NOS of onzin?

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe Enicar uit Frankrijk binnen, een reisje van 22 dagen :laughing: la poste, deze werd verkocht onder de noemer new old stock, niet dat ik hem alleen daarvoor gekozen heb, ik vind het gewoon een geweldig horloge maar het prikkelt wel, z’n mooi horloge dat meer dan 50 jaar op de plank ligt op jou te wachten, wat denken jullie? Nieuw of onzin? Ik zie aan het bandje dat hij waarschijnlijk eens of een keer gedragen is en op de zijkant van de kast zitten hele fijne haar krasjes

18 likes

Ach… dat kan ook “lagerschade” zijn, rondgeslingerd in een lade of doosjenof een aantal keer bij de juwelier in en uit de verpakking geweest.

8 likes

Volgens sommigen is NOS altijd onzin, maar dat is a different cook😁

9 likes

Het nieuws bedoel je :laughing:

1 like

Zag de titel en moest er aan denken…:wink: sorry voor de vervuiling vh topic.

1 like

Hoe dan ook een mooie horloge :star_struck: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

90% van de tijd is “NOS” onzin. Vaak wordt het misbruikt voor een horloge dat in goede staat is. Maar in dit geval ziet hij er wel daadwerkelijk uit alsof hij ongedragen kan zijn en ook nog de tag er bij :+1: Leuk hoor.

5 likes

Prachtig horloge!

1 like

Naar mijn weten komt het ook officieel van de elektronenbuizen af (vacuüm tubes) en is het later gebruikt door iedereen.

3 likes

Heb het bandje vervangen, ik denk dat ik het orgineel bewaar zoals bij mijn Omega constellation.

36 likes

Echt een fantastisch leuk horloge! Veel draagplezier :call_me_hand:

1 like

Hij is prachtig !

Heel tof horloge! Ziet er heel mooi uit. NOS kan zeker krasjes hebben van het verplaatsen oid. Maar wat @koekoek zegt: echt NOS is zeldzaam.

Hele brutale vraag, wil je delen wat je hier voor hebt betaald?

1 like

Heel mooi… maar nos geloof ik niet zo.

1 like

357e eBay, ik zag een vergelijkbaar gebruikt model met de datum op 3uur voor 400e “Enica 340” deze met de datum op 6uur kan ik nergens vinden

1 like

Leuke aanwinst! Ik denk ook wel NOS; het is een beetje moeilijke term in de zin dat het eigenlijk niet echt iets over de staat zegt.

Veel plezier er mee! Ik zou er wel even een beurtje tegen aan gooien.

Gaaf ding zeg! Die dial vind ik er wel leuk uitzien.
Tsja, NOS of niet? Heb je op wat minimale krasjes na reden om het niet te geloven? Zo niet dan zou ik het gewoon aannemen. Het klinkt wel lekker toch? Ik zou het er gewoon trots iedere keer bij vertellen, heeft wel iets romantisch toch?

2 likes

Aan een beurt heb ik ook gedacht hoewel het horloge momenteel prima optijd loopt, ik ben een beetje bang dat ze de schroefdeksel beschadigen, het heeft een vreemde vorm, waar je denk ik een speciale tool voor moet hebben.

Beurt is eigenlijk wel een vereiste na zo’n lange tijd, om grotere problemen te voorkomen.
Sommige horloge makers hebben de correcte tools, en anders laat je er toch een printen? :slight_smile:

2 likes