Seiko Only VI

Doen! Zo’n fijne knaller :ok_hand:

Ik zou zelf eerder de Flightmaster als beater nemen. Lekker draagbaar formaat door de korte lug-to-lug, 200m waterdicht en allerlei handige complicaties.

De dressKX is behoorlijk krasgevoelig…

2 likes

Die werd hier te koop aangeboden en heb niet lang getwijfeld. Moest om een plekje strijden met m’n PADI turtle. Dol op mooie blauwe dials, maar 2 leek te veel van het goede…

Maar die PADI is er nog steeds :grimacing:
De dial is qua kleur gewoon mooier. Wel meer flashy, hoewel de rode details en de bezel daar stevig aan meewerken. Die SPB097 komt in vergelijking erg flets over. De 083 is weer minder diep blauw, en er zit een soort tekening in die een beetje een verticale vorm over de dial heeft, niet concentrisch zeg maar… Dat vind ik toch minder.
De SBP187 lijkt daarmee een goed alternatief, mede door de nieuwe wijzers die ik ook erg fraai vind… :man_shrugging:

9 likes

F* it, nog wat PADI love. Misschien al 's eerder gepost. Vakantiefoto, ideaal ding daarvoor. Met die SPB ben ik nog wat zuiniger.

10 likes

Funny thing, ik zag hier in eerste instantie die gemodde Seiko van je in, en dacht nog dat die er wel erg goed uit zag zo. Zit ik naar je SPB te staren :see_no_evil:

1 like

Hahaha ja mijn smaak is nogal van hetzelfde. Heb geëxperimenteerd met andere kleuren en stijlen, maar dan draag ik het niet.

Maarreuh… betekent dit nou dat mijn SPB er uitziet als een mod, of is mijn mod zo goed gelukt dat ie mee kan gaan voor een SPB? :joy: :stuck_out_tongue_winking_eye:

De dial is trouwens heel diep blauw met sunburst. Meestal ziet het er bijna zwart uit. Gelukkig hebben de uurmarkeringen een zilver randje zodat het genoeg contrast geeft en er soms echt uit knalt. Als het licht echt goed valt dan komt de sunburst heel mooi naar voren, maar is vaak erg lastig te fotograferen.

1 like

Eens! Enne … been there, done that. :sunglasses:

6 likes

8 likes

6 likes

16 likes

Beetje reclame. Mijn 5kx in dat lekkere blauw is ook nog in het blauwe deel te vinden.

11 likes

Niemand die me op weg kan helpen … :thinking: of kan ik het beste maar even bij de juwelier naar binnen lopen?

Fijne avond! :beers:

11 likes

Sorry, ik heb geen ervaring met andere Seiko’s behalve de Prospex serie

Hij is leuk! Leuke zomerklok moet ik zeggen.

Je moet even wachten tot de ING rentepunten actie met dit model voorbij is denk ik… :+1:

Mooi spul! :wink:

19 likes

Haha. Grappig, wist ik niet.
Dan kan ik mij voorstellen dat die blijft staan.
Thanks voor de tip.
Gaan we de prijs maar eens aanpassen.

Hallo @junior,

Ik heb de pennen opgemeten van mijn Astron en kom op het volgende uit.
Diameter banden is 1,68-1,70mm
Uiteinde pen is 0,68mm

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

2 likes

Diameter van de bandpen bedoel ik, niet banden…

1 like

Dat ben ik zéér!
Dank je wel … :ok_hand:

10 likes

14 likes