Nomos, mis ik iets?

Godsamme wat 'n goeie foto die eerste :ok_hand:

Het was maar een wietz, Henk, da witte gij ook. Amai, hoe serieus men dingen af en toe neemt.

:rofl: :rofl:

Mijn welgemeende excuses.

Die Signalweiss Ahoi die @whisky heeft is ook super.

Maar wat ik specifiek cool vind aan de Neomatik is dat het DUW uurwerk niet zo derivatief is als de Alpha calibers. Tuurlijk hebben ze bij de Alpha een Peseux 7001 van andere bruggen voorzien, beter gedecoreerd en er een hacking-mechanisme op gezet, maar de basis is nog steeds een herkenbare 7001.

De DUW 3001 is natuurlijk een prachtige in-house openingszet van ome Nomos. Als eerste zet een 3,2mm dunne automaat uit brengen met een in house balansveer en een volledige balansbrug… Tja.

Alleen jammer dat de mijne te langzaam loopt. :slight_smile: Ik zal 'm eens opsturen voor een beurt, mogen ze 'm direct een keer fatsoenlijk binnen de eigen spec reguleren.

2 likes

De club en die nieuwe van @Colnago kan ik enorm hebberig van worden de rest van de modellen doen me dan persoonlijk weer niet zoveel

2 likes

Wat een prachtig exemplaar en van de mooiste
Nomos die ik heb gezien.Tochh wat te zeuren: jammer van de witte wijzers, dat doet de afleesbaarheid geen goed.

Eigen smoel, en gewoon prachtige horloges. Kijk deze eens (WPS postte hem net al):

5 likes

Enige mooie nomos :scream:

2 likes

Ik vind zeker ook die oranje van Fate mooi, en de blauwe van Mozaiek. Maar toen deze voorbij kwam op het forum ging ik er even recht voor zittten.

1 like

Ik heb welgeteld 1 horloge dat niet zwart, grijs of wit is…

Ik ga gewoon bijna altijd voor klassieke kleuren. Snap dat mensen kleurtjes willen en mooi vinden… ik niet.

Nomos is met name voor anderen.

1 like

Jammer van de toon waarmee het topic begint. Leven en laten leven. Deze Tetra voor m’n vriendin incoming. Ze is er superblij mee. Dan zijn we er toch?

8 likes

Happy Wife = Happy Life… yip

Geen eenheidsworst maar juist eigenzinnige ontwerpen. Bezit zelf geen Nomos maar kan het merk zeker wel waarderen.

1 like

Ik heb nu zelf mijn Tangomat Datum al een jaar of 6 en ik kan beamen wat de meesten hier zeggen. Op het eerste zicht lijkt het simpel, maar als je wat beter kijkt zie je dat er meer aan de hand is.

Iets wat mij nog altijd opvalt als ik andere horloges aandoe is hoe goed de wijzers zijn. Gaande van zwart tot blauw afhankelijk van het licht en zeer goed afgewerkt. Wederom, valt niet direct op, maar eens je het ziet begrijp je waarom Nomos zo’n goede reputatie heeft.

Ook qua service zijn ze top. Ik had na een jaar verschillende vlekjes onder de glasbodem en hij liep opvallend traag. Na contact met hen te hebben opgenomen het horloge ingezonden voor reparatie onder garantie. Bleek dat het horloge gewoon gemagnetiseerd was, maar ze hebben het toch allemaal op zich genomen.

1 like

Mea culpa.

LOL ik bedoel nomies4life :love_you_gesture:

Wanneer ik iemand met een Nomos zie roept dat over het algemeen direct sympathieke gevoelens bij me op. Ik heb het tegenovergestelde bij bijvoorbeeld Rolex. Begrijp me goed, ik heb zelf ook een Rolex, maar als een merk sympathie oproept is dat toch een pre.

Ik heb best wat Nomossen gehad en met veel plezier gedragen. Ik vind een aantal modellen tegenwoordig te groot worden (41mm is voor mij niet okay bij Nomos) en dat is jammer. Maar het blijft een ontzettend mooi en leuk merk.

6 likes

Dit dus Voel ik me anders als ik een Seiko of een Rolex draag?

Hee, nog even over de Yema discussie…

Uiteindelijk heb ik de blauwe gelaten voor wat het is, want het is een pre-order voor Augustus, alleen de zwarte Superman 500 verscheept in Juli al.

Dus is er nu incoming:

Gewoon de standaard 300m WR Yema Superman Heritage in het zwart. Met een extra Tropic in plaats van die leren band die ze normaal bij doen. In 39mm. Die is maar 13mm dik met iets hoger bol saffier, terwijl de nieuwe 500 een dikkere bodem heeft wat ze deels goed maken door het saffier wat te verzinken. Ik heb voor de dunnere variant gekozen.

Kan ik m’n Seatbelt-NATO van 19mm ook gaan gebruiken. Top.

7 likes

Heb mezelf kunnen inhouden dit keer mede door het feit dat de blauwe inderdaad alleen een pre order was.

Om de thread niet volledig over te nemen richting Yema…

Be heel gecharmeerd van die Nieuwe 200m wr Nomos Ahoi, maar vind het iets te duur. Was die iets goedkoper geweest dat was een serieuze contender geworden.

Deze dus

4 likes

Leuk om te lezen dat voor meer mensen Nomos hun eerste ‘echte’ horloge was. Zo ook voor mij, na jaren lang van die Fossil en Diesel ‘meuk’ te hebben gekocht (nou, eerlijk gezegd heb ik nog steeds 1 Fossil die ik stiekem af en toe met plezier draag…) kocht ik zo’n 10 jaar geleden de Tangente datum, en nog geen dag spijt van gehad.

Ik dacht toen nog, wow wat een hoop geld dit doe ik maar 1x, maar tja, het bleek pas het begin te zijn.

Of het komt doordat ik al jaren geen pak meer aan heb naar werk of dat er andere merken in m’n collectie om wrist time vragen, de Nomos draag ik bijna nooit meer.

Dat terwijl ik m in het begin dagelijks droeg, zo trots was ik er op. Steeds even af doen en naar de achterkant kijken, naar het prachtige uurwerk.

Neemt niet weg dat ik hem nooit weg doe, misschien dat eens een ander bandje helpt om hem wat vaker om te doen.

voor mij is deze nomos ten voeten uit. als handwinder wordt hij volmaakt.