schaamteloze kopie vs goede hommage

De beste man is Belgisch, dat wordt de term uurwerk gebruikt voor een horloge als geheel. Of is dat niet wat er bedoelt werd?

De beste man schreef letterlijk Movement. Da’s geen Vlaams woord voor horloge, Henk. Da witte gij ook.

Daar ben ik niet van overtuigd, maar wanneer krijgt een uurwerk karakter dan? Zo had ik een mooi gedecoreerde Peseux 7001 met blauwe schroeven en zo. Zag er prima uit, liep matig en was breekbaar bovendien. Dan heb ik liever zo’n karaktervol NH35 werkpaardje. :slight_smile:

Waarom vind ik de NH35 karakterloos?

Is volledig persoonlijk, want de nadelen die ik zie zijn volgens anderen voordelen:

• super stil, ik wil horen dat het ‘leeft’
  • je voelt de ballast nooit draaien

En daarnaast ook niet mooi. Quartz wordt dan plots wel aantrekkelijk.

De 7s26 vind ik dan wel meer karakter hebben voor een Seiko.

Iets met een Valjoux 7750 kopen! :ok_hand:

1 like

Heb een valjoux (Longines), en waarschijnlijk ook een Selita variant (Junghans).

Beiden de max, maar de Longines krijgt de voorkeur.

Misschien tot 2k, en dan de betere kwaliteit ipv de laatste grade die je in veel hommages ziet. Steinhart is een uitzondering.

Dat je een Rolex hommage koopt, omdat je het geld niet aan een echte kan of wil uitgeven, maar wel van hrt ontwerp wil ‘genieten’, DAT kan ik begrijpen (hoewel ik zelf niet zo’n “net niet” ding zou willen hebben, maar ok).

Maar waarom zou je een kopie van een Seiko willen hebben? Omdat je de echte niet kan/wilbetalen, of roven ze tegenwoordig Turtle’s op het terras?

2 likes

Pff, ik wil level-2 en een edit knop :wink:

1 like

Het lijkt mij erg zonde als je word beroofd van je horloge, omdat de steeldief denkt dat je met een sub rondloopt - dat terwijl je met je Ome Ali a.k.a. Plagiani etc etc omloopt.

1 like

Herkenbaar :joy: Je pols beweegt zelfs nog na wanneer de natuurfilm al is afgelopen :shushing_face:

1 like

Ik heb een hommage omdat het horloge waar het op lijkt tegenwoordig zo’n absurd bedrag kost dat ik het zelfs nog niet zou kopen als ik de loterij gewonnen had.

Mijn hommage levert goede kwaliteit voor een goede prijs, het “echte” merk gooit de prijs 100x over de kop en sponsort daar vervolgens de formule 1 en weet ik wat mee. De prijs zit 'm dus niet zozeer in de kwaliteit alswel in de marketing.

Ieder moet zelf weten wat ie doet, ik kan dit aan mezelf verantwoorden omdat ik het gevoel heb dat de prijs en de kwaliteit zo mooi in balans zijn.

6 likes

Maar, maar, de 4r35 is een 7s uurwerk. Ze hebben er hacking en handwinden aan toegevoegd, maar het is verder hetzelfde platform.

Ik moest lachen.

:rofl:

Schei toch uit met die onzin
Koop gewoon iets binnen je budget met een origineel design. Ipv die namaak troep

Eigenwaarde enz

2 likes
1 like

Ik vindt deze wel geinig, heb serieus overwogen op de bestelknop te klikken :slight_smile:

14 likes

Dat is inderdaad de story, maar de 7s26 tikt luider en de ballast draait losser.

Zijn jullie nou nog bezig?

2 likes

Ah… Dan vermoed ik dat je ook de neiging hebt om te vinden dat een ouwe Duc karakter heeft omdat ie zo lekker met je ballekes schudt als hij stationair loopt. Nou, dan gaat er wereld voor je open van op Miyota 8000 gebaseerde horloges. Die schijnen vrij luid te zijn. Ook heb ik nog wel een Sellita of twee die luidruchtig laden, en een Nomos Neomatik die klinkt alsof je een auto uit 1932 aan staat te zwengelen.

Zoals je ziet: redelijk slecht lopende lagers vindt je in allerlei prijsklassen. Ikzelf heb ook graag karakter in m’n horloges. Het stille en robuuste karakter van goeie productie-toleranties met voortreffelijke decoratie. :wink:

And never the twain shall meet.

Persiflages kan ik beter hebben dan hommages. Noem me een soort Statler en Waldorf, maar dan in één man gerold.

1 like

I know, het is een resultaat van inferieuriteit. Maar veel DJ’s verkiezen ook nog steeds vinyl.