Richting een one watch “collection” gaan

Wat wil je thuis of in de tuin timen dan? :wink:

1 like

De 171 bezel heb ik nog. Die wissel ik regelmatig om even weer die jaren 90 vibe te krijgen haha.
Een OEM 007 bezel kan ik ook aanschaffen, maar kost €100. Ik denk dat als de 007 bezel er op zit ik hem nog niet heel veel zal dragen.
Het is echt zo’n gevalletje van ik weet niet wat ik er mee aan moet, maar verkopen wil ik ook niet :see_no_evil:

Ik zou voor 100 ekkies een 007 bezeltje scoren, dat staat super, en ik zou 'm er meer van dragen dan met keramiek of de 171.

1 like

Als ik dit lees… Monta Noble…

uit de oude doos; 38,5mm bezel; 47 lug to lug; 9,7mm dik; 20mm lug width

2 likes

Maar het ging hier om de one watch collection. Als ik geen liefhebber was, of echt klaar met de hobby, zou toch voor de BB36 kiezen. Dan wel vooral omdat die inmiddels al wat jaren met mij door het leven struikelt.

3 likes

Ik heb al jaren een 1 piece. Toen ik vorig jaar mijn two tone sub ingeruild heb voor een Patek, heb ik nog wel even getwijfeld om naast de sub een sd4k te kopen, maar uiteindelijk vond ik die optelsom niet gelijk aan de Patek die ik nu heb. Wellicht komt er wel een keer iets naast in de toekomst, want deze gaat niet meer weg.
Ik heb wel tijdens vakanties een G-SHOCK om, dus afgelopen week zorgeloos de Patek in de kluis en de G-SHOCK gedragen.
Vooral op het vliegveld vind ik een duur horloge vaak niet zo relaxed.

2 likes

Hee, zijn dat er nou geen twee?

3 likes

Altijd one-piece collection hier (afgezien van wat ik in de verkoop heb). Heb totaal geen behoefte aan een collectie en toch kan ik lekker genieten van de hobby :slight_smile:

1 like

Stiekem inderdaad 2. Ik heb zelfs nog wel een paar automatische horloges liggen die ik niet draag. Een met een valjoux en een met een 2892.

Dat is natuurlijk je reinste zelfbedrog. Pas maar op. Voor je het weet heb je er stiekem vier liggen zoals ome @diverman.

Is er hier op het forum iemand die maar echt één horloge heeft? Dus geen gelul in laatjes, geen beaters of vakantie horloges, geen side collectie, geen uitstaande advertenties… gewoon echt maar één horloge in het bezit.

Tot er zo’n persoon opstaat acht ik de vraag van TS beantwoord.

Oh, en het hebben van één horloge is geen one piece, het is geen verzameling of collectie, je hebt dan gewoon één horloge. :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

7 likes

Gaaf! En ja de emotionele verbinding die je opbouwt met een horloge gaat ook een rol spelen natuurlijk! Vind je die ook fijner dragen dan je DJ? (16200 toch?)

Bedankt voor de tip! Al eens naar gekeken ook! Toch nooit de knoop doorgehakt om de een of andere reden. Voorkeur zou uitgaan naar een ~36mm met iets kortere l2l dan mijn BB58

1 like

Zonde, echt zeer zeer de moeite waard!

Niet doen, krijg je spijt van! 6 horloges, elke 2 maanden een horloge dragen krijgen ze allemaal draagtijd :wink:

Heel herkenbaar @Mattma! Ik heb het geprobeerd (met inspiratie opgehaald op HF), maar 1 is gewoon te weinig. Voor nu heb ik dit duo:

De Grand Seiko is voor door de week en de Tudor voor het weekend, min of meer. Vorig jaar heb ik de bb58 mee op vakantie genomen, dat was ook wel tof want op de camping en in het zwembad krijg je er echt een beetje een band mee.

Af en toe koop ik er een duiker bij voor op vakantie die weer wordt geflipperd en ik heb nog twee beaters voor sporten en klussen. En een horloge wat ik ooit van mijn vrouw kreeg. Dus ongeveer 5 of 6, wat bijna hetzelfde is als 1.

Mooi gezegd Ed

Helemaal gelijk Etienne!

En een drietal zoals @Fargo beschrijft werkt volgens mij voor veel mensen. Als ik de Tudor en de GS niet al had zou ik dit ook proberen

10 likes

Same here, 3 is perfect!

2 likes

Gewoon benieuwd - welke doe je om naar het strand? Of helemaal niks?

Daar is de Serica voor :ok_hand:
300m duiker, let’s go!

1 like

De Doxa heeft de collectie al weer verlaten?

Ja, die heeft het nest verlaten inmiddels. Was toch iets te fors voor mij, de Serica past me beter qua maat.

2 likes