[Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!

Citizen kaliber 0701, inderdaad met 31 jewels!

3 likes

Oké, ik heb het hele topic nagekeken en geen zelfde tegengekomen, dus weer een nieuw kaliber hier in het topic. :+1:

3 likes

Hahaha let’s goooo

3 likes

Ik ben toch benieuwd of Alphons hier wat duidelijkheid ik kan brengen, ik ben nog niet eerder een handwinder tegengekomen met 31 jewels, wel in automaten, ik vraag me dan af waar ze allemaal zitten.
Ik heb een Belinda en die geeft ook aan 31 jewels, maar daar is het automatisch systeem uit verwijderd.

2 likes

Er zijn er nog een paar die er één hebben

2 likes

Oké, ik ga zo meteen even kijken, ik heb met reverse image op het web gezocht of ik een identiek uurwerk zou kunnen vinden, ik heb niets gevonden, wel een uurwerk van Enicar dat er veel op lijkt, maar de link naar etsy werkt wel, maar de foto is daar niet meer te zien.

2 likes

Junghans j93. Weet iemand trouwens wat de lift angle van deze is? Ik kan het nergens vinden…,

6 likes

Wat de diamond flake betreft, het was een soort strijd tussen o.a. Seiko (Goldfeather) en Citizen dus.

2 likes

TITAN uit de 50s
Cal. UT 631

3 likes

2 likes

Ik ben een paar maal een vreemd chronostop horloge tegengekomen met een voor mij onbekend uurwerkje.
Dank zij jouw afbeelding zie ik nu dat het uurwerk in de basis waarschijnlijk een AS 1002 is. :+1:

8 likes

Precisa uit de jaren 50
Kaliber D 1032 (Durowe)

2 likes

SISGAU uit de jaren 50

2 likes

Smart uit de 50s

3 likes

@chi_kwadraat weet jij misschien wat voor uurwerk/caliber dit is?

Alvast bedankt!

1 like

Óf ik heb deze nooit eerder gezien, óf mijn geheugen laat me in de steek :thinking:
Mijn eerste idee was Judex 120 (met een iets andere brug), maar er staat wel degelijk “Swiss Made”, dus dat is 'm niet.
Intrigerend. Ik zal eens wat plaatjes “over elkaar heen” leggen om te zien of alleen de brugvorm afwijkt van een wat algemener type. Ik begin bij Arogno, denk ik.
Weet je de diameter van dit werkje? Er zit een flinke spacer in om het in de kast te houden. Damesformaat, misschien? Of “jumbo”-uitvoering?

2 likes

Ik heb wat foto’s met een meetlint erbij gemaakt.
Uurwerk is ongeveer 22mm, horloge is zo’n 33mm breed. Eigenlijk qua grootte een vrij normaal herenhorloge.

7 likes

Rolex 5035 kwarts. Net de lege “grundig” alkaline er uit gehaald en een nieuwe Maxell zilveroxide batterij er in gedaan. Hij liep zelfs nog op de 1,1 volt van de uitgeputte batterij. (Alleen niet meer nauwkeurig)

12 likes

Die ziet er aardig fris uit zeg!