Wat een heerlijke NA!
Mooie vormgeving, veel nerdy stuff aan boord.
Helemaal goed
Mooie horloge. Niet veel met quartz horloges, maar ik wil er bijna eentje van je kopen. Zo interessant maak je t verhaal. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst✌🏼
Misschien daarom ook wel fan van Skuaale ook zo heerlijk uit te spreken.
Ben wel beetje een fan van de Citizen Eco-Drive, échte grab-and-go horloges
Gefeliciteerd met je mooie NA en bedankt voor je uitgebreide toelichting van het horloge. Topper!
Dank voor jullie leuke reacties!
Vanmorgen heb ik natuurlijk even gekeken of ‘de radio’ het (vanaf het nachtkastje) doet. Ja hoor, Tsuki-Yomi heeft vannacht keurig contact gezocht en gehad met de tijdseinzender in Duitsland …
DCF77 is een tijdseinzender die vanuit Mainflingen in Duitsland via de lange golf op een frequentie van 77,5 kHz met een vermogen van 50 kW een signaal uitzendt dat binnen een straal van meer dan 1500 km te ontvangen is […]
Mooi setje Robert!
Feli!
Geniet ervan!
Mooie NA. Heel veel plezier ermee.
Dankje
De meeste horloges moet je even opwinden, daarna slinger je 'm om de pols en dan is het klaar!
Deze hoef je niet eens op te winden, die loopt direct als 'ie een beetje licht krijgt en stelt zichzelf daarnaast ook keurig op tijd. Doodsaai eigenlijk. Maar er is meer! Daarvoor moet je wel even de gebruiksaanwijzing doornemen. Heeft deze Tsuki-Yomi leuke geheimen (voor mij) in petto? Eentje sowieso en dat is de zogenaamde reference position.
Bij het checken van de reference position draaien alle wijzertjes, de datumschijf en maanfaseschijf naar een bepaalde positie [zie beschrijving hierboven] waarmee je kan controleren of er niks ‘verschoven’ is. Hoe dat zou kunnen? Ik heb geen idee. Want dit ding heeft ook nog shock detection en automatic hand position adjustment, functies die ervoor zorgen dat alles een beetje op zijn plaats blijft.
Shock detection function
This function prevents the second, minute, and hour hands from becoming misaligned should the watch be subjected to shock.Automatic hand position adjustment function
The hand positions are checked at regular intervals. Any misalignment detected will be corrected immediately to keep accurate time.
Als het goed is heb je deze functie eigenlijk nooit nodig maar het geeft me nu wel alvast de mogelijkheid om de maan in volle glorie te bekijken. Volle maan, leuk!
… en alles staat keurig op z’n plek!
Jippie.
Ook jullie bedankt wel voor de leuke feedback.
Supergaaf, gefeliciteerd met deze mooie NA!
M.u.v. de datum
Thanks @Badeend1337!
Dat zou je denken, maar ook die staat keurig op z’n plaats. Ik zet trouwens niet voor niks een schermafdrukje van de gebruiksaanwijizing erbij maatje.
Ow ja, daar staat het gewoon: midway between “31” and “1” …
Kekke Citizen ! Veel plezier ermee
Mooi verhaal en prachtig horloge man