Podcast Mannen van de tijd over Ligure Watches

Ja, doe mij die witte GMT maar :wink:

(hypothetisch dan, ik heb even een koopstop :stuck_out_tongue: )

Ik vind de kasten zo op de foto inderdaad aan de forse kant, maar 1) dit soort foto’s vertekent natuurlijk altijd een beetje, en 2) de GMT oogt door de witte wijzerplaat wat minder massief.

1 like

We passen de GMT wijzer nog iets aan waardoor de zichtbaarheid iets beter is. Hetzelfde voor de uren wijzers, die worden ook nog iets aangepast.

Heb je niet lang volgehouden :grin:

1 like

Ik ben nu al bang dat ik deze versie mooier vind :slight_smile:

1 like

Heeft grotendeels ook te maken met de zichtbaarheid in het donker. Dit blijft een uitdaging en we lezen de posief opbouwende feedback die we krijgen van verschillende kanten. Minor details die een verschil bepalen.

1 like

Het was ook erg leuk om mee te mogen werken aan deze Nederlandse podcast!

1 like

Ik snap de enorm onzinnige opmerkingen hier niet (maar ook in andere topics) dat het horloge een samenraapsel van verschillende designelementen van andere merken is. Alle horloges van alle merken zijn samenraapsels van designelementen van andere merken. In elke markt (of het nu de horlogemarkt is of een andere markt als de autobranche) kijken fabrikanten naar elkaar en nemen dingen van elkaar over.

Buiten dat valt over smaak niet te twisten. Persoonlijk vind ik de horloges in eerste instantie erg mooi en hebben genoeg een eigen smoel, maar ik heb wel een paar puntjes van verbetering:

  • ik vind het niet mooi dat aan beide kanten van de grote indices slechts plaats is voor 3 minuten indices. Ik had in dat geval toch voor smallere grote indices gekozen om toch 4 indices te kunnen plaatsen;

  • Hoewel de vouwsluiting erg mooi is, zie ik liever toch een normale gesp.

  • Tot slot, lijken de getallen op de bezel niet netjes gecentreerd tussen de binnen- en buitenrand, maar dat kan een vertekend beeld zijn van de renders.

Verder ziet de website er prachtig uit. Goed toegankelijk met mooie renders en alle benodigde info met betrekking tot specs.

Een ding vind ik wel jammer en is voor mij een deal breaker om niet voor het horloge te gaan; jullie toekomstplannen om naast horloges ook nog andere dingen te produceren, zoals tassen, zonnebrillen en kleding. Het merk gaat dan lijken op merken als Hugo Boss of Tommy Hilfiger. En ik zou dan niet graag zo ‘n horloge willen dragen.

2 likes

Die snap ik dan weer niet.

Cartier
Bulgari
Porsh Design

Hebben ook allemaal hun horlogogische (design)sporen verdient. Staat los van of je het mooi vind of niet.

Als de kwaliteit en de waarde propositie toch goed is wat is daar dan mis mee? Riekt een beetje naar snobisme als ik heel eerlijk ben.

2 likes

Klopt.

Het is gewoon een rare tik van mij. :grin: Ik heb iets met merken die van alles een beetje doen. “Hou je focus op 1 product en doe het goed”, is mijn motto.

2 likes

Je bent een softie geworden, Drebin.

1 like

Op veler verzoek

Ben je zelf ook gelukkiger? :joy:

Dat is nog erger…

Mijn opmerkingen over de website zijn bedoeld als opbouwende kritiek; als je claims noemt (b.v. de anti-UV coating), maak die dan hard, en vermijd “marketingtaal”.

Maar eerlijk is eerlijk, als wij zelf presentaties over nieuwe producten krijgen van offering management (ook zo’n vreselijk woord), dan is ook het eerste wat ik doe de slides met marketingblabla verbergen. Dus het zal ook een gevoelig punt zijn voor mij.

En ja, ik zeg altijd bij het begin van een presentatie (tegenwoordig meestal online) duidelijk dat ik de marketing slides oversla, met uitzondering van de legal disclaimers waar ik niet onderuit kan. Wie geïnteresseerd is kan ze in de handouts vinden.

Je mag best een product in het zonnetje zetten, graag zelfs, maar zorg er dan voor dat je claims te verifiëren zijn of maak ze zo generiek dat niemand erover valt.

Natuurlijk doet “iedereen” het en valt het op de Ligure site best mee; ik heb dus gewoon twee voorbeelden aangegeven waar je het volgens mij makkelijk kunt vermijden.

Edit: maar realistisch gesproken, 99% van de bezoekers zal zich hier weinig druk over maken, verwacht ik zo. :wink:

2 likes

Ik ben altijd al gelukkig geweest, nu dus ook. Maar er voor gekozen weg te blijven van het geneuzel. In het echte leven wordt donkere humor en cynisme (of simpelweg een andere mening) beter begrepen omdat mensen je zien. Platte tekst maakt dat moeilijker.

Al moet ik zeggen dat de wereld wel steeds meer een vermoeiende pussy-place is met mensen die altijd verontwaardigd zijn om alles, dat stoort me dan wel weer ontzettend.

Wat jij er van vindt vind ik niet zo relevant. Je vond altijd dat je moest optreden als ridder die de zwakkeren kwam beschermen, nu dat niet meer nodig is vind je er ook weer wat van. Tja

5 likes

Ha Johan,
Ik snap wat je schrijft en ben zelf een groot fan van de boekjes van Japke-D Bouma. Hoewel je dat misschien niet helemaal uit de website kunt halen😊

De Hollandse nuchterheid komt terug in jouw uitleg en dat stellen we zeer op prijs! We hebben de wijsheid niet in pacht en lezen mee en leren er van. De reden dat we toch soms dit onvermijdelijke taalgebruik hanteren is omdat we ons breder richten dan alleen de NL’se markt. Dus een beetje van beiden, nuchterheid en marketingtermen maakt het geheel. Zie het als de som der delen.

Dank voor de input, building the plane while flying it :wink:

1 like

Ik had je in een PM al gezegd dat ik het een mooi project vind, dus :+1:

2 likes

Hmm, toch een beetje Toxic, maar enigzins geforceerd. Je bent het verleerd. We zullen ermee moeten leren leven, ben ik bang :tired_face:

On topic: horloges niet mijn smaak. Zien er een beetje lomp uit om de pols. Vind dit bij Seiko ook niet mooi. Het moet je smaak zijn.

1 like

Fair enough. :slightly_smiling_face:

Eens. Gelukkig kun je al cartoonist wel iets verder gaan. Anders zou ik het helemaal saai vinden.

4 likes