Voor een mooie satinering is draaien op een laag toerental is het beste.
top voorbeeld! Bedankt voor het delen ![]()
Is dat het voorbeeld van hoe het niet moet Chris? ![]()
Graag zou ik ook met chris in contact komen om te kijken wat er mogelijk is en de kosten zijn.
Keertje wat anders dan Rolex met rek op schakels
Omega 1450 band met verkeerde finish op de zijschakels, 2 kapotte schakels met verbogen en gebroken pinnen, opnieuw opmaken en tot slot wil de eigenaar de pijltjes aan dezelfde kant onder de band.
Kapotte schakels met slechte pinnen.

De pijltjes die een lastig klusje werden, want de pinnen braken af en moest ik opnieuw op maat maken en afwerken ![]()
Pijltjes allemaal naar het oosten gezet.
Gebroken pin duidelijk in beeld.
Nieuwe op maat maken en het kopje plat vijlen (zie je aan de zijkant van de band).
Nieuwe pin erin en nu een stuk steviger. En dat nog een paar keer ![]()
Bandje netjes gepolijst en de zijschakels nu kloppend glimmend gemaakt.
Eindresultaat met de pinnen die niet meer te gebruiken waren en 4 schakeltjes weer los, zodat de eigenaar hem past.
Hi @Chris_EU jouw band reparaties zien er top uit!
Is het mogelijk om met jou in contact te komen een Rolex band met rek te laten repareren?
![]()
Dat is een keurig stukje vakwerk ![]()
Laat avondje😄 buisjes versleten in deze Rolex two-tone oyster band en pin gebroken in de schakel.
Apart 1 pin was echt veroest en de rest niet.
Buisjes op maat maken en precisie uitboren.
Update.
Voor het totale plaatje die was de band. Heb er niet hele duidelijke fotos van helaas. Rolex oyster two-tone met rek, sluiting kapot en en nog een paar extra inspanningen
.
Hier had ik die rare pin eruit gehaald en het horloge had geen clasp sluiting.
paar fotos van werkzaamheden aan de Rolex band.
Dit is die pin die uitstak bij de sluiting.
Eindresultaat ![]()
Ziet er weer fantastisch uit!
Hoi mensen! Rolex Folded Jubilee bandje met rek en wat forse butsen in een paar schakels te restaureren. Alleen de butsen eruit halen en de sluiting opnieuw brushen. Uiteraard rek er zoveel mogelijk uit, zodat deze weer mooi om de pols valt. Owja de band Connector was helemaal versleten inclusief de pin.
Hier de before staat met flink wat beschadigingen ![]()
Linkje voor linkje opknappen
Sluiting wat liefde geven
Band Connector vervangen en de pin netjes op maat gemaakt.
De helft gedaan, dat is een stuk beter ![]()
![]()
Eindresultaat ![]()
Wow geweldig wat een prachtig werk! Daar gaat wel wat uren inzitten gok ik ![]()
Geweldig gedaan, de fa Rolex had liever een nieuwe band verkocht ![]()
Ik denk niet dat je nog kunt aankloppen voor een folded Jubilee-band😆 Veel mensen willen de originele band namelijk behouden, omdat deze ooit van hun vader is geweest of om een andere emotionele reden. Daarnaast blijft de sluiting zo matchen met de kast qua jaartal.
En zo ziet ie er uit op de 16613 waar hij bij hoort. Chris bedankt, top gedaan. Zowel mijn klant als ik zelf hadden nooit verwacht dat dit resultaat nog mogelijk was.
Mooi resultaat!