Ik ga dit topic even wat nieuw leven in blazen.
In December had ik een budget van 4-5k maar ben nog steeds niets tegen gekomen. Zo zijn we ineens verhuisd, is de kleine geboren en financieel toch wat beter gepland dan verwacht dus er is wat meer geld vrij. Ondertussen heb ik ook de Longines, speedtimer en de PRX weg gedaan.
Het potje begint dus al aardig in de buurt te komen van de 7-10k en ben ik zo rustig aan wat meer aan het zoeken naar nog steeds een sportief horloge wat een beetje hybride is. Het boeit mij ook niet echt dat het nieuw is want zoveel geld neerleggen voor iets waar je meteen een dikke klap afschrijving op pakt , dan geef ik dat geld liever aan een vakantie uit. Koop ik liever jong gebruikt.
Ik draag ook geen pakken meer, hoogstens business casual. Maar aangezien ik in de IT werk zit je toch meer in een casual casual outfit.
Ik wil ook gewoon geen aandacht van de verkeerde mensen ( sorry ben nou eenmaal een schijterd) en in een verkeerde situatie terecht komen als ik met mijn dochter op straat loop. Dus Rolex valt gewoon af. Sorry het zijn mooie horloges maar ik trekt die aandacht niet. De enige aandacht die ik trek is van een andere horloge fanaat.
Dus sportief, geborsteld, niet al te veel glimmende oppervlakten want dat krast toch als een jekko.
Maar ik wil wel iets waarvan ik zeg dat A. dat is de prijs waard en B er zit een mooi merk achter.
De horloges die de revue zijn gepasseerd:
IWC Ingenieur :
( Veel te duur en gehyped voor wat je krijgt )
JCL Polaris
ok
GP Laureato
( het merk en de heritage doen me wel wat maar ga ik hier nou echt blij mee worden?)
en de SeaQ panorama date :
(GO is gewoon *chefskiss)
Ik ben eigenlijk nog steeds niet HET horloge tegen gekomen.
Nu is Zenith wel een heel mooi merk met bijvoorbeeld deze:
Grand Seiko heeft wel mooie opties maar is wel erg shiny.
En ik merk dat ik toch graag bandjes zou willen verwisselen wanneer mogelijk is. Vooral als het het enige horloge is wat ik ga meestal ga dragen).
Dus ik zit weer een beetje in een dipje. En ik heb even voor het gemak alles met zwarte/ grijze dial gedaan. Maar goed misschien heeft iemand weer een goed idee/ inspiratie !