Seiko ellende:
Op mijn 13e ruilde ik mijn ( goedkope) horloge met stopwatch met een ( goedkoop) duikers horloge waar ik helemaal weg van was. Dat is 50 jaar geleden ( slik…)
Sindsdien alleen maar duikers gedragen. Nadat mijn Citizen ( quartz) na 20 jaar helemaal was afgedragen ( iedere dag om, ook met zwaar klussen) dacht ik in 2018: ik doe mezelf een mooi duikers horloge cadeau: Seiko SKX007, een automaat. Prachtig, liep perfect, ( hoewel ik - ben ik nu achter- een automaat niks vind) totdat ik 'm binnen het jaar eens stootte en hij helemaal van slag was. Toen begon de ellende: werd gerepareerd ( veer oid) maar liep niet meer zuiver. Teruggebracht, eindeloos gepruts maar bleef behoorlijk afwijken en toen moest er een nieuw uurwerk in. ( 1 x niet extreem stoten en dan een nieuw uurwerk?) Contact met Seiko Nederland: uurwerken kwamen niet meer binnen uit Japan; onduidelijk wanneer wel…(een klok van 1 jaar oud hé!) Ik ben het een jaar kwijt geweest! Uiteindelijk dan een nieuw uurwerk…
Ik was het vertrouwen in Seiko totaal kwijt: straks weer even stoten en gelijk weer van slag? En dan die slechte service van Seiko!
Ik heb hem direct - met nieuw uurwerk en goed lopend- verkocht, zó zat was ik het. Dus als ik op deze site al die mooie Seiko’ s zie: geweldig mooi om te zien, maar niet meer voor mij.
Tja, pech met één horloge. Ik heb wel eens autopech gehad en toch blijf ik auto’s kopen
Ik heb een poos geleden de Seiko chronograaf van mijn collega van een nieuw glas voorzien. Het ding was in begin jaren 70 door haar vader in HongKong gekocht en heeft daarna een zwaar leven op de boerderij gehad, was zijn enige horloge. Niks aan gedaan. Loopt prima.
Sterk stuk! Seiko is, en dat blijkt keer op keer op dit forum - trouwens ook op buitenlandse fora- een droeve ellende. Vandaar dat het maar een ondergeschikt merkje is met weinig aanhangers.