San Martin Only

Wat valt dat ding raar zeg. Die van mij is al 4 dagen bij DHL China, zal wel niet kloppen.
@Piede Ik zat er naast, excuses.

Bij Dreski valt hij wel goed

2 likes

Mijn ervaring is dat de diameter van de kast minder bepalend is hoe groot een horloge overkomt. Daarentegen heeft de lug-2-lug-afstand daar veel meer invloed op.

3 likes

En zelfs dat zegt niet alles. Curve van de case en lugs tellen ook, en zoals gemeld door @Dao, die male end links bij bracelets tellen ook zwaar mee.

3 likes

Geen probleem. Ik had het horloge ook een stuk kleiner vallend verwacht. Hopelijk is het horloge er snel voor je en bevalt het!

3 likes

Ja en de wijzerplaat maat. Dat is natuurlijk puur cosmetisch, maar daarom is een 36mm datejust prima voor om dezelfde pols als een 40mm Submariner, ook wel deels omdat het een duiker is en die mag wat groter, maar een 41mm Datejust is gelijk heel groot om te zien.

Hier alle factoren op een rij!

7 likes

Helemaal waar, het is van zo veel factoren afhankelijk. En dan bedoel ik niet alleen de vorm en afmetingen van het horloge maar ook het type band en endlinks en niet te vergeten de vorm van je pols.

Zelfs al hebben we dezelfde polsomvang, dan nog kan de een een horloge ervaren als comfortabel terwijl de ander het tegenovergestelde ervaart.

Dus eigenlijk altijd passen voordat je koopt…iets wat ik zelden doe, alleen gedaan bij mijn Planet Ocean en Sub :joy::joy::joy:

Oh, nog even een oproep aan jullie allen: graag hoor ik wat de verschillende strap options zijn die jullie zien voor de 62MAS, buiten de 2 opties die San Martin zelf al heeft (staal en tropic).

Alvast bedankt en een fijne dag allemaal!

3 likes

Draag mijn SM mark Xl eigenlijk altijd op een nato, maar wilde weer eens wat anders. Dus voordat ik weer ga bestellen maar eens tussen al mijn bandjes gezocht.
En wat kom ik daar tegen :upside_down_face: het orginele bandje met quick release pinnen. Voorlopig dus maar die erop gezet.

6 likes

Ik zit erover te denken om 1 van deze 2 San Martins aan te schaffen. De date only is momenteel schaars maar zal beslist wel weer snel beschikbaar zijn. Welke zal ik nemen? Kan niet kiezen :blush:

7 likes

Bovenste :point_up_2:t2:

2 likes

Onderste :point_down:

5 likes

Thnx :rofl:

8 likes

Is het leer wat? Of kan dat direct de prullenbak in?
Ik haal de mijne op vanavond, is op leer ook!

1 like

man man man de bronzen 6105 met groene plaat is binnen.
waaaaaanzinnig mooi!!!

17 likes

Ruikt naar leer en ziet er ook zo uit. :thinking: Zit wel lekker, denk dat 't leer is :upside_down_face: gebruik het bandje voor 't eerst vandaag.

1 like

Mooi hoor, ik heb dezelfde, die inmiddels al wat patina heeft. Het bandje heb ik op aanraden van @dreski vervangen door een Elite Silicone bandje van Barton.

11 likes

Onderste. Bovenste vind ik maar een raar ding😅

1 like

Bovenste lijkt een beetje op een Victorinox INOX.

Ik zeg ook, de onderste. Staat ook op mijn verlanglijstje.

1 like

top ding… ik heb trouwens 2 bartons bandjes maar dat vind ik hier niet bij passen. Hier hoort een echte leren horween op oid.

1 like

Ik vind hem wel wat weg hebben van een PP Nautilus. In de verte… :wink:

3 likes