Omega X Swatch MoonSwatch Only (Deel I)

We moeten zeggen dat we als horlogeliefhebbers wel redelijk het oog met de realiteit verloren zijn een ding van 250 euro te bestempelen als hebbedingetje. Als iemand het er voor heeft prima natuurlijk.

5 likes

Ik ga toch die Swatch website eens in de gaten houden. Ik ga voor Pluto, de underdog van het zonnestelsel.

1 like

Ik ga toch niet voor een Moonswatch. Ik had in mijn hoofd dat hij echt tegen water kon. Maar er is nauwelijks een swatch die daadwerkelijk onder water gehouden kan worden.

1 like

Vroeger nooit problemen met gewone swatches gehad maar watergeweld van zee of watersport zal vast een risico zijn.

1 like

Precies, laat ik nou bij de zee wonen :sunglasses:

I know :wink:

1 like

Gaat wel hard op stockx, de minder populaire kleuren gaan eruit voor 450 usd.

Ik kende deze site nog niet dus thanks HF!

Ojee…lees ik nou dat de MoonSwatch niet waterdicht is? :frowning:

Leek me nou net zo’n fijne zwembad beater :slight_smile:

1 like

Chronografen zijn zonder dure speciale voorzieningen zelden waterdicht(er). Zou wel leuk zijn als Swatch ook een SeaSwatch uit zou brengen die 200m waterdicht is. Vroeger had je wel Swatches die dat waren, maar tegenwoordig durven ze dat blijkbaar niet meer aan en is er geen enkele Swatch meer dan 30m waterdicht voor zover mij bekend.

1 like

Ik heb in mijn jeugd wel met een standaard Swatch in de Middellandse-Zee gedoken (scuba, max 5 meter) en van rotsen gesprongen. Ik wist niet beter dan dat mijn horloge dit aankon en ik bleek juist te zijn.

Enkel de lederen band moest sneller vervangen te worden.

1 like

de nieuwe seiko chronograaf is 100m waterdicht.
maargoed snap niet dat mensen een horloge nodig hebben bij het zwemmen (en dan ook nog specifiek een chronograaf?)
mensen lijken meer moeite te hebben met de waterdichtheid dan met het materiaal waar het van gemaakt is wat me een beetje verbaast.
overigens heeft een swatch medewerker verteld dat ik met mijn swatch horloge gewoon kan zwemmen maar dat was toen met een ander horloge, weet niet of ze datzelfde advies ook geven bij een moonswatch

Mijn automatische Hamilton Intra-Matic Chrono is 100m waterdicht. Mijn quartz Seiko SNA411 is 200m waterdicht.

Ik heb meerdere horloges die 100, 200 of meer meter waterdicht zijn, maar een SeaSwatch lijkt me ook erg leuk. Met de meeste 30m waterdichte horloges, zeker Swatches zul je zonder probleem kunnen zwemmen, alleen is het risico dat er toch water binnenkomt bij een 30m waterdicht horloge groter dan bij een 100 of meer meter waterdicht horloge, maar dat risico heb je ook bij een 200m waterdicht horloge van een jaar of 10 of ouder… Viel me verder op dat er vroeger wel Swatches met een waterdichtheid van 200m waren, maar nu niet meer, geen nieuwe althans. Waarom willen kunnen zwemmen met een horloge? Omdat je niet wilt dat het gestolen wordt als je het bij je handdoek laat liggen, ook een goedkoop horloge niet.

Dit alles doet niets af aan dat je punt over chrono’s en waterdichtheid kul is. Er zijn er zat!

Zojuist de banden binnen gekregen voor de Mars.

Iemand toevallig nog een mars swatch tot zijn beschikking?

14 likes

Mooie banden! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

1 like

Heb nog een Swatch Scuba Libre in het blauwe gedeelte staan :grinning:

Nee met een 30m horloge kun je normaal gesproken totaal niet zwemmen. Maar blijkbaar hanteert Swatch andere normen dan de industriestandaard is want zij zeggen dat je er wel mee kan zwemmen. Erg verwarrend.

1 like

Als je ziet hoe het batterijklepje gemonteerd is, een dun schijfje plastiek die gewoon vastgeklikt zit, dan weet je wel heel zeker dat het ding lek is als een zeef. Echt instant verzopen als je daarmee zwemt, geloof me maar :joy:

2 likes

Misschien dat de waterdichtheid achter het klepje zit. :face_with_monocle: Ik zou het er zelf ook niet op wagen. Maar veel mensen zwemmen blijkbaar wel met hun swatch.