Nico Rijsman uit Culemborg (tu)

Bij het verstellen van de tijd had ik de kroon en stift uit mijn 1964 Tudor Submariner getrokken. Op aanraden van een ander forumlid ben ik voor de reparatie bij Nico langs geweest.

Nico blijkt naast een zeer kundig horlogemaker ook een erg vriendelijke man te zijn. Hij weet veel over verschillende horloges (is van alle merken en verschillende uurwerken thuis), neemt rustig de tijd voor je en legt tijdens zijn werk uit waar hij mee bezig is.

Uiteindelijk direct met een gerepareerd uurwerk en een goed gevoel de deur uit gegaan. Een volgende keer breng ik zonder twijfel mijn horloges (nieuw of oud) weer naar Nico voor een reparatie of onderhoudsbeurt. Kortom; :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

1 like

heeft iemand voor mij zijn mailadres ?

Je hebt een PB.

Kan hem er zelf ook op zetten,
nico@horlogemakerij.nl

4 likes

Ik realiseerde mij dat ik nog geen recensie had achtergelaten.

In een eerdere post vandaag in dit subforum schreef ik dat ik als fervent verzamelaar altijd op zoek ben naar horlogemakers. Ondanks dat Maastricht-Culemborg een flink end is (ik verzend mijn horloges niet), is Nico zo’n beetje mijn vaste horlogemaker geworden.

Mijn eerste ervaring met Nico was toen ik een pre moon speedmaster had die een onbedoelde plons had gemaakt. In paniek gebracht. Gecheckt, droog van binnen bevonden, doch gediagnosticeerd met een akeliger euvel: moderne midcase.

Nadien nog een trits aan horloges gebracht in Culemborg (al dan niet met hulp van @ryan). Top werk en goede prijzen.

Nico is no-nonsense komt afspraken nauwgezet na. Is niet te beroerd om je tegen te spreken wanneer je onzin beuzelt. Kortom, het is tijd dat hij zich in Zuid-Limburg gaat vestigen.

5 likes

Past prima in Z-Limburg inderdaad. Kunnen ze er wat van leren. :rofl:

Goede ervaringen met Nico, ook hier.

1 like

Hoi Joen!

1 like

Hier ook goede ervaring met @Nico_Rijsman ! Heeft mijn Hamilton électronic perfect service gegeven en gerepareerd. :+1: :slight_smile:

Idd. Nico is mijn vaste horlogemaker voor met name oude horloges. Tot nu toe verloopt het altijd goed dus ik beveel hem van harte aan.

Deze zoemer van Nico gekocht. Kast door hem opgemaakt en uurwerk perfect afgeregeld… Loopt al 5 jaar als een zonnetje!

4 likes

Hier wederom een zeer goede ervaring met @Nico_Rijsman :+1:

Deze week de Oris Rectangular (van Mevrouw Klokkengek) terug ontvangen van Nico. Horloge heeft een volledige onderhoudsbeurt gekregen. Alles weer prima in orde!

Dit is het derde horloge dat Nico voor mij onder handen heeft genomen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Van harte aanbevolen deze professionele horlogemaker! :slightly_smiling_face:

3 likes

Gisteren bij Nico Rijsman langsgeweest, om 2 horloges te brengen voor een onderhoud.

Hij heeft ze opengemaakt en onder de microscoop aangewezen wat er zoal moest gebeuren.

Ik had oa een uurwerkje(of beter gezegd een juweel) bij me dat in 1999 de laatste service bij Cartier had gekregen en daarna tot 2 maanden geleden het daglicht niet meer gezien had.
Kurk en kurkdroog van binnen.

Enfin… Het liep een beetje uit maar er is een wereld voor me opengegaan.
Ik heb ze met een heel goed gevoel achtergelaten.
En nu maar wachten, maar dat heb ik er graag voor over

4 likes

Kan iemand mij Nico’s email even in pb sturen
Ben het kwijt
Thnx/Arthur

Zie PM.

thnx

1 like

Hier ook super tevreden over Nico!

Volledige service van deze:

Kast opmaken, volledige service en wijzers inkleuren van deze:

6 likes

Rolex laten nakijken, repareren en afstellen door Nico.
Zeer vaardige vakman, prima prijzen en snelle service.

Ik kan Nico zeker aanraden en zal zeker teruggaan.

2 likes

Gisteren weer geweest.
Na een aankoop voel ik me prettig om het horloge op authenciteit te laten controleren, staat van het uurwerk te beoordelen en de waterdichtheid te testen.

Nico heeft mijn Rolex bekeken en deze beoordeeld. Nico neemt de tijd voor je en is gezellig om tijdens de uitvoering mee te babbelen. Erg veel kennis van horloges en het vergroot de plezier van het bezit van een horloge wanneer je weet dat bovenstaande punten helemaal in orde zijn.

Nico, weer bedankt voor de moeite!

2 likes

Kan iemand mij de contactgegevens van de beste man sturen per PB? :smiley:

Done :+1:

2 likes