Beetje vergelijkbaar misschien, mijn moeder rookte vroeger (voor mijn tijd) menthol sigaretten, want dat was goed voor neus en keel. (Eind jaren 40) ![]()
Later werd ze een fanatiek anti rookster. ![]()
En ook nog eens betiteld als “Produit scientifique de beauté” ![]()
Ongelofelijk zeg ![]()
De bedenker van de radium energiedrankjes is er niet zo goed vanaf gekomen, hij was zo overtuigd van de goede werking dat hij het dagelijks dronk.
Als je ook graag wil stralen heb ik dus nog 4 Thorium elektroden liggen.
ééntje is 2cm korter want dat heb ik al ingeademd enzo.
over de 6 helemaal opgebruikte zullen we het maar niet hebben.
Tijdens mijn middelbare school was ik lerend. Met andere woorden; veel, heel veel slijpen.
Ochja. De jaren fors roken en asbest verwijdering tijdens een zomervakantie baantje (zonder dit destijds te weten) zullen erger zijn.
Thats life.
Met radium, neem ik echter geen risico meer. Open niets waar radium in zit. Ben pas 34 dus dat risico is mij te groot.
Groot gelijk, ik heb inmiddels jou verdubbeld, gerookt als de Nieuw Amsterdam, blaaskanker gekregen (is misschien weg) asbest verwijderd, rondgelopen als jochie van 4 tussen enorme ladingen asbest.
en ik ben er lekker puh nog steeds.
wel heullll veulll voorzichtiger.
34 is wel heel jong om nog een bijbaantje gehad te hebben waar je Asbest moest verwijderen zonder dat je het wist. Daarmee bedoel ik niet dat je verhaal niet klopt maar vind het wel kwalijk van de baas die je op dat moment had.
Dacht exact hetzelfde
Tja. Het was een mkb lasbedrijf waar ik tijdens stage liep en tijdens mijn vakanties werkte. Die baas had een paar panden in Luik gekocht en daar moest alles gesloopt worden. Kreeg dubbel betaald als ik dit wilde doen. Als jong menneke, fijn verdiend.
Pas een decennia jaren later, toen ze in het sociale huur flatje van mijn vriendin asbest gingen verwijderen, raakte ik in gesprek met de werklieden. Ze lieten me zien waar allemaal asbest in zat en ik herkende veel van de appartementen die ik destijds lag te slopen. Beetje doorvragen en de heren garandeerde mij dat het destijds wel asbest moest zijn geweest.
Dit. Terugdenkend aan die kerel ben ik ervan overtuigd dat hij dit wist en lekker heel goedkoop ervan af wilde zijn.