Pontiac only

10 likes

14 likes

Je nieuwe favoriet?

Ze zijn allemaal mijn favoriet Maurits maar sommigen hebben een streepje voor, haha. Grtn

2 likes

Nederlandse Spoorwegen?

Dat is één van de vele mogelijkheden.
Hier Pontiac N.S. Wat is dat? heb ik nog enkele andere genoemd.
Nederlandse Spoorwegen was de meest serieuze daarvan. Maar echt overtuigd ben ik niet.

1 like

Ik ben wel meer horloges tegengekomen waar de nationale treinmaatschappij op stond… Kennelijk een kwaliteit- indicatie? Of een ijk- kenmerk?
Maar dan zou je ze vaker tegenkomen?

1 like

Via een horlogemaatje die veel rommelmarkten doet in Vlaanderen, kreeg ik een tip/appje of “dit” iets was.
Ik kreeg een wazige foto en een nog wazigere foto van een Pontiac. Beschrijving: “loopt even, valt dan stil en er zit geen kroon op” is € 20,= veel? Dat vraag ie namelijk…

Ik heb meteen terug geappt en gevraagd deze voor € 20,= maar mee te nemen voor me.

Ik tref een Pontiac Gulfstream Memomatic aan in de originele doos. In staal, als automaat, een bekend ETA uurwerk.

Voor ik het uurwerk kon bekijken, moest het er wel uit. Vorige herstellers hebben geprobeerd de kast langs de achterkant te openen, maar inmiddels (en ik leer elke dag nog) weet ik, dat de Gulfstream een monokast heeft en via het glaskant eruit moet.

Nu heb ik een glastang van bergeon, maar ik heb in andere topics gelezen, dat dit met luchtdruk kan. Met zo’n handpompje waar ik stofjes van de wijzerplaat blaas of de wasbenzine wegblaas probeerde ik dit.
Nozzle op de opening en blazen maar… “pop” glaasje werd eruit geblazen… Joepie!!
Zit er in het centrum ook nog een P geëtst… origineel glaasje. Wat een bofkont ben ik.

Maar het uurwerk bleef vast zitten, huh? Dat moet er dan toch uitvallen? Ik met een schroevendraaier proberen eruit te wippen… helaas…
Wijzers er af gehaald, ook door schade en schande wijs geworden… die heb ik als eens verbogen met werken… en toen!!! ??? Het uurwerk tegen de wijzers van de klok in, in de kast draaien en daar kwam het uurwerk los. HOERA!!

Nu kunnen we er aan werken… wijzerplaat er af! Wow… nog een verrassing…tjonge jonge wat een Jackpot… alsof Gaston met zo’n rooie truck de straat in kwam rijden…

Een roulette-datumschijf in rood/zwart!!!.. mooi…!!!
Vandaag er aan toegekomen om het een service te geven en van Ebay een damesdeel-tige/ opwindstift binnen gekregen. In m’n kronendoosje nog een Pontiackroon gevonden…
Ik kan deze Pontiac 100% origineel houden, en dan nog in de originele doos…

Service achter de rug en assembleren. Afgeregeld op 0 sec, 275 amplitude en 0.2 beaterror…
Helemaal content…
De kroon staat nog iets te ver van de kast af, maar dat is voor een andere keer.

En nu (weliswaar in de schemering) de plaatjes…

z

24 likes

Zo, dat doe je goed, mooi hoor :+1:

1 like

Dank je wel… elke keer word ik handiger…

3 likes

Heel nice!

1 like

Ja, had ik je kunnen vertellen, al een paar gedaan…Maar het voordeel voor jou: dat vergeet je nooit meer!
Ik had overigens 65 euro betaald, maar vooral omdat ik er emotionele binding mee heb .

Is het ook zo’n brons/goudkleurig binnenwerk eta 2452?

1 like

Is deze dan van jou geweest?

Ja klopt…was ik vergeten te vermelden.

Nee ik heb de mijne pas een week!

9 likes

Helaas zie je veel exemplaren waarbij het gelukt is :sob:

1 like

Deze is van mijn oudste broer , was van mijn vader

10 likes

En deze had ik voor onderdelen gekocht, maar die gaat echt niet open, ook niet voorlangs

En ja, ik schaam me…