En de winnaar is...: het best verkochte horloge

Het heeft iets aardigs en sympathieks vind ik wel, maar als ik dan dit (die 35) zie voor die prijs… :confused:

en bij een ander weer dit

Invicta 8926OB

Bingo? :thinking: :man_shrugging:t2:

:wink:

Of iets “instap” is of niet… Weet je, als jij kriebels in de broek krijgt omdat je het graag zo wilt zien, of omdat je gewoon maar wat wilt provoceren, dan wens ik je daar alle plezier van de wereld mee.

Ik koop intussen gewooon een mooi horloge van ome Kurono omdat ik het design van de wijzerset en wijzerplaat nach wie vor de absolute bom vind, en ik heb nog niks van ome Asaoka zelf gezien waar ik ook maar de minste neiging tot sparen van krijg.

Zo vindt jij het geil om duizenden euro’s te veel uit te geven aan een ordinaire deckwatch, en zo hebben we allemaal onze eigen liefhebberijtjes en nukken, en dat is prima.

Komende van degene die deze zielloze fliegerkopie van 3200 ballen aan het promoten was neem ik dat graag met een korrel zout:

Ik vind nach wie vor de Hisui 3 een vreselijk lekker horloge, en qua listprijs voor import was hij nipt goedkoper dan die bak droeve ellende die jij daar in dat topic als “cleane mission timer” aanprijst. Nogmaals: ieder zo z’n liefhebberijen.

Tja, daar heb ik dan weer niks mee, met die styling. Ongetwijfeld prima horlogerie die mij dan weer koud laat.

Maar dit verhaal over over-priced plakmerken doet me wel denken aan een mooie marketing truc van IWC. Namelijk het idee dat je met een smeuïg verhaal bog-standard deck- en flieger-Uhren kan verkopen voor astronomische bedragen, als je maar lang genoeg net doet alsof je de vorm uitgevonden hebt:

:rofl: En dan nota bene naast een foto van een chronograaf die pas na 1995 verzonnen werd.

1 like

Eeeeh, ik heb al tijden geen iwc meer zoals je had kunnen weten, en je zou me toch blokkeren Fate ? Lief dat je er weer bij bent !

Verder TLDR, alleen even gescand, want nu je klant bent geworden van het door jou zo verafschuwde Swatch consortium, met notabene een horloge met doorzonvenster in het midden van de plaat, en in een homeopatisch verdund Art Deco jasje, is je Street Cred nog harder gedaald dan je iQ :joy:.

Dat is blijkbaar het “aanpasbare” in je Avatar maar het is volgens mij gewoon gebrek aan ruggengraat.
Daarbij is de Hisui een kleuterkliederontwerp met 4 verschillende wijzerstijlen, ringen, en zowel opgelegde als geprinte plaatsecties, waarnaast de A-13A een serene oase van consistent ontwerp is. Japans bijna. En nog afleesbaar ook !

En zelfs Arnold&Son waarop jij kritiek had bestaat al ruim 30 jaar en ook nog eens met superieure uurwerken, is echter dan Kurono.

Ook humor dat je juist die A-13a als jij-bak kiest want dat is nou net de Asaoka van de vlieger horloges als je zijn klanten lijst ziet, van helikopter squadron`s to U2 vliegers en zelfs gekozen voor de nieuwste B-21 Raider. De kenners zeg maar, zowat de halve USAF koopt er een, de maker van het horloge is zelf vlieger dus dubbele creds, en hij hoefde er niet eens een rare naam voor te bedenken :sunglasses:

Plak je open zenuw maar weer dicht en koop wat je leuk vindt, zal mij nie boeie verder. Maar als je zoals jij doet, anderen, merken en conglomeraten de maat neemt vanaf je imaginaire morele horlogehoogland, moet je zo`n schrobbering maar accepteren.

Enfin, hou het kort voortaan, zonde van je nachtrust om zo`n lap tekst bij elkaar te plakken. Tjuus :wave:

1 like

Dank voor alle suggesties! Onderstaand de poll met als het goed is alle (complete) nominaties erin. iedereen kan stemmen op zijn/haar favoriet. De top drie gaat door naar de finale. Ik zal dan wat extra research doen en deze drie met een uitgebreid verhaal presenteren.

Over de poll: op HF kan een poll maximaal 20 opties hebben, dus ik heb moeten strepen. Alle suggesties waar de combinatie horloge (model!) - verhaal niet duidelijk was zijn als eerste afgevallen. Ik heb wat horloges campagnes weggestreept omdat het meer van hetzelfde was (horlogereclames met stoere mannen of astronauten), of bijvoorbeeld omdat het niet echt als marketing verhaal te duiden was. Ik snap het als mensen het niet met de selectie eens zijn, maar helaas kan er niet over worden gecorrespondeerd.

Dan de nominaties in willekeurige volgorde:

0 stemmers

En stemmen maar!

4 likes

Stemmen kan tot donderdag trouwens, dan volgt eind van de week de top drie in de finale.

En als er intussen nog iemand z’n suggestie wil pluggen; be my guest! :laughing: :+1:t2:

1 like

Nog niet gestemd? Kan nog tot morgenavond. En het is spannend, met momenteel een gedeelde derde plek voor 3 finaleplaatsen :drum:

1 like

Prachtig!
Battle tussen Casio en Patek Philippe…. :fire::100:

2 likes

Toch voor de Patek campagne gegaan vanwege de positieve en warme familie insteek. Duurzaam ook, in tegenstelling tot mijn nr 2 de MoonSwatch - die in absolute aantallen natuurlijk de winnaar is - maar een plastic wegwerpproduct voorschotelt.

4 likes

Laatste kans om voor de 3 finalisten te stemmen. 10 minuten nog maar!

1 like

En de lijnen zijn gesloten! Drum roll please :drum:

Oké, iedereen is al langs de uitslag gescrold waarschijnlijk maar bij deze, de finalisten zijn:

1: de Speedmaster - het astronautenhorloge
2: de Pontiac van Wim van Est
3: Patek met de ultieme fiffer

:partying_face:

Wat volgt is de finale. Daarvoor zal ik voor ieder van de drie finalisten een mooi verhaal (pogen te) schrijven om te betogen waarom juist dat verhaal de eerste plaats verdient. Waarschijnlijk ga ik ze per stuk posten aangezien er even wat research voor nodig is, dus houdt dit topic in de gaten. Nadat de laatste is gepost gaat de finale poll open en gaan we op zoek naar het best verkochte horloge!

Het eerste betoog volgt snel, maar voor nu dank aan alle inzenders!

12 likes

Jij bedankt voor alle tijd en moeite die je erin steekt om ons te voorzien van een leuk en interactief topic. :+1:

4 likes

Excuses voor de wachttijd; ik zat deze week iets te krap in de tijd om er de moeite in te steken om er wat leuks van te maken. Als het een beetje mee wil zitten komt komende week de finale. Dank voor het geduld!

6 likes

We wachten geduldig af. :grin:

1 like

:point_up_2: :+1:

2 likes

Leuk! Thanks.

1 like

Even een update: excuus aan allen dat het rond dit topic wat stil is geweest. Er kwam wat tussen wat mijn aandacht opeiste. Belangrijkere zaken dan onze hobby zeg maar. Maar inmiddels opgelost dus hoogste tijd om dit topic op gang te trekken. Dus reken dit weekend op de finaleronde :checkered_flag: :fireworks:

1 like

Ik wacht met spanning af. :smiley:

1 like