden. Had er nog nooit van gehoord. En nu dit topic. Ook toevallig. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nice. Dat is een mooie upgrade tov de zwarte die je had :+1:

1 like

Mooi hoor, mijn SRPA21 is in dezelfde kleur. Veel plezier ermee.

1 like

Hij is gaaf :+1:

1 like

4 keer is scheepsrecht? Altijd leuke apparaten om te zien.

Gelukkig is de SPB geen vrouw, anders was zij jou wel eerder beu met je wispelturig gedrag :wink:.

Veel plezier ermee :beers:

1 like

Dank jullie wel!
De wijzerplaat is inderdaad fraai. Het is jammer dat het ‘grijs weer’ is want in een stralend zonnetje is dit wel een hele lekkere sunburst volgens mij. Kom maar door met die zon … :sunny:

Dank jullie wel!

Toeval bestaat! Zie het als een subtiele hint, probeer hem zelf ook eens … :rofl: nee serieus, je kende deze nog niet? Als je de kans krijgt, bekijk hem eens met eigen ogen. Dit is wel een hele fraaie uitvoering van de zgn. MM200. Vind ik.

Zo voelt het ook. Dank je wel!

Dat gaat zeker lukken. De SRPA21 heb ik ook gehad, prachthorloge! De wijzerplaat van deze SRP097 is iets lichter van kleur volgens mij, beetje meer richting een pasteltint. Ik vind ze beiden erg mooi. Doet Seiko goed! :ok_hand:

:rofl:
Ik zeg niks! Dank je wel hè …

4 likes

Gefeliciteerd man, mooie wijzerplaat hoor :ok_hand:.
Draagt in ieder geval geweldig :v:.

Groetjes van zijn neefje :joy::+1:

4 likes

Wat een gave kleur van de wijzerplaat, ben benieuwd hoe die er met een beetje zonlicht uitziet!
Veel plezier

1 like

Ben blij dat ik je heb kunnen helpen en dat ie in de smaak valt :smiley:
Super veel draagplezier gewenst.
Het is idd een Special Edition waar er in NL volgens mij door Seiko maar 150 stuks geleverd zijn.

1 like

Mooie foto’s! Ik wacht even met mijn NA, je legt de lat te hoog​:innocent::wink:
Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Pffff mooi horloge zeg!!!

1 like

Mooi Horloge zeer mooi!! :ok_hand:

1 like

Ik hoop dat Seiko meeleest, want de bijbehorende doosjes zijn knullig. Wel een opvallende Seiko. Cleane afwerking. Geniet ervan.

1 like

Gaan we weer :partying_face: alleen dan ff anders. Mooi hè :ok_hand:t4:

1 like