Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Een beetje een gemiste kans om in plaats van een Seiko 5 er een Seiko 7 van te maken.

13 likes

Oók mooi maaree… :thinking:

5 likes

Hier wordt ik dus helemaal wild van hè, van die vlijmscherpe gepolijste wijzers met een hitte-geblauwde secondewijzer op een prachtige wijzerplaat 🫠

13 likes

Ja oke, maar jij hebt het dus duidelijk niet begrepen hè :wink:

Deze is “inspired by Lake Suwa stirred by the breeze before dawn”. Groot verschil natuurlijk! :stuck_out_tongue:

3 likes

Even doorgeplaatst.

Vind deze wel wat hebben, trouwens!

9 likes

Oef. Too much for me.

Is dit iets?

3 likes

De Bumibol editie? Ik weet het niet. Aan de ene kant vind ik het wel kek, zeker ook met de wijzerplaat, maar aan de andere kant is dit weer zo’n 44 x 52 x 15mm kolos, en dan vind ik die kleurstelling nogal over the top.

2 likes

Zwarte Alpinist, bijzonder en tevens niets voor mij.

1 like

Ik hou er wel van! Al is het bij Seiko wel de vraag hoe de de pvd gedaan hebben, zijn dacht ik genoeg voorbeelden waarbij ze er zich wel heel makkelijk vanaf maken

Het blijven coatings. Maar ik snap zwarte horloges gewoon niet. Ik snap zwart dragen überhaupt niet, nu ik er bij nadenk.

Geef mij maar ouderwets staal.

2 likes

Eens, hoewel smaken verschillen en ieder recht heeft op zijn of haar afwijking vind ik zwart gecoate horloges helemaal niks. Titanium dito, boring en lelijk. IMHO.

Steel forever.

1 like



Daar glijden de meningen uiteen.

Het moet gezegd, zowel Junghans als Citizen maken mooi blank titanium, wat ze ook nog eens kunnen polijsten, en in het geval van Citizen coaten, dus het zijn geen geborstelde grijze klompen ellende. Maar ook een GS Shunbun of Snowflake gaat er (los van de kolderiek grote maten) goed bij me in.

6 likes

I stand corrected, het praktisch staalkleurige titanium van geciteerde is inderdaad fraai en natuurlijk, gekoppeld aan het gewicht, uiterst comfortabel. De prachtige wijzerplaat van de GS had ik toch graag omlijst gezien met wat sprekender staal.

1 like

Ja, als je het niet mooi vindt, vind je het niet mooi. Klaar.
Het heeft, imo, gewoon wat überstoers. He, nu we toch maar 'n beetje van 9 tot 5 achter ons bureautje zitten en niet meer achter mammoeten aanjagen en met sabeltandtijgers vechten, hebben we in ieder geval nog die stoere zwarte horloges. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Seiko Prospex Samurai Limited Edition Men's 43mm Black PVD Automatic Watch  SRPH97K

3 likes

Late reactie over de Seiko Laurel Returns, ik weet niet wat ze gedacht hebben bij Seiko, maar deze komt bij mij over als een Chinese kloon. Mijn smaak he, wil niemand beledigen. De orginele Laural was gewoon een simpele Seiko met een sec. subdial en eigenlijk gewoon overgenomen van een zakhorloge waar ze een polshorloge van gemaakt hebben. Mijn oogjes vinden deze dus ronduit lelijk, mag ik toch wel zeggen hoop ik?

Of ze hadden hun titaan kunnen coaten. Maar eerlijk gezegd zitten daar weer voor- en nadelen aan. Enerzijds is het mooi van kleur en erg krasvast, anderzijds kun je de kast maar zeer, zeer moeizaam corrigeren als er ooit wat gebeurt. Ik denk dat GS expres geen coatings doet zodat hun kasten op termijn goed te onderhouden zijn. En ongecoat titanium heeft een zekere mate van zelfhelende eigenschappen bij swirls en lichte krassen.

Maar dat de Snowflake mooier was geweest met een lichtere staalkleur… Absoluut. Ik verwijs graag naar mijn ex, de SBGA465. Die was prachtig. Maar zwaar om de pols.

Ik vind het omgekeerde juist super stoer. Dat je er uitziet als een kantoorman met een 35mm bol dressertje om de pols, maar niet schrikt van een robbertje loopgraven-oorlog.

Daarom vind ik een getunede V70 ook cooler dan een gewone Golf met GTI styling, zeg maar. :slight_smile:

Waarom zou je dat niet mogen zeggen?

En ik ben het met je eens… Ze hebben een volledig standaard-uurwerk wat ze in veel SARW horloges gebruikten van de plank gerukt voor een limited van 3000 ballen, ik zou verwachten dat je daar een passend KS uurwerk zonder datum bij zou hebben als je dat deed. Dan respecteer je je geschiedenis tenminste. En wordt het horloge wat dunner.

2 likes

Dat sowieso! :+1:

Kwam hier om die SLA068 jampot te posten maar deze is al gepost.
Dan maar iets anders
Een samenwerking tussen Seiko en Issey Miyake, in maart komt er een nieuwe versie van de “O”

9 likes