Rolex Jubilee & Oyster band met rek repareren

Ik ga het niet zelf doen iig. Had al ff gekeken met Scotch Brite maar daar werd het erger van. :confused:

Zag op YouTube deze setup: rodico, kastje erbovenop en dan op een draaiplateau plakken. Dan Scotch Brite er langs houden en draaien maar…

Verbluffend resultaat maar weet niet of het dan precies goed wordt.

Voor wie dit interessant vindt:

2 likes

pijn aan de ogen dit. brr

5 likes

Ja? Hoezo?

Niet dat ik dit zou doen met een serieus horloge maar voor handwerk in je garage met een oude shitter… Nog een keer leuk

Ik moet mij hierbij aansluiten. In het kort, een sponsje zijn allemaal schuurdraadjes door elkaar die een rommelige finish geven en een schuurpapier geeft mooie rechte lijnen van de korrels op het papier.

Je kan veel beter het juiste schuurpapiertje op een metaal vlak stukje plakken. Je kast vast zetten en dan in een rechte beweging langs je lug halen. Stuk beter dan een schuursponsje.

Dit is zo een fabrikant die voor haute horlogerie schuuroplossingen fabriceert.

Ah kijk, leuk dat je dit uitlegt aan de leek!

Hoe doe je zo’n cirkelvorm met schuurpapier?
Het werkstukje laten draaien of het papier?..

Hoe doe je ronde oppervlakken?

1 like

deksel aan de achterkant? deksel klemmen en snel laten ronddraaien met een machine. Schuurpapiertje van het middenpunt naar buiten bewegen en je krijgt perfecte cirkels op je deksel. Je hebt ook latjes hout met schuurpapier geplakt. Puntje daarvan in het midden en dan naar buiten bewegen terwijl de deksel hard draait. Dit kan je een paar keer doen, hoeft niet in 1 goed goed. Het corrigeert automatisch.

image

2 likes

Hi allemaal,

Heeft iemand een idee of er een mogelijkheid is tot reviseren van een folded oysterband? Ik kreeg laatst te horen dat dit praktisch onmogelijk is, maar ben benieuwd naar enige kennis binnen dit topic.

Dank alvast

1 like

Opsturen en paar maanden wachten. Komt wel top terug.
Die rivet 7206 als voorbeeld op zijn site is toevallig een band van mij

5 likes

Voor een mooie satinering is draaien op een laag toerental is het beste.

1 like

Hier een voorbeeldje

3 likes

top voorbeeld! Bedankt voor het delen :pray:

Kwam dit net tegen, terugkomend op het afwerken van een case back.

2 likes

Is dat het voorbeeld van hoe het niet moet Chris? :sweat_smile:

1 like

Graag zou ik ook met chris in contact komen om te kijken wat er mogelijk is en de kosten zijn.

1 like

Zondag avond🤔 voor de tv hangen? Nee, lekker een folded jubilee band met rek restauren😆

22 likes

Keertje wat anders dan Rolex met rek op schakels :innocent: Omega 1450 band met verkeerde finish op de zijschakels, 2 kapotte schakels met verbogen en gebroken pinnen, opnieuw opmaken en tot slot wil de eigenaar de pijltjes aan dezelfde kant onder de band.

Kapotte schakels met slechte pinnen.
image

De pijltjes die een lastig klusje werden, want de pinnen braken af en moest ik opnieuw op maat maken en afwerken :sleepy:

Pijltjes allemaal naar het oosten gezet.

Gebroken pin duidelijk in beeld.

Nieuwe op maat maken en het kopje plat vijlen (zie je aan de zijkant van de band).

Nieuwe pin erin en nu een stuk steviger. En dat nog een paar keer :grimacing:

Bandje netjes gepolijst en de zijschakels nu kloppend glimmend gemaakt.

Eindresultaat met de pinnen die niet meer te gebruiken waren en 4 schakeltjes weer los, zodat de eigenaar hem past.

27 likes

Hi @Chris_EU jouw band reparaties zien er top uit!

Is het mogelijk om met jou in contact te komen een Rolex band met rek te laten repareren?

1 like

:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dat is een keurig stukje vakwerk :ok_hand:t3:

3 likes