Deze ook trouwens.
Mooi setje Robert!
Feli!
Geniet ervan!
Mooie NA. Heel veel plezier ermee.
Dankje
De meeste horloges moet je even opwinden, daarna slinger je 'm om de pols en dan is het klaar!
Deze hoef je niet eens op te winden, die loopt direct als 'ie een beetje licht krijgt en stelt zichzelf daarnaast ook keurig op tijd. Doodsaai eigenlijk. Maar er is meer! Daarvoor moet je wel even de gebruiksaanwijzing doornemen. Heeft deze Tsuki-Yomi leuke geheimen (voor mij) in petto? Eentje sowieso en dat is de zogenaamde reference position.
Bij het checken van de reference position draaien alle wijzertjes, de datumschijf en maanfaseschijf naar een bepaalde positie [zie beschrijving hierboven] waarmee je kan controleren of er niks ‘verschoven’ is. Hoe dat zou kunnen? Ik heb geen idee. Want dit ding heeft ook nog shock detection en automatic hand position adjustment, functies die ervoor zorgen dat alles een beetje op zijn plaats blijft.
Shock detection function
This function prevents the second, minute, and hour hands from becoming misaligned should the watch be subjected to shock.Automatic hand position adjustment function
The hand positions are checked at regular intervals. Any misalignment detected will be corrected immediately to keep accurate time.
Als het goed is heb je deze functie eigenlijk nooit nodig maar het geeft me nu wel alvast de mogelijkheid om de maan in volle glorie te bekijken. Volle maan, leuk!
… en alles staat keurig op z’n plek!
Jippie.
Ook jullie bedankt wel voor de leuke feedback.
Supergaaf, gefeliciteerd met deze mooie NA!
M.u.v. de datum
Thanks @Badeend1337!
Dat zou je denken, maar ook die staat keurig op z’n plaats. Ik zet trouwens niet voor niks een schermafdrukje van de gebruiksaanwijizing erbij maatje.
Ow ja, daar staat het gewoon: midway between “31” and “1” …
Kekke Citizen ! Veel plezier ermee
Mooi verhaal en prachtig horloge man
Dank jullie wel!
Het is inderdaad een bijzonder horloge als je kijkt naar alle functies. Ik vind het wel leuk, al die poespas. Hier nog een leuke review van zo’n influencerfiguur die vooral niet van ‘tik, tik, … tik’ horloges houdt maar wel onder de indruk is van deze Tsuki-Yomi.
Veel kijkplezier & een fijn weekend!
Gefeliciteerd met je NA !
Mooie NA, die goddelijke Japanse Citizen. Draag hem met trots!
Wat een ding! Van harte kerel!
De Tsuki-Yomi zorgt na een klein weekje dragen nog steeds voor plezier.
De maan komt nu weer ‘langzaam’ in beeld. Hoe leuk is dat? Ik vind het leuk!
Verder doet íe wat moet. Namelijk keurig de tijd aangeven, uiteraard spot-on vanwege de dagelijkse synchronisatie met het atoomklokkie bij onze Oosterburen. Het draagcomfort is ook helemaal goed. Kortom, nog steeds grote blij …
Dank ook jullie wel voor de enthousiaste reacties!
Bijna twee weken verder en ik ben nog ontzettend blij met deze Tsuki-Yomi!
Het is in alle opzichten een ontzettend fijn horloge en deze verdringt momenteel zelfs mijn andere mythische god, de Thalassa, van de pols. Dat wil wel wat zeggen! De Squale Matic draait nu keurig rondjes in de winder.
Tja, ik kan er maar één dragen en de Citizen wint het op dit moment.
Ondertussen - en dat heb ik ook al gedeeld in het Citizen Only topic - ben ik bezig geweest om uit te zoeken wat ‘het zwaard’ aan het eind van de secondewijzer moet voorstellen?! Mijn fantasie ging ermee aan de haal. Ik herkende er ook de handgreep van 't zwaard van Zorro in. Dat is het niet, aldus een meegaande Citizen Customer Service Representative …
We are sorry to hear of your difficulty and concern.
… nou nou, zo erg is 't ook allemaal niet!
According to our data record, the logo is a design of the radio tower releasing the signal and also represents the logo of our radio-controlled watch series.
Logisch en inderdaad (in verschillende verhoudingen en kleurtjes) aanwezig op elke radio controlled Citizen. Leuk. Weer wat geleerd.
Nog een paar dagen en de eerste volle maan is een feit, … hoe tof is dat!
Ik ben me alvast maar weer aan het inlezen over het leven op de maan, in een boek wat ik een paar jaar terug van Niels (@MeistersingerFa) kreeg toen ik mijn eerste Omege Moonwatch kocht. Ik heb Niels al een hele tijd niet meer gezien maar ik ben nog steeds ontzettend blij met dit cadeautje.
Dat is wat HF ook zo tof maakt. Je leert niet alleen een hoop over (verschillende) horloges, je komt ook leuke mensen tegen die je zomaar een boek schenken. Grote blij!
Junior! Je enthousiasme is aanstekelijk!!
En ik ben heel vatbaar voor het momenteel,….dan weet je het wel!
Wat een leuk detail weer, “het zwaard”