Mooi horloge zeg, bedankt voor het delen!
Wat een schitterende Speedmaster. Nog nooit eerder gezien. Dankjewel voor het uitgebreide verslag
Heel tof, en ook van mij complimenten voor de verslaglegging!
Prachtig verhaal over een schitterende horloge. Gefeliciteerd met je aanwinst.
Heel tof van harte! Deze staat stiekem ook op mijn lijstje. Wat een prachtige plaat.
Iedereen wederom bedankt voor de reacties! Leuk om te lezen
Dank je voor de tip! Ik was dat ook zeker van plan, ik ken de onderhoudshistorie van dit horloge niet (de verkoper ook niet) dus dan is het altijd oppassen met de pakkingen. Het loopt nog netjes. Wat zijn de kloven bij dit uurwerk?
Dank je, dit is nu betreft de Speedmaster collectie (op volgorde van aanschaf, begonnen in 2017):
Mijn excuses
Jazeker, zie deze twee topics:
De eerste:
De tweede:
Wat een schitterende collectie speedmasters. Daar moet jaren aan werk inzitten! Kan hier alleen maar mijn petje voor afnemen
Edit: welke wordt het volgende slachtoffer?
Prachtige aanwinst voor je collectie !
Prachtig!!
Oh man… wat een genot voor het oog! het mooie van deze variant is de rust die het uitstraalt.
Geniet ervan!
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Veel draagplezier!
Hartelijk dank!
Daar wil ik nu nog niet aan denken haha. Eerst maar even gaan genieten van de aankopen van het afgelopen jaar (ook nog de nieuwe Certina 1000m gekocht voor vakantie)
Dat snap ik ook wel weer.
mooi! doet me denken aan de Universal Geneve ~ Tri-Compax uit de jaren 70
Gefeliciteerd met de prachtige straight outta Compton Omega!
Kloven en bruggen:
De onderdelen zitten op een “ronde plaat” de platine (zit gelijk onder de wijzerplaat).
Aan de achterkant zitten ook “plaatjes” die de onderdelen aan de andere kant lageren. We noemen dat kloven, zitten vaak met een schroef vast. Als ze een groter gedeelte van de platine overspannen noemen we het een brug. Die zitten per definitie met 2 of meer schroeven op de platine geschroefd.
Tussen 9 en 12 uur zit de veertonbrug met 3 schroeven vast en op 4 uur de raderen kloof met en dit met 1 schroef vast. De grote ronde schijf onderop is de platine.
Ik hoop dat dit het een beetje verduidelijkt.
Absoluut! Dank je wel. Zodra deze 866 onderhoud krijgt zal ik wat foto’s opvragen
Heel erg gaaf!
Prachtig! bedankt voor de gedetailleerde uitleg en dito foto’s, we hebben weer wat bijgeleerd.
Zeer mooie Speedmaster, veel draagplezier!