Oude liefde. Begint weer te kriebelen…
Zeg op🤣. Dit horloge is toch zeker iedere euro waard?
Klopt helemaal, zo had ik hem ook ingestoken. En, met voor mij fijn resultaat. Toch weer een aantal horloges die ik, om wat voor reden dan ook, over het hoofd had gezien in mijn zoektocht.
Had ook inderdaad al even de website afgestruind en was ze niet tegen gekomen. Maar dank voor het vinden van deze.
Deze is ook echt heel erg gaaf. Zeker één die ik eerst eens echt om de pols moet zien. Mijn Mondaine is 40mm en die krijgt het minste draagtijd omdat ik deze wat aan de kleine kant vind. Nu heb ik met 17.5cm echt geen boomstammen van polsen, dus wellicht echt iets waar alleen ik zelf last van heb dat het aan de kleine kant is.
Overigens vind ik deze, ondanks dat die weer iets groter is.
En deze
Ook wel erg mooi.
Haha, gelukkig heb ik nog tijd zat wat dat betreft. We wachten rustig af of en zo ja waar ze mee komen qua Quartz.
Heb vooralsnog in mijn hoofd dat ik dan graag een nieuwe wil hebben, maar goed. Wellicht kom ik later nog tot andere inzichten. Niets zo veranderlijk als de horloge liefhebbende mens
Dat sowieso. Is zijn geld dubbel en dwars waard. Heb er eerder een review over geschreven. Mogelijk dat deze op termijn weer terugkomt.
Ja was er helemaal weg van. Alleen nu blijkt dat je er geen andere banden op kan zetten. Dat is voor mij echt een no go.
Kijkend naar het budget en de gelegenheid (jubilea) zou mijn advies zijn wat tijdloos te kopen. Ik neem aan dat je met de intentie koop om het een blijvertje te laten zijn?
In dat geval zou een mooie Quartz Grand Seiko een optie kunnen zijn?
Nieuw bij GS voor zo’n 2,2K maar zoals reeds aangegeven komen er van tijd tot tijd mooie opties voorbij in het blauwe gedeelte.
Poeh… wat is die Chronoscope een zeldzaam mooi, zo niet perfect, horloge.
Leuk om de verschillende suggesties te zien, na de Junghans is de rest echter hooguit leuk . Dus ik kan er weinig aan toevoegen. Nou ja, de Wempe is op z’n minst ook verrassend.
Ik vind deze echt onverdraaglijk met zinloos dubbel merk (Squale boven op wijzerplaat en onder).
@wander yep, die review van jou en de andere NA’s/reviews hier op het HF zijn heel goed gemaakt.
Ik ben gek op alle mogelijke kleuren en materialen van banden. Heb bakken vol van liggen en wissel vaak de banden; bepaalde horloges wissel ik al na 1x dragen.
Er zijn echter horloges waarbij ik dat niet doe: de band/bracelet is retegoed en/of het karakter van het horloge dwingt dat af. Afgaande op de NA’s/reviews vermoed ik dat de Oceanus in de laatste categorie valt. Klopt dat?
Klopt niet. Op de T200 kun je gewoon swappen als een malle. Bij de S100 kan dit niet…
Staal staat idd het best. Toch vind ik dat ze ratcheting moeten verplichten op staal (ivm uitzetten pols, daar heb ik best last van). Dat heeft deze band helaas niet. Desalniettemin is het een fijne band.
Heeft die T200 precies dezelfde specs? Vind die s100 wel stuk mooier. Maar heb al een oris waar je niks mee kan wat betreft banden.
Ik vind het persoonlijk (qua vormgeving) een totaal ander horloge. Beide zijn toppers. Voordeel van de T200 is dat je de banden kunt wisselen, voor mij erg belangrijk.
Heb je een Oris waarvan je de band niet kunt wisselen?
Eensch
Ja de aquis. Heb de stalen en rubberband. Verder kan je er niet zoveel mee.
Dit is ook nog een optie als het over de categorie van rond de €500 gaat: Citizen CB3010-57L Attesa
"Features:
Movement - Solar Quartz;
Case Material - Titanium, Hard Coating;
Case Size - 42;
Water Resistance - 100;
Glass - Sapphire, Antireflection Coating
Prachtig horloge
Komt die. Iets duurder dan je budget. Maar nog binnen het reële. Iwc 3805
En eerlijk is eerlijk, samen met de wemel, de mooiste suggestie van alles suggesties hierboven:top:
Iets totaal anders met solar powered quartz…