Pontiac only

Bij deze , heel voorzichtig gedaan :grinning:

3 likes

Geweldig, hartelijk dank.
ETA 1080 zo te zien.
Hetzelfde uurwerk als in de Nageur. Dus nog geen verklaring voor de vierde ster.

4 likes

Zou - natuurlijk theoretisch - ook ooit vervangen kunnen wezen :thinking::innocent:
Zal de mijne ook eens voorzichtig openen, sowieso benieuwd of die ook een stofdeksel heeft :male_detective:, ik heb ook een rechthoekige uit die periode met soortgelijke stofbescherming.
Misschien was dit ooit ook een viersterren argument?

2 likes

Er is al veel geschreven over de sterretjes, @Horlog bijv, maar een plausibel antwoord is er niet gekomen.

2 likes

En @Maurits … een stofdeksel voor de 4e ster zou voor mij een verklaring kunnen zijn. De enige manier om deze hypothese te staven is een breed onderzoek.
Laat de vier sterren maar de revue passeren en ons een kijkje gunnen in de mechaniek…
Zoiets had Maurits toch ook voor de hydraulica’s met het extra vierkantje op de plaat gedaan?

Serge

1 like

En ook met de zoektocht naar de vierde ster

Maar zonder resultaat. En ook zonder verbinding met de extra deksel.

1 like

Er zat geen systeem in de sterren, dit was simpelweg onderdeel van het logo. Zo is het mij verteld door een oud medewerker van Kinsbergen, de moedermaatschappij van Pontiac.

Op elke doorsnede of indeling (materiaal, waterdichtheid, leeftijd etc.) die je maakt op basis van de sterren bestaan veel te veel uitzonderingen.

1 like

Beter gekeken en is inderdaad een G :innocent:
Maurits is👌

2 likes

Zeker ook hier op zijn plaats, goed week end.

11 likes

Leuk hoor maar is het wel afkomstig van de Pontiacs zoals wij die kennen, zie geen swiss made en ook geen type aanduiding, maar leuk blijft hij of zij !!!

4 likes

Mijn Pontiac…

16 likes

Dit is een zeer fraai exemplaar. Jaren ‘70?

1 like

Dankjewel, het is volgens mij uit mid tot laat jaren 70 inderdaad.

Mooie klok! Heb je de referentie nummer voor mij toevallig?

Het heeft helaas geen referentienummer erop, ik heb alleen het uurwerk, het is een eta 2750.

Hele tijd geleden deze Pontiac gehad, was van de opa van een vriend. Helaas was de kast stuk, er waren twee pushers af en dat bleek onmogelijk te repareren. Mooi ding ook, met een Valjoux 7733 erin.

9 likes

16 likes

Hier hoort hij zeker thuis , zeer betrouwbaar zoals Pontiac betaamt, mooi week end !!!

14 likes

Met de tour voor de deur dan deze maar even, leuke dag nog!!!

16 likes

Ik wijd er nog een algemeen topic aan, maar de eer is aan de Pontiacfans eerst…

Ik heb er nu twee… een Pontiac hommage aan een Omega Dynamic… in zwart en groen… ik weet dat er ook een blauwe en een rode uitvoering zijn. Die mogen ook in de collectie verwelkomd worden…
Als je er eentje hebt… blauw, rood of nog een andere kleur? Ik heb altijd interesse!!

Glaasje van de groene moet nog worden gepoetst/vervangen…

16 likes