Nieuwe daily D(r)iver / GADA / netjes

Hee! Mijn excuses! Die had ik inderdaad niet gezien. Maar ik blijf bij wat ik zei, volgens mij moet jij helemaal niet naar GS kijken. Nu vind ik veel sportieve horloges van Grand Seiko eigenlijk het bekijken niet waard, en met jouw hang naar sportief zou ik dus veel eerder op een BB54 of Pelagos 39 uit komen.

Ik zal het bericht wel even beantwoorden, uiteraard. :upside_down_face:

Je hebt een PB. Het is een erg lange. Sorry daarvoor. :slight_smile: Ik zie ook net dat je budget geen 4-5K is, maar 5-6K. Dan komt, als je de notie van een bezel en lume wilt laten varen, al gauw dit model in beeld, als je het mij vraagt:

Als je een wat zwaarder horloge prettig vind, en wat minder geld uit wilt geven, de SBGA465 die ik in de PB al noemde. Even een extra plaatje voor de sfeer:

SBGX293 is één model, anders is daar ook de SBGX243:

Zelf heb ik de SBGX245 gehad, maar die vond ik kut. De specs zijn rock solid, anti-magnetisch, 200m WR, saffier, quartz, lume, alles om een toolwatch met dressy allure te kunnen zijn. Maar in de praktijk was hij moeilijk te combineren, was de band kut, was hij niet bijster cofortabel, en was het geborstelde bovenstuk van de kast super makkelijk te verneuken. Ik kon het niet aanzien met krassen.

Ik zou de “GS Milgaus” niet nog een keer kopen, als ik eerlijk ben. Mijn NA topic is lovend, maar nadat ik 'm weg deed heb ik 'm geen seconde gemist, terwijl m’n eerste 44GS die @Thijs9F82 nu al weer een tijd heeft wel blijft knagen:

F6A349BA-B5D9-403F-82F7-48543C5BBC2D_4_5005_c

3 likes

De sbgv239 :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Top horloge, voor een gada wel een beetje te gevoelig voor krassen (op die grote vlakken zaratsu van de 44GS kast zie je alles) en de lugs zijn redelijk lang, door de vorm van de kast en door de mannelijke endlinks. .

5 likes

Is wel prachtig , als ik nog eens een duurder horloge koop word het er zo 1tje denk ik :wink:

1 like

Ik kijk graag de Fomo show op YouTube. Nu valt me steeds een horloge op van een van de presentatoren … Tobias Camman.

Die draagt een vintage achtige duiker maar met een apart logo op de onderkant van de wijzerplaat. Ik kan steeds niet goed zien wat het nou precies is. Vanwege de wijzer (pijl) gok ik dat een Omega is maar dan is die rare wijzerplaat weer anders.

Ik kan er niets van vinden. Misschien is het wel een of ander micro brand maar zo’n stijl vind ik wel wat . Iemand een idee ??

Bezel, lugs en wijzers doen me aan een Breitling superocean heritage denken

Breitling Superocean Heritage 38 Ref: A37320

5 likes

Denk dat je helemaal gelijk hebt ! Dat was snel :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik ga dit topic even wat nieuw leven in blazen.

In December had ik een budget van 4-5k maar ben nog steeds niets tegen gekomen. Zo zijn we ineens verhuisd, is de kleine geboren en financieel toch wat beter gepland dan verwacht dus er is wat meer geld vrij. Ondertussen heb ik ook de Longines, speedtimer en de PRX weg gedaan.

Het potje begint dus al aardig in de buurt te komen van de 7-10k en ben ik zo rustig aan wat meer aan het zoeken naar nog steeds een sportief horloge wat een beetje hybride is. Het boeit mij ook niet echt dat het nieuw is want zoveel geld neerleggen voor iets waar je meteen een dikke klap afschrijving op pakt , dan geef ik dat geld liever aan een vakantie uit. Koop ik liever jong gebruikt.

Ik draag ook geen pakken meer, hoogstens business casual. Maar aangezien ik in de IT werk zit je toch meer in een casual casual outfit.

Ik wil ook gewoon geen aandacht van de verkeerde mensen ( sorry ben nou eenmaal een schijterd) en in een verkeerde situatie terecht komen als ik met mijn dochter op straat loop. Dus Rolex valt gewoon af. Sorry het zijn mooie horloges maar ik trekt die aandacht niet. De enige aandacht die ik trek is van een andere horloge fanaat.

Dus sportief, geborsteld, niet al te veel glimmende oppervlakten want dat krast toch als een jekko.

Maar ik wil wel iets waarvan ik zeg dat A. dat is de prijs waard en B er zit een mooi merk achter.

De horloges die de revue zijn gepasseerd:

IWC Ingenieur :

( Veel te duur en gehyped voor wat je krijgt )

JCL Polaris

ok

GP Laureato

( het merk en de heritage doen me wel wat maar ga ik hier nou echt blij mee worden?)

en de SeaQ panorama date :

(GO is gewoon *chefskiss)

Ik ben eigenlijk nog steeds niet HET horloge tegen gekomen.

Nu is Zenith wel een heel mooi merk met bijvoorbeeld deze:

Grand Seiko heeft wel mooie opties maar is wel erg shiny.

En ik merk dat ik toch graag bandjes zou willen verwisselen wanneer mogelijk is. Vooral als het het enige horloge is wat ik ga meestal ga dragen).

Dus ik zit weer een beetje in een dipje. En ik heb even voor het gemak alles met zwarte/ grijze dial gedaan. Maar goed misschien heeft iemand weer een goed idee/ inspiratie !

3 likes

5 likes

Mooi, maar niet helemaal wat ik zoek ! Wel bedankt voor de suggestie !

2 likes

De Breitling Chronomat 36. Officieel wordt die maat door Breitling als damesmaat gezien, een er is een 38 en 40mm versie, maar ik vind de 36 om mijn pols zeker net zo elegant als de Santos.

Eerlijk is eerlijk, ik had bijna die van @Ojjz gekocht, ware het niet dat ik al met andere dingen bezig was. @Ojjz, heb je nog een live foto?

Tweedehands minder duur, maar splinternieuw voor 5100 te koop. De Rouleaux band maakt hem helemaal af.

4 likes

Ik draag nu een 34 met side to crown 37mm tag dus ik ben nu wel gewend aan de kleinere afmetingen!

1 like

Pff voor dat bedrag zijn heel veel mooie dingen te koop.
Speedmaster sportief maar ook netjes
Tudor chrono de nieuwe blauwe dail
Zenith chrono

Hij ligt klaar voor een ruildeal, maar moet @Fate_Amenable_To_Change gelijk geven; prachtige allrounder!

8 likes

Jammer dat je hem weg doet. Binnen een jaar hadden we kunnen praten. :wink:

2 likes

Eigenlijk is mijn ideale horloge er niet echt… robuust, niet te shiny, sportief maar niet te utilitair. Van een mooi merk met toch wel een sprankje horological heritage. En mag wat kosten ook. Ik koop het ook voor het mooie uurwerk en de techniek.

Is er niet iets wat lijkt op een u50 maar met een echt goed uurwerk er in? Of zit ik dan aan een tudor vast? Misschien dan toch maar een PO 39,5mm … ik kom er niet uit .

Wat is nou een goed alternatief voor een submariner en een explorer 2. Maar met wat meer chachet.

(Of kom ik dan bij het groen uit …
Please don’t say it … please don’t say it :melting_face:)

Hij zou wat overlap zijn. Maar betekent niet dat je de overlappende niet in de verkoop kunt gooien.

Op de Breitling website komt deze evenzeer naar boven als je de filter “men” opzet. Inclusief de modellen met steentjes.

:point_down:

Blijkbaar wil je eigenlijk gewoon een Rolex sub of Explorer 2. Hou in godsnaam op met zeiken, koop zo’n ding, en verspil onze tijd en moeite niet langer.

Nietes. De SBGA, SBGN en SBGX series zijn allemaal overwegend geborsteld, overwegend op brushed oyster of 5 link, en hebben allemaal weliswaar facetten en zo, maar zijn verschrikkelijk onder de radar.

Wijzertje. Daar word ik tureluurs van.

Natuurlijk niet man. Pak dan gewoon een SeaQ.

Natuurlijk niet man. Ben je zo zat van.

Dat is geen JLC. Dat is een IWC die uit het verkeerde huist komt gelopen. Maar wiens naam er ook maar op de sticker / wijzerplaat staat: Nee. Gewoon nee.

Nja, ik vind het de enige kandidaat die jij noemt die zowel een cool ontwerp als ook een echte GADA uitstraling heeft. Blijkbaar wil je een Duiker of Duik-achtige GMT, en helemaal geen GADA horloge, want je kijkt amper naar sporthorloges om. Als je dan als optie met een PO 39,5mm aan komt kakken weet ik helemaal zeker dat je echt, echt geen allrounder wilt, maar gewoon een ordinaire duiker.

Nu wil je van mij horen dat dat OK is bij een overhemd. Dat is het niet. Dat zal het nooit worden ook. Het slaat als een lul op een drumstel. Maar you do you, en als dat jouw stijl is moet je gewoon die Sub of Explorer II scoren.

Uit het rijtje wat je toonde is voor mij de Ingenieur echt de enige optie. Die zou ik zelfs graag hebben, en ik haat genta ontwerpen vaak.

1 like

Mijn visie. Voor dat budget vind je niets leuker dan een ZEP.

Veel kleurcombinaties mogelijk, een echt liefhebbershorloge, top afwerking, veel historiek, …

Met smalle polsen zou de Original kunnen te groot zijn (hoewel maar 46 of 47mm L2L). Maar de revival moet zeker lukken.

Ik ben niet onbevooroordeeld.

Compleet andere categorie, maar de BB54 is ook mooi voor smalle polsen.

5 likes